Curiozități din lumea auto. Ce nu știai despre Airbag-uri!

De Redactor AE   |  12 Octombrie, 2019

Distribuie :

În continuarea celor două subiecte, legate de airbag, vin niște completări. Informații și detalii care s-ar putea să îți prindă bine vreodată, măcar și povestind la o bere cu prietenii.

Așadar, te invit să îți îmbogățești cunoștințele generale despre automobile și sistemele de siguranță.

Brevetul pentru inventarea airbag-ului aparține americanului John W. Hetrick, în anul 1952. A fost nevoie de 20 de ani ca să se conștientizeze importanța airbag-ului pentru siguranța pasagerilor.

În 1955 a fost patentat un sistem de airbag asemănător cu cel din ziua de azi, dar care avea suficiente neajunsuri. Unul dintre acestea și poate chiar cel mai important era faptul că şoferul declanşa airbag-ul prin apăsarea unui buton.

Prima maşină care a beneficiat de airbag-uri a fost modelul Oldsmobile Toronado, produs de General Motors începând din 1966 până în 1992.

Primul accident produs între două autovehicule echipate cu airbag-uri a avut loc în urmă cu aproximativ 20 de ani în urmă, la data de 12 martie 1990 în Virginia, în Statele Unite ale Americii. Un Chrysler LeBaron produs în 1989 a lovit un alt Chrysler LeBaron într-o coliziune frontală, ceea ce a dus la declanşarea ambelor airbag-uri ale şoferului. Cei doi şoferi au suferit doar răni minore, în ciuda deteriorării excesive a vehiculelor.

Prima mașină care a fost dotată cu airbag pentru pasager a fost Mercury Monterey, din 1972. În 1987 însă, Porsche 944 Turbo a devenit prima maşină cu airbag-uri pentru şofer şi pasageri oferite ca echipament standard. În acelaşi an opţiunea a devenit disponibilă în premieră şi pe o maşină japoneză - Honda Legend. 

Tot General Motors a introdus pentru prima dată airbag-ul central (între șofer și pasager) ca să te protejeze atunci când mașina e lovită puternic din lateral. Airbag-ul central are rolul de a nu te lovi (prea tare) de pasagerul din dreapta și de cotieră.

Există și aribaguri contrafăcute. Cele din urmă ajung să fie montate pe maşinile care au fost reparate după ce au fost implicate într-un accident sunt inutile în cazul unui alt accident. Riscul cel mare este faptul că se pot umfla insuficient sau mai grav, pot să explodeze în faţa pasagerilor. Am auzit deseori despre airbag-uri contrafăcute în Polonia.

Airbag-ul panoramic. Dispozitivul este instalat chiar în echipamentul panoramic al trapei. Capabil să se desfacă în doar 0,08 secunde, airbagul se întinde din spatele vehiculului spre faţă. Declanşată de senzorul de înclinare al vehiculului, dispozitivul arată ca o saltea de aer care acoperă întregul tavan cabinei. 

Există și lucruri mai puțin îmbucurătoare. Statisticile au demostrat că un airbag omoară o persoană la 22 salvate.

300 de km/h este viteza cu care se umflă un airbag, în timpul unui accident!

https://autoexpert.md/utile/airbagul-esti-sigur-ca-functioneaza-se-va-declansa-in-caz-de-accident-cum-sa-iti-dai-seama-daca-le-ai-si-daca-sunt-active/

Citește și:

https://autoexpert.md/utile/video-pozitia-corecta-la-volan-face-diferenta-intre-salvat-de-airbag-sau-accidentat-mai-rau/?fbclid=IwAR02Obb-9FZkat-Fo_ukma9LH9za9r6Fh7WyBAHwLmW1RtAj9DVfZgC_Lho

Recomandate:

Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna