FOTO: Galeria evacuărilor false la Salonul Auto de la Geneva

De Redactor AE   |  7 Martie, 2019

Distribuie :

Evoluția țevilor finale de eșapament este una foarte simplă și scurtă. A trecut doar prin trei etape ca să ajungă tot acolo de unde au pornit, în puțin peste 100 de ani.

Până și mama natură a reușit mai multe în aceeași perioadă de timp. Tobele finale și mai cu seamă, flanșa, acea țeavă care este și robinetul pe unde sunt evacuate gazele de ardere din motor, a ajuns să fie în câțiva ani, un obiect de admirat.

Mai întâi au fost simple și primitive. Apoi au primit un tips decorativ, cromat, după care același tips a evoluat în diferite forme și dimensiuni, astfel constructorii de mașini etalându-și frumusețile și comunicând un mesaj celor din jur, ”uite cât sunt de puternic”.

Cu cât era mai impunătoarea finala tobei de eșapament, cu atât era și mai puternic automobilul. Bine această relație de raport nu era tot timpul chiar egală, însă în mare parte, era o sugestie ușor de intuit atunci când îți lipseau fișele cu date tehnice.

Ulterior însă, pornind de la Mercedes, aceste tipsuri și forme de țevi de eșapament s-au retras din locul obișnuit, pentru ca altele făcute din plastic, false și încorporate în barele de protecție, să le ia locul.

Acum tobele s-au retras, ca melcii în cochilie și au revenit în mare parte, la formele vechi, tot acolo de unde au pornit. Nici măcar supercar-urile nu își mai etalează bijuteriile și tot mai puțini producători de automobile pun accept pe forma finală a țevilor de eșapament.

Iar o dată cu introducerea EV-urilor, țeava de eșapament va deveni doar o altă amintire frumoasă, la fel ca și motoarele cu ardere internă, cele convenționale, aspirate natural.

[gallery link="file" size="medium" ids="98027,98028,98029,98030,98031,98032,98033,98034,98035,98036,98037,98038,98039,98040,98041"]

Recomandate:

Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software - Photo
Noutăți
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software

Germania pune bazele unei revoluții digitale în industria auto: Volkswagen, BMW și Mercedes colaborează pentru dezvoltarea unei noi generații de software.Trei dintre cei mai mari constructor

Inna
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice - Photo
Noutăți
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD continuă expansiunea în Europa, printr-un nou proiect de 94 milioane de dolari în Ungaria. Compania intenționează să construiască o fabrică de

Inna
Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze - Photo
Noutăți
Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze

Deși industria auto se îndreaptă rapid spre electrificare, Lamborghini rămâne fidel motoarelor cu ardere internă. Marca italiană de supercaruri vede în combustibilii sintetici o

Inna
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026 - Photo
Noutăți
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026

Renumitul constructor italian Ferrari, sinonim cu performanța pe patru roți, pășește în premieră în domeniul curselor maritime prin dezvăluirea unui proiect ambițios: Hypersail, un iaht de

Inna
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite - Photo
Noutăți
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite

Lotus traversează o perioadă critică, cu rezultate financiare slabe și incertitudini legate de viitorul unităților sale de producție din Regatul Unit. În primele trei luni ale anului, compania a

Inna
Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA - Photo
Noutăți
Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA

Producția de automobile din Marea Britanie a atins, în luna mai, cel mai scăzut nivel din ultimii peste 70 de ani, potrivit datelor publicate de Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT)

Inna