De traficul infernal din capitală s-ar face vinovat șeful Serviciului Securitatea Circulației Rutiere, persoană fără studii superioare!
De Pavel | 13 Septembrie, 2021
Fostul viceprimar al capitalei Victor Chironda, vine cu o serie nouă de critici în adresa primăriei și dezvăluiri din interiorul autorității. Asta după ce s-a încercat plasarea responsabiității pentru haosul în trafic pe umerii poliției.
Chironda scrie că poliția are într-adevăr o serie de atribuții în acest sens, însă autonomia totală și responsabilitatea directă în tot ce înseamnă organizarea și gestionarea traficului, ține de APL.
”Cauza principală a haosului rutier în Chișinău este Direcția de Transport - o instituție depășită de timp și realități care pur și simplu ignoră partea de management a traficului, preferând să se focuseze pe lucrări de reparație (pentru că sunt mulți bani și puțin efort instituțional)”, insistă fostul viceprimar.
”Direcția este într-atât de nepregătită încât, șeful Serviciului Securitatea Circulației Rutiere este un oarecare Ion Cazacu - o persoană fără studii superioare, fără cunoștințe elementare în managementul siguranței rutiere sau în ingineria traficului”, dezvăluie în continuare Chironda.
Funcția este ocupată de acest Cazacu deja de mulți ani, în timp ce acesta de fapt activează mai mult în funcție de șofer personal al fostului director al Direcției de Transport, Andrian Boldurescu, ce de mai multe ori a fost numit consilier neoficial al lui Ion Ceban.
Chironda spune că la multiplele sale solicitări de demitere a acestui funcționar și identificarea unui specialist care să se ocupe la nivel profesionist de organizarea circulației rutiere în oraș, nici directorul interimar Lilian Copaci, nici actualul director Vitalie Mihalachi, nu au îndrăznit să îl demită.
După preluarea mandatului de viceprimar, Victor Chironda a contractat o analiză instituțională a Direcției de Transport și a structurilor municipale subordonate (LumTeh, Exdrupo, Edilitate). Documentul a fost prezentat primarului și Directorului Direcției transport, însă nici o recomandare din acel document nu a fost realizată.
Acesta insistă că în perioada activității sale la primărie, a primit zeci de demersuri oficiale de la Direcția de poliție Chișinău cu propuneri de reorganizare a intersecțiilor, solicitări de modernizare a semafoarelor, liste cu puncte cu risc sporit de accidente, etc. Majoritatea acestor demersuri s-au pierdut în mlaștina de incompetență și corupție de la Direcția Transport și întreprinderile subordonate.
”În discuțiile de după ședințe, colegii de la Poliție deja ne luau peste picior cu replici de genu ”Pentru ce ne mai convocați și ne cereți implicarea dacă oricum Cazacu va bloca totul?”
Dacă dl primar vrea cu adevărat să îmbunătățească situația în domeniul managementului traficului ar putea pur și simplu să deschidă acel Raport de analiză instituțională a Direcției Transport și să înceapă a implementa tot ce e scris acolo”, conchide Chironda.