Drive Test Brilliance FRV Cross
De AutoExpert | 4 Martie, 2011
Drive Test Brilliance FRV Cross
Industria auto din China este una importantă, iar investiţiile în această ramură numără miliarde de euro. Dacă acum câţiva ani ne amuzam de automobilele chineze, astăzi lucrurile s-au schimbat radical. Încet-încet, chinezii le calcă coreenilor pe urme.
De aceea, am hotărât astăzi să testez un automobil chinez, dealerul căruia a apărut recent şi în Moldova. Este vorba de Brilliance FRV Cross.
Acest model este bazat pe hatch-ul cu acelaşi nume şi, de fapt, este un crossover de oraş. Maşina poate fi considerată un concurent real pentru Renault Sandero Stepway sau chiar pentru Dacia Duster. De fapt, vorbim doar de un aspect apropiat de al unui SUV, deoarece automobilul are doar tracţiune faţă şi o gardă la sol puţin înălţată. Această reţetă este deja aplicata la modelele Subaru Legacy Outback de prima generaţie sau acelaşi VW Polo Cross.
Spoilerele spate şi faţă modificate dau impresia că maşina este dotată cu scuturi offroad. Această impresie este creată şi de bandourile, pragurile laterale de protecţie şi barele de amarare de pe acoperiş. Per total, maşina are un exterior foarte atrăgător, iar dacă ai admira-o dintr-o parte, niciodată n-ai zice că este produsă în China.
Din păcate, dar poate spre binele Brillliance, propulsoarele nu sunt de producţie proprie. Sub capota găsim trei motorizări, toate pe benzină şi provenite de la Mitsubishi. Este vorba de motorul de 1,3 litri ce livrează 84 CP, dar care nu este disponibil pentru piaţa autohtonă. Altul are o capacitate de 1,6 litri volum şi 104 CP, precum şi un propulsor de 1,5 litri, care urmează să apară. De fapt aceste motorizări, cu excepţia motorului de 1,6 l, au venit de la modelul mamă, hatchback-ul FRV.
Noul FRV Cross este disponibil standard cu o cutie de viteză mecanică în 5 rapoarte, iar opţional se oferă una automată în 4 trepte. Este învechită, dar are opţiunea schimbării manuale a treptelor în cazul în care nu face faţă situaţiei. Apropo, toate automobilele corespund normelor euro 4 de poluare şi sunt dotate standard cu ABS şi EBD.
Înăuntru ne aşteaptă aceeaşi surpriză placută ca şi la exterior. Calitatea materialelor s-a îmbunătăţit simţitor, iar asamblarea este chiar la un nivel înalt. Ce-i drept, mirosul de fenoli a rămas prezent, dar nu mai este atât de pronunţat ca la maşinile de acum 5 ani. Pentru confort maşina este dotată practic cu tot de ce ai nevoie, ba mai mult, sunt lucruri pe care cred ca nu le veţi folosi niciodată.
Volumul portbagajului este de 315 l/600 şi poate fi mărit în cazul rabatării scaunelor din spate. Deranjează doar secţiunea de încărcare care este foarte îngustă. Sub covoraş găsim o roată de rezervă de dimensiuni standard.
Bucură mult confortul suspensiei. Îmi amintesc de primele maşini chineze ajunse pe piaţa autohtona…erau atât de rigide, încât după ce le încercai, imediat doreai să le abandonezi. Lucrurile s-au schimbat şi bucură faptul că aceste schimbări sunt spre bine. Pe line dreaptă, maşina este destul de stabila, dar odată ce intri în curbe simţi cabrajele mari ale caroseriei.
Maşina din test are sub capota motorul de 1,5 l volum, ce livrează 98 CP şi oferă o viteză maximă de 160 km/h. Nu există date despre cum accelerează automobilul până la prima 100 de km, dar puterea este mai mult decât suficientă. Apropo, lăudabil este consumul mic de 7,5 l la 100 km.
Toate modelele sunt dotate standard cu 4 airbag-uri şi centuri de siguranţă în 3 puncte. În plus, în uşi găsim bare de rigiditate şi protecţie. Aceste măsuri au fost luate în urma rezultatelor negative obţinute la testele EURONCAP. Apropo, în baza acestor rezultate a fost interzisă comercializarea Brilliance pe piaţa europeană.
Totuşi, restricţia a fost ridicată, cred eu, din cauza contractului de colaborare semnat cu BMW în anul 2003. Nu trebuie sa uitam că piaţa chineză este o mină de aur pentru marii producători. Totuşi, chinezii au ţinut cont de eşecul lor european şi au modificat esenţial structura caroseriei.