Ferrari 340 Mexico Berlinetta

De AutoExpert   |  11 Septembrie, 2011

Distribuie :

Ferrari 340 Mexico Berlinetta - varianta moderna

Chiar daca acum ne multumim doar cu niste poze viturale, se pare ca masina chiar exista. Este vorba de o interpretare a celebrului Ferrari 340 Mexico Berlinetta, din care au fost produse numai 3 exemplare in 1954. Proiectul a fost realizat de GWA Tuning si este un exercitiu de design ce comemoreaza modelul original.

Unul dintre cele mai rare si exclusiviste masini Ferrari produse vreodata este modelul 340 Mexico Berlinetta. Numai 3 exemplare au fost produse pentru a concura in cursa Carrera Panamericana din 1952. Si acest model fiind atat de rar, un exemplar s-a vandut recent cu 4.3 milioane de dolari.

Cel mai bine clasat 340 Mexico din competitie s-a clasat al 3-lea, dupa o pereche de Mercedes-Benz 300SL Gullwing. Deci nu doar aspectul superb al masinii isi merita banii, ci si performantele demne de invidiat. Tocmai pentru a onora aceasta masina, GWA Tuning a realizat o interpretare moderna a lui Ferrari 340 Mexico Berlinetta, masina condusa in 1952 de Luigi Chinetti.

Masina din zilele noastre este fabricata pe platforma unui Ferrari 456. Caroseria a fost facuta de la 0 din aluminiu de Mark Nungent, care ulterior i-a adaugat diverse elemente aerodinamice de la mai multe modele contemporane. Si rezultatul estetic este unul reusit, chiar daca puristii Ferrari ar putea comenta.

Tema retro-moderna a exteriorului se regaseste si la interior. Volanul este unul de tip vechi, la fel si ceasurile din bord, insa langa ele se regasesc scaune din fibra de carbon. Transmisia in 6 trepte manuala are clasicul ornament cromat care iti indica vitezele, un element deja disparut din orice masina Ferrari, acum transmisia fiind doar cu padele la volan.

Motorul este de 5.4 litri V12 ce produce 476 cp. Ceva mai mult decat producea cel original, adica motorul de 4.1 litri V12 scotand 280 de cai putere. Franele si suspensiile sunt de la modele mai noi de Ferrari, la fel si jantele pe 18 inch cu 5 spite, care au un butuc de prindere central fals.

GWA Tuning a realizat masina ca si un exercitiu de design, un tribut adus modelului original. Si asemanarile sunt destule, chiar si pentru cei mai pretentiosi fani Ferrari. Insa nu exista planuri de productie. Chiar daca ar putea exista cereri pentru astfel de masini, GWA Tuning nu are de gand sa fabrice pseudo-masini Ferrari pe viitor. Dar chiar si asa, pretul pentru acest exemplar unicat nu este cunoscut. Oricum, cu siguranta este cel putin cat al unui Ferrari actual de fabrica.