Din port, în parcare! Care sunt consecințele invaziei mașinilor electrice din China

De Inna   |  22 Mai, 2024

Distribuie :

Porturile din Europa, în special Antwerp și Zeebrugge din Belgia, sunt supraaglomerate cu mașini electrice importate, majoritatea produse în China, pe fondul scăderii cererii pe piața auto europeană. Parcările imense din Calloo, lângă Antwerp, și Zeebrugge, cu o capacitate de 130.000 de mașini, sunt pline cu modele chinezești de la mărci precum MG, BYD, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda și Hongqi. Unele mașini stau în portul Antwerp și un an înainte de a fi distribuite.

În contextul eforturilor autorităților europene de a sprijini industria auto locală, importurile din China continuă să crească masiv. În primul trimestru al acestui an, Europa a primit 1.3 milioane de mașini produse în China, o creștere de 33% față de anul anterior, cele mai multe fiind modele electrice, conform Asociației Europene pentru Logistica Vehiculelor.

Belgia a devenit destinația principală a acestor importuri în februarie, transformând porturile în parcări pentru mașinile electrice chinezești. Portul Antwerp-Bruges, al doilea ca mărime din Europa, a recepționat anul trecut aproape 1.7 milioane de mașini, astfel a atins recordul de 1.9 milioane din 2019. Estimările arată că numărul vehiculelor importate din China în acest an ar putea ajunge la 600.000 - 1.000.000.

Un motiv, care a creat această situație, este încetinirea vânzărilor auto în Europa. De exemplu, vânzările de vehicule electrice Volkswagen au scăzut cu 24% în primele trei luni ale anului comparativ cu anul precedent, consumatorii revenind la mașinile pe benzină. Cererea globală pentru mașini electrice a scăzut, iar marii producători și-au suspendat investițiile. Volkswagen a anunțat la sfârșitul anului trecut că a oprit investiția într-o gigafabrică de baterii electrice, din cauza încetinirii cererii, și a suspendat căutarea unui amplasament în Europa de Est.

Chiar și în SUA, cererea pentru vehicule electrice a scăzut. Canalys, o companie de cercetare, a raportat o creștere globală a vânzărilor de vehicule electrice de 49% în prima jumătate a anului trecut, față de o creștere de 63% în anul precedent.

Portul Antwerp-Bruges identifică și alte cauze pentru aglomerație, precum capacitatea redusă de transport rutier și maritim pentru mașini, și lipsa șoferilor de livrare. Financial Times sugerează că mașinile chinezești ajung în Europa fără o rețea de distribuție eficientă, ceea ce îngreunează vânzarea rapidă a acestora.

Recomandate:

RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna