Dacia Duster vs Renault Duster! Află care sunt diferențele
De Pavel | 3 Decembrie, 2019
Nimeni, nici chiar cei de la Dacia nu s-au așteptat că Duster va deveni cel mai vândut SUV de clasă mică din Europa! Cei de la Renault însă, au decis să profite de succesul modelului românesc și au lansat un Duster pentru piața din Rusia, dar care poartă sigla Renault.
Chiar dacă din profil pare a fi aceeași mașină doar cu un nume de familie diferit, în realitate, cele dpuă SUV-uri au numeroase elementele crae ne permit să simțim diferența.
Principala diferență este faptul că vehiculul destinat pieții din Rusia are la bază generația precedentă a SUV-ului. Noua generație Dacia Duster se prezintă cu elemente geometrice cromate la nivelul grilei radiatoului, pe când Renault-ul vine cu bare orizontale care se extind spre blocurile optice frontale. Farurile din față sunt practic identice, la fel ca și scuturile din plastic.
Silueta celor două SUV-uri nu se diferențiază, însă la posterior, Renault Duster are în plus o bară cromată pe ușa portbagajului, foarte asemănătoare cu cea de pe Captur. Și Dacia are o bandă decorativă deasura plăcuțelor de înmatriculare, care însă este din plastic.
La interior distingem guri de ventilare diferite, rotinde pentru Dacia și octagonale la Renault. Volanul cu patru spițe face parte din habitaclul Daciei, pe când Renault Duster are un volan cu trei spițe.
Gama de motorizare este și ea diferită, Dacia fiind disponibilă cu un motor diesel Blue dCi 115 și tracțiune față 2WD sau tracțiune integrală 4WD. Cei care preferă benzinarele au de ales între TCe 100, Tce 100 GPF cu tracțiune față sau integrală și TCe 150 GPF, la fel cu tracțiune față sau integrală. Ulterior, Dacia se va bucura și de o transmisie automată marca Getrag.
Rușii primest Duster-ul cu un singur motor diesel și două pe benzină. Vorbim despre un diesel 1.5 dCi, care poate fi comandat doar cu o cutie manuală tracțiune integrală. Benzinarul aspirat natural de 2.0 litri volum, se pcare dezvoltă 145 CP poate fi ales cu transmisie automată sau manuală și doar cu tracțiune integrală. Cea mai accesibilă motorizare este reprezentată de un motor pe benzină de 1.6 litri volum, poate fi echipat cu o cutie manuală sau automată și la alegere cu tracțiune integrală sau tracțiune față.
Și liniile de echipare sunt diferite. Clienții ruși pot alege Acces, Life, Drive, Adventure, Drive Plus. Dacia oferă versiuni de echipare ce poartă denumirile Essential, Comfort, Prestige și ediția specială SL Orange.