Driving Experience: Test Drive BMW X1, Day 1

De Redactor AE   |  9 Martie, 2016

Distribuie :

Prima zi din expediţia care are rolul de a ne familiariza cu noul model BMW X1 în caroseria F48, a început astăzi, 8 martie, cu un călduros "Good Morning", adresat jurnaliştilor din incinta hotelului Hilton, de pe lângă aeroportul din Munchen. Iar de aici, în parcarea terminalului cu numărul doi, ne aşteptau frumos, opt maşini noi nouţe. A câte două exemplare de fiecare, în versiunile sDrive18i, sDrive18d, xDrive20d, dar şi xDrive25i. După un scurt instructaj de numai cinci minute, piloţii profesionişti ne-au fost înmânate badge-urile, cheia de la maşină, în cazul nostru un BMW X1 sDrive18d, şi cu un "drum bun", am fost îndemnaţi să mergem.

DCIM100GOPROGOPR5823.

După numărul de automobile, v-aţi dat bine seama că am fost nu mai puţin de opt echipe, formate din câte doi jurnalişti, veniţi de prin Serbia, Turcia, Ucraina, Belorusia şi desigur Moldova. După cum vă spuneam mai devreme, nouă ne-a fost încredinţat un model dotat cu unitatea diesel în patru cilindri, cu un volum total de doi litri, capabilă să pună pe roţile punţii faţă în jur de 150 cai putere şi 330 Nm de cuplu motor.

Acest model are un preţ de start de 27.670 de euro în Moldova, cu toate taxele incluse, prin urmare chiar eram curioşi să vedem cum se comportă cel mai mic off-roader BMW. Crossoverul a fost echipat cu scaune sport reglabile electric, (opţionale, 950 euro), sistem de navigaţie cu Head-Up Display inclus şi câteva opţiuni accesibile pentru buzunarele clienţilor, considerate chiar necesare pentru viaţa cotidiană.

10

Astfel spus, confortul minim ne era asigurat cu plus, iar nouă nu ne rămânea decât să pornim în grabă la drum. Distanţa totală pe care urma să o parcurgem însuma nu mai puţin de 335 de kilometri, iar la fiecare 60-70 km aveam programată o oprire în care să ne schimbăm cu locul, devenind astfel pasager. Colegul meu de echipă, Ilie Toma, de la redacţia Piaţa Auto, mi-a încredinţat rolul de afla primul, cum se simte cel dintâi BMW X1 cu tracţiunea pe faţă.

Ei bine, aflaţi că modelul sDrive18d este foarte prietenos şi iute, iar ţinuta de drum, afectată pe alocuri de efectul de subvirare aminteşte de MPV-ul BMW Seria 2 Active Tourer. Cu excepţia faptului că poziţia la volan, în noul X1, este totuşi ceva mai naltă şi ţine să îţi amintească de faptul că te afli într-un crossover până la urmă. Primii kilometri de asfalt au fost devoraţi rapid, astfel că pe la amiază am staţionat pentru a doua oară, într-un nou restaurant, pentru a ne întări forţele.

01

Pauză de masă ne-a a dus o surpriză plăcută şi anume faptul că imediat după, am urcat la volanul celui mai puternic model BMW X1 oferit în cadrul acestui test drive, versiunea xDrive25i, cu care am parcurs restul distanţei până la final.

Acest model se poate lăuda cu o listă bogată de opţionale, cum ar fi bodykit-ul exterior, sistemul audio Harman-Kardon, tapiţeria din piele, sau plafonul negru, portbagaj cu acţionare automată, scaune sport, sistem de cruise control activ, Lane Assist şi multe altele. Însă cea mai de preţ dotare este motorul pe benzină, turbo-aspirat, care îţi pune la dispoziţie un total de 231 CP şi 350 Nm de cuplu motor. Cu asemenea herghelie sub capotă, sprintul de la zero la prima sută poate fi dat gata în numai 6.5 secunde, iar cutia de viteze Steptronic cu opt rapoarte, va face tot posibilul ca acest lucru să îţi aducă plăcere maximă.

Austriecii ne-au întâmpinat cu o ninsoare abundentă din care am scăpat teferi abia în apropiere de hotel. Din fericire pentru noi, totul a decurs bine, ceea ce nu putem spune despre colegii de breaslă din Ucraina şi Serbia, care s-au tamponat chiar în parcare!

Ce urmează în continuare însă, promite a fi mult mai spectaculos şi anume, pista înzăpezită şi îngheţată, unde vom putea dezlănţui toată forţa de care poate fi capabil un X1. Adevăratul Test Drive! Rămâneţi aproape!

DCIM100GOPROGOPR5833.

DCIM100GOPROGOPR5828.

DCIM100GOPROGOPR5829.

12

1

DCIM100GOPROGOPR5830.

22

DCIM100GOPROGOPR5838.

14

DCIM100GOPROGOPR5831.

DCIM100GOPROGOPR5856.

DCIM100GOPROGOPR5840.

28

29

34

33

32

31

30

37

40

41

43

44

45

DCIM100GOPROG0115908.

DCIM100GOPROGOPR5899.

47

48

Recomandate:

RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna