Ferrari F12 Berlinetta

De AutoExpert   |  29 Februarie, 2012

Distribuie :

Ferrari F12 Berlinetta

Acum o săptămână îți arătam un teaser pe care cei de la Ferrari l-au scos la înaintare pentru a anunța venirea pe lume a celui mai sălbatic membru al Scuderiei. Menținând aerul grav din filmuleț, F12 Berlinetta se arată la față, cu un rânjet pe care până și Joker din seria Batman ar fi invidios.

Înlocuitor al lui 599 GTB Fiorano, F12 vine cu același V12 zguduitor pe care îl găsești atât pe anterior-menționatul cât și, în versiune modificată, pe FF. Arhitectura pistoanelor - în V, așezate în unghi de 65 de grade - și cilindreea de 6.262 cmc s-a păstrat, însă în termeni de putere, cel care stă sub capota lui Berlinetta are 740 CP și 690 Nm. Ca să te scutesc de googăleală - da, este cel mai rapid Ferrari de serie din istorie.

Și nu e vorba doar de putere - nu că nu ar fi suficientă încât să urnească din loc un orășel de provincie -, ci și de greutate. Cu doar 1.525 de kilograme, F12 Berlinetta poate atinge suta în 3,1 secunde, bate bariera de 200 km/h în 8,5 (simte-te liber să înjuri, mirat; și noi am făcut-o) și atinge o viteză maximă de 340 de kilometri pe oră. Pe circuitul de teste de la Fiorano a scos un timp de 1 minut și 23 de secunde - cel mai rapid timp scos vreodată.

Pentru asemenea cifre, pe lângă câteva farmece scoase din Cartea Veche a Ocultismului, băieții din Maranello s-au ocupat și de câteva chestii inginerești. Șasiul ultra-ușor din aluminiu - care combină 12 tipuri de aliaj pentru a reduce cât se poate de mult din greutate și pentru a îmbunătăți rigiditatea cu 20% - este una dintre ele. O alta ar fi raportul greutății pe punți, optimizat la 46/54 față/spate. Centrul de greutate a fost coborât față de 599, iar suspensia punții spate modificată în interesul minimalizării masei. Listei de îmbunătățiri i se adaugă noile discuri de frână ceramice, amortizoare magnetoreologice și un sistem electronic de control al diferențialului, tracțiunii și stabilității; și al ABS-ului.

Rezultatul - o mașină mai mică și mai musculoasă decât alergătorul de la care a preluat ștafeta, 599 GTB. Iar esteticul absolut impresionant nu a implicat niciun compromis în privința aerodinamicii. Caroseria este sculptată în așa fel încât, la viteze mari, curentul de aer să fie direcționat de sus către părțile laterale ale mașinii - pentru o forță de apăsare mai mare.

Despre interiorul lui F12 ar putea începe o întreagă dezbatere, în urma căreia probabil s-ar ajunge la concluzia că volanul cu manettino și pedalele sunt singurele lucruri care te-ar interesa cu adevărat dacă ai fi în postura de cumpărător.

Recomandate:

(FOTO) Mazda EZ-60: detalii noi despre viitorul SUV electric cu range extender - Photo
Noutăți
(FOTO) Mazda EZ-60: detalii noi despre viitorul SUV electric cu range extender

 Mazda pregătește lansarea unui nou SUV electric, denumit EZ-60, care își va face debutul inițial pe piața din China. Modelul este rezultatul colaborării dintre constructorul japonez și

Inna
Renault inovează: divizia Horse propune un sistem hibrid care poate transforma mașinile electrice - Photo
Noutăți
Renault inovează: divizia Horse propune un sistem hibrid care poate transforma mașinile electrice

 Într-o perioadă în care industria auto mizează tot mai mult pe electrificare completă, Renault vine cu o propunere neobișnuită prin divizia sa dedicată dezvoltării de motoare,&nb

Inna
(FOTO) Mercedes-Benz Vision V – conceptul care anticipează viitorul utilitarelor electrice premium - Photo
Noutăți
(FOTO) Mercedes-Benz Vision V – conceptul care anticipează viitorul utilitarelor electrice premium

 Mercedes-Benz a prezentat oficial Vision V, un concept spectaculos care prefigurează direcția de design și tehnologie pentru următoarea generație de vehicule utilitare electrice. Această apa

Inna
Hyundai prezintă o nouă generație de sisteme de propulsie hibrid: mai eficiente și mai puternice - Photo
Noutăți
Hyundai prezintă o nouă generație de sisteme de propulsie hibrid: mai eficiente și mai puternice

 Grupul Hyundai continuă procesul de electrificare a gamei sale, prin lansarea unei noi generații de sisteme de propulsie hibrid. Acestea promit îmbunătățiri semnificative at&

Inna