(GALERIE FOTO) Cuba: Raiul automobilistic unde clasicul se combină cu modernul!

De Sergiu   |  27 Iulie, 2020

Distribuie :

Oricât nu ai călători prin lumea mare, e puțin probabil să întâlnești un spațiu atât de divers pe plan automobilistic ca Cuba. Numită de unii Insula Libertății, este singurul loc unde poți întâlni mașini din epoci total diferite trudindu-se cot la cot.

Mergând de-a lungul străzilor din Havana, capitala statului insular, poți observa la o distanță de doar câteva secunde mașini antice din anii 20, nave-amiral americane din anii 50, o pleiadă de mașini sovietice și, în ultima vreme, mașini noi, ale producătorilor europeni, dar mai ales originare din China. 

Motivul unei culturi auto atât de diverse este istoria statului. La începutul secolului trecut, Cuba era locul preferat de odihnă al americanilor bogați, aceasta fiind localizată la doar 170 kilometri de Florida. SUA furniza practic toate automobilele necesare insulei, lucru care s-a întâmplat până în anii 50. În 1959 însă, s-a finalizat revoluția ce a transformat Cuba într-un stat socialist.

Acestui moment îi corespunde și blocajul economic instituit de americani ce a stopat importul de bunuri, inclusiv mașini. Insula a fost nevoită să se reorienteze spre Uniunea Sovietică pentru a primi ajutor. Astfel, sovieticii, în calitate de noi camarazi cu idei comuniste comune, au distribuit vreme de câteva decenii, mii de mașini Volga, Lada, UAZ, Moskvitch. Din Polonia a venit modelul  Fiat 126, iar din Germania de Est, Barkas.

Totul părea frumos, Cuba își acoperea parțial necesitățile în autovehicule din contul acestor livrări, dar la începutul anilor 90 ai secolului trecut, Uniunea Sovietică a dispărut de pe harta lumii, lăsându-i pe cubanezi de izbeliște. Aceștia au rămas cu o singură alternativă, aceea de a refolosi tot ce le-a rămas. De aici a început procesul de ”canibalizare” a mașinilor. În luxoasele Cadillac-uri, Ford-uri și Chevrolet-uri care prezentau probleme, au început să fie montate piese sovietice, în special motoare.

Și astăzi, pe tot cuprinsul insulei poți întâlni astfel de creații manuale în numere destul de însemnate, mărturie a ingeniozității cubanezilor. Dar această calitate a apărut numai din pură necesitate!  Locuitorii statului erau nevoiți să folosească mașini de 50-80 ani pentru că nu aveau alternativă. Vehiculele erau transmise din tată în fiu din imposibilitatea de a le vinde. Da, timp de câteva decenii cumpărarea/vânzarea unui bun de valoare în Cuba nu era permisă. 

Cu pași mici, însă, situația în Cuba începe să se schimbe! Recent, statul a liberalizat vânzarea mașinilor. Acum, statul insular este invadat de mașini noi, modeste la aspect și consum. China în special oferă modele Geely ce sunt foarte populare acum. 

Totuși mașinile clasice încă rămân foarte populare. Șoferii locali le vopsesc în culori vii pentru a le face mai atractive. Partea bună este însă popularitatea înregistrată în rândurile turiștilor străini, bucuroși de oportunitatea de folosi un taxi clasic. Dacă veți avea ocazia să vizitați Cuba, nu ezitați să faceți câteva poze ale acestui fenomen auto, până nu a dispărut complet!

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna