Cum recunoști un kit de ambreiaj recondiționat, dar vândut ca NOU?
De Redactor AE | 8 Ianuarie, 2020
Te lasă ambreiajul și în curând vei fi pe punctul de a cumpăra unul nou? Dar oare cel nou procurat, e cu adevărat nou, sau a fost recondiționat și acum e vândut ca nou? Află și învață aici cum să nu fii păcălit!
Sunt foarte mari șansele ca la procurarea unui ambreiaj nou, să te alegi de fapt cu unul recondiționat. Nu ar fi neapărat o problemă, dacă ai ști de acest lucru și dacă ți s-ar oferi un preț corect. De cele mai multe ori însă, vei plăti bani ca pentru unul nou, iar în cutie te alegi cu un kit de ambreiaj recondiționat.
Diferiți producători de piese auto, de renume mondial, oferă și opțiunea achiziționării unor componente recondiționate. În teorie, acestea ar trebui să funcționeze la parametrii unei piese noi. Diferența însă o face prețul.
Compania Valeo, unul dintre cei mai mari producători de piese auto din lume, ne arată cu exactitate la ce trebuie să fiți atenți atunci când procurați un ambreiaj nou sau recondiționat în uzina acestora.
În primul rând, componentele recondiționate, sau refurbished, apar în cataloagele producătorului cu indicativul REMANUFACTURED. Primul însemn, sunt cutiile produselor recondiționate care dispun de simbolul unui produs înlocuit în service.
Dacă însă nu mai dispuneți de cutia kitului de ambreiaj, vă vine în ajutor un simbol printat chiar pe discul de ambreiaj sau pe placa de presiune prin care aflați dacă piesa este nouă sau recondiționată.
Dacă și în acest caz nu sunteți convinși de tipul piesei ce o aveți în față, puteți cerceta în interiorul acesteia. Kiturile de ambreiaj refurbished dispun de un inel metalic de sprijin pentru placa de presiune, acesta este necesar în timpul procesului de recondiționare. În cazul pieselor noi, acesta nu există. Vedeți mai jos.
După recondiționare, placa de presiune trebuie să fie echilibrată. Această operațiune necesită mai multe puncte de echilibrare, puncte care desigur lasă și urme. Piesele noi dispun de un singur astfel de punct sau chiar de niciunul.
În cazul discului de ambreiaj, va trebui să identificați simbolul refurbished (VES). Trebuie menționat că pentru discul de ambreiaj, este mai dificilă diferențierea tipului de piesă, nouă sau recondiționată. Asta deoarece ambele piese au multe elemente în comun cum ar fi aceeași suprafață nouă de frecare sau sunt asamblate în același mod.
Kiturile de ambreiaj recondiționate pot fi echipate cu arcuri noi sau reutilizate. Diferențele dintre acestea iarăți sunt minime și foarte greu de identificat.
Nou va fi doar rulmentul de presiune, care nu poate fi recondiționat.
Valeo via auto-bild.ro