Top 10 maşini copiate de chinezi
De AutoExpert | 15 Iunie, 2011
Top 10 maşini copiate de chinezi
După cum am tot vorbit în ultimul timp, se pare că nu există produs, care să nu poată fi copiat de chinezi şi se mai spune că imitaţia e cea mai sincera formă de admiraţie. Însă când imitaţia se transformă într-o copie aproape perfectă a originalului, şi situaţia se repetă de câteva ori, nu mai e nimic de admirat. Iar chinezii par a fi maeştrii copiatului chiar şi în domeniul auto, iar diferenţele între original şi copie aproape că nu există. De-a lungul timpului chinezii au tot plagiat. Dar dacă până acum preluau elemente de la mai multe modele şi le asamblau, acum au ajuns să realizeze copii ale modelelor occidentale care, în unele cazuri, nu pot fi deosebite de cele originale. Un exemplu clar: Geely GE, o maşină care pare trasă la indigo după Rolls-Royce Phantom, asemănarea dintre cele două modele este mai mult decât evidentă, însă chinezii susţin că nu este vorba de nici un plagiat, chiar şi după ce oficialii Rolls Royce au declarat că vor lua măsuri legale împotriva constructorului asiatic. Până la rezolvarea problemei, chinezii vor vinde Geely GE cu circa 44.000 de dolari, în timp ce preţul unui Rolls Royce Phantom rămâne peste 350.000 de dolari.
AutoExpert vă oferă Top 10 maşini copiate de chinezi.
1. Geely GE - Rolls-Royce Phantom
Limuzina de lux Geely GE, de fapt este o copie evidentă a modelului Rolls-Royce Phantom. Pe lângă design-ul care pare o versiune mai simplistă a originalului, limuzina chineză este mult mai mică, măsurând în lungime doar 5,1 metri, adică cu 70 cm mai scurtă decât Phantom. De asemenea, ampatamentul de 3,1 metri, care este cu vreo 40 cm mai mic decât la modelul veritabil, prefigurează un interior mai puţin spaţios. Habitaclul este un alt capitol tras la indigoceea ce se observă în special la plafonul cu acele steluţe artificiale propuse în premieră de Rolls-Royce. Totuşi, există o mare particularitate şi anume chinezăria, maşina având un singur loc în spate, unul care arată foarte confortabil însă. Dar cine ar fi atât de egoist să îşi cumpere o limuzină cu un singur loc? Probabil cineva pentru care partenerii de afaceri, sau prezenţele feminine sunt neimportante, primordial fiind doar preţul. Care nu a fost comunicat, dar despre care preconizăm că va fi de câteva ori mai mic decât cel al originalului, poate chiar sub 50.000 de euro.
2. Lifan Motors 320 - MINI Clubman
Chinezii de la Lifan au un model care copiază în cele mai mici amănunte Clubman-ul celor de la Mini. De la acoperişul vopsit în altă nuanţă şi până la blocurile optice rotunde şi grila clasa Mini, modelul botezat 320 reuşeşte să concretizeze una dintre caracteristicile esenţiale ale industriei auto din China. Modelul costă aproximativ 6200 de euro, fiind oferit împreună cu un motor de 1.3 litri care dezvoltă 88 de cai putere. De altfel, aceasta este marea diferenţă dintre modelele în discuţie, numărul de uşi trecând aproape neobservat.
3. JAC A0 - Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107
Trio-ul de modele citadine lansate de Toyota, Citroen şi Peugeot se transformă într-un modelului „JAC A0”. Constructorul JAC nu s-a limitat la copierea unui model din tripleta de aur, el preluând câte ceva de la fiecare. JAC A0 vine cu un motor de 1.3 litri, urmând ca ulterior să primească în gamă un propulsor mai puternic, de 1.8 litri. Preţul este în jurul sumei de 7000 de euro.
4. BYD B8 – Mercedes SL/CLK
Chinezii de la BYD au găsit o soluţie perfectă pentru cei ce n-au bani, dar visează în continuare la un Mercedes: modelul B8, un model cabrio, care seamănă izbitor cu Mercedes SL/CLK. Însă veţi avea o problemă cu posesorii unor modele ca Mercedes SL sau CLK, care nu vor fi deloc încântați văzându-vă la volanul unei mașini care seamănă leit cu a lor, doar că se ridica la 20% din prețul de vânzare al acestora. BYD (acronimul de la Build Your Dreams) a reușit să scoată pe piaţă un model despre care unii specialişti chinezi afirmă că, spre deosebire de modelele Mercedes care au câte 7-8 airbag-uri şi alte „câteva sisteme importante de protecţie”, are... un parbriz.
5. BYD T6 – Porsche Cayenne
Producătorii de maşini din China sunt cunoscuţi pentru copiile aproape identice pe care le realizează. Desigur, ei susţin de fiecare dată că design-ul modelelor lor sunt 100% originale. De data aceasta chinezii de la BYD Auto au creat un model denumit T6, ce arată aproape la fel ca Porsche Cayenne. Există zvonuri conform cărora planurile BYD sunt de a introduce T6 toamna viitoare la un preţ de bază de cca 9000 de euro. Dar aşa cum ne-au obişnuit chinezii, nu vor avea motoare V6 sau V8, precum cele prezente pe veritabilul Porsche Cayenne, aşa că îl vor lansa cu un biet motor de 2 litri. Porsche Cayenne, în varianta săracului.
6. Haima 3 – Mazda 3
Tupeul sau „curajul” chinezilor, care lansează cu fast un produs copiat şi au pretenţia că e original. Uimitor este că maşinile lansate nu sunt copiate doar ca design sau dimensiuni, ci inclusiv la culoarea caroseriei, siglă şi chiar denumire „Haima 3” este chinezăria după Mazda 3.
7. Chery Riich M1 – Toyota Yaris
Chery a lansat un nou hatchback mic numit M1 sub umbrela de sub-brand Riich. M1 este disponibil în versiunile de motorizări de 1.0L şi 1.3L. Aceste motoare sunt echipate atât cu transmisie manuală, cât şi cu cea automată. Chery Riich M1 va avea un preţ de pornire în jurul a 5000 euro, modelul fiind dotat cu sisteme de siguranţă, cum ar fi senzorii de parcare inversă, ABS, EBD şi airbag-uri SRS. Maşina va rivaliza pe piaţa chineză cu Toyota Yaris, Honda Jazz şi Suzuki Swift.
8. Chery QQ – Daewoo Matiz
Plaga mărcilor pirat de genul Pawasonic, Abibas ori Suny s-a extins şi înspre domeniul auto. Iar dacă în cazul mărcilor sus-menţionate era vorba doar de inventarea unor nume care să paraziteze pe seama brandurilor recunoscute mondial, în cazul Chery-Chevy e mai mult decât atât: falsificatorul a copiat piesă cu piesă originalul. Iar Daewoo a intentat proces producătorului chinez de automobile Chery, acuzându-l că a copiat ilegal şi distribuit modelul Matiz. Însă ceea ce i-a enervat, probabil, cel mai tare pe cei de la Daewoo, e faptul e ca Chery, fiind mai ieftin cu aproximativ 3.000 $ decât fratele său geamăn, se vinde cu mult mai bine, plus ca QQ Chery a început să şi exporte modelul cu pricina.
9. BYD S6 – Lexus RX350
BYD S6 se doreşte un SUV de categorie medie, care va beneficia de un echipament foarte bogat, din care nu vor lipsi sistemul de navigaţie, camera de filmare pentru mersul înapoi sau sistemul de pornire fără cheie. Toate acestea la un preţ de 16.500 euro. Ceea ce, în comparaţie cu un model Lexus RX350, este o sumă foarte interesantă... Modelul BYD S6 va fi pus în mişcare de un motor de 2,0 litri şi 140 CP, dar se pare că va fi disponibil şi un propulsor de 2,4 litri, de origine Mitsubishi. Platforma tehnică a lui S6 provine de la monovolumul BYD M6, aşa încât despre S6 putem afirma mai degrabă că va fi un crossover şi mai puţin un SUV care să se aventureze prin locuri ceva mai dificile.
10. Laibao SRV – Honda CRV
Industria asiatică de „clonare“ merge ceas, datorită unei pieţe de comercializare uriaşe şi unei productivităţi dezarmante pentru competitori. Încă un exemplu clar este Laibao SRV, copiat după Honda CRV: iei 99% din structura unei maşini, proiectezi planetare cu 2 mm grosime, schimbi puţin farurile şi preţul, şi apoi zici că nu e maşina contrafăcută, iar calitatea nu este o problema, atâta timp cât replica arată aproape la fel ca originalul.