Ești sceptic? Iată ce încălcări mai exact au comis agenții INP!

De Redactor AE   |  23 Octombrie, 2019

Distribuie :

Indiferent de ce nu s-ar întâmpla în societate, în trafic, pe drumurile publice, întotdeauna lumea și părerile se vor împărți în două tabere, pro și contra.

La fel se întâmplă și în cazul accidentului de la Peresecina unde o parte din conducătorii auto au acuzat șoferul monovolumului Seat sau/și a camionului pentru nerespectarea distanței și vitezei. Lucru greu de confirmat în lipsa unor dovezi, iar după cum bine știm, presupunerile și bănuirea (termen juridic) nu au avut niciodată statut de probe în instanțe.

Ceilalți, adică a doua tabără, au acuzat polițiștii de cele întâmplate și au venit cu argumente, multe dintre care se regăsesc și în lege. Deci pentru prima tabără, venim cu explicații, care se reflectă și în titlu. Citiți în continuare ce încălcări au comis agenții de patrulare.

Întâi de toate, conform Ordinului nr 45 din 19.02.2010, al MAI a fost aprobat regulamentul ”cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţii de supraveghere a traficului rutier şi Instrucţiunilor de utilizare a mijloacelor tehnice”, unde e scris clar că:

La procedura filmării abaterilor „din mişcare", se interzice oprirea autovehiculelor care circulă pe sensul opus de deplasare al autovehiculului politiei rutiere. Agentului constatator îi sunt interzise invitarea contravenientului în automobilul special al poliţiei.

Simplu pornind de aici, dacă polițiștii respectau această prevedere, toată lumea se deplasa în continuare fără peripeții, spre destinație.

Apoi, legat de girofar, toți zic că era inclus. Ok.
Secțiunea 14, RCR, Reguli privind circulaţia vehiculelor cu regim prioritar de circulaţie şi obligaţiile celorlalţi conducători de vehicule, conține următoarele aliniate.

106. 1) La apropierea vehiculului la care este pus în funcţiune dispozitivul cu lumină albastră giratorie sau fulger şi semnalul sonor special, conducătorii altor vehicule trebuie să asigure deplasarea nestînjenită a acestuia, indiferent de direcţia lui de deplasare, inclusiv să elibereze banda pe care se deplasează vehiculul cu regim prioritar de circulaţie, poziţionîndu-se cît mai aproape de bordură, pe acostament sau chiar, în caz de necesitate, să oprească.

2) În cazul în care se execută misiuni urgente de serviciu, conducătorii vehiculelor în cauză trebuie să pună în funcţiune semnalele luminoase şi sonore speciale. Totodată, ei pot profita de prioritate doar atunci cînd s-au asigurat că li se cedează trecerea. De prioritate beneficiază, de asemenea, conducătorii vehiculelor escortate de vehiculul cu regim prioritar de circulaţie. Conducătorii vehiculelor escortate trebuie să includă în faruri lumina de întîlnire.

4) Folosirea de către conducătorii vehiculelor cu regim prioritar de circulaţie a semnalelor luminoase şi sonore speciale în alte cazuri decît cele justificate de urgenţa misiunii lor este interzisă.

Acum citez un fragment din comunicatul INP:
Menționăm că în timp ce angajații INP erau implicați în serviciul de patrulare rutieră, cu girofarul în funcțiune (semnal luminos și sonor?), au sesizat o încălcarea RCR a unui autovehicul de marcă Toyota Avensis, imediat intervenind la stoparea și identificare șoferului.

Deci nici a existat nici o urgență de misiune, justificată cu atât mai mult, din moment ce se interzice oprirea autovehiculelor care circulă pe sensul opus de deplasare al autovehiculului politiei rutiere.

Vă las să analizați textul.

Recomandate:

Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări - Photo
Sociale
Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări

Începând cu 9 iunie, circulația rutieră pe strada Mesager din municipiul Chișinău va fi parțial restricționată, în contextul desfășurării unor lucrări de modernizare a rețelei termic

Inna
Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză - Photo
Noutăți
Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză

Suzuki Motor Corporation a fost nevoită să oprească temporar producția popularului model Swift, devenind astfel primul constructor auto din Japonia afectat direct de restricțiile impuse de China asupr

Inna
Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii - Photo
Noutăți
Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii

Într-o evoluție îngrijorătoare pentru sectorul auto britanic, producția de automobile din Regatul Unit a înregistrat în luna aprilie cea mai mică valoare din ultimele șapte dec

Inna
Trafic blocat pe șoseaua Hâncești, în noaptea de 9 spre 10 iunie. Sunt planificate lucrări de reparație - Photo
Sociale
Trafic blocat pe șoseaua Hâncești, în noaptea de 9 spre 10 iunie. Sunt planificate lucrări de reparație

Primăria municipiului Chișinău anunță că, începând cu ora 23:00, 9 iunie și până pe 10 iunie, la ora 05:45, circulația rutieră va fi temporar suspendată pe un segment al Șoselei

Inna
Stellantis are un nou CEO: Antonio Filosa, care va câștiga până la 23 milioane dolari anual din 2028 - Photo
Noutăți
Stellantis are un nou CEO: Antonio Filosa, care va câștiga până la 23 milioane dolari anual din 2028

Grupul auto Stellantis intră într-o nouă eră de conducere, odată cu numirea lui Antonio Filosa în funcția de director general, la sfârșitul acestei luni. Filosa, care anterior a cond

Inna
BMW revine cu tehnologia range extender. Primul model vizat ar putea fi noul X5 electric din 2026 - Photo
Noutăți
BMW revine cu tehnologia range extender. Primul model vizat ar putea fi noul X5 electric din 2026

BMW pregătește o revenire surpriză pe piața europeană a vehiculelor electrice. Tehnologia range extender ar putea fi reintrodusă în gamă, începând cu următoarea generație a SUV-

Inna