Cum depistăm scurgerile lichidului de răcire și cum să le prevenim
De Inna | 18 Decembrie, 2022
Pentru început, trebuie să înțelegem cum funcționează sistemul de răcire al unui motor. Antigelul face un circuit de la motor, la radiator și invers, timp în care se menține temperatura normală de lucru a sistemului, care previne supraîncălzirea motorului. În cazul în care lichidul de răcire se scurge în alte părți în timpul acestui circuit, atunci este mai mult decât sigur că există o anumită problemă cu sistemul de răcire.
Periodic, este recomandat să verificăm nivelul antigelului în rezervor și să verificăm dacă nu există scurgeri ale acestuia. Odată ce se depistează o scurgere a lichidului de răcire, trebuie să stabilim cauza care a provocat scurgerea. În majoritatea cazurilor este vorba despre un furtun crăpat, o gaură în radiator sau o problemă la nivelul pompei de apă. Există și cazuri când antigelul se scurge în interiorul motorului.
Pentru a depista prezența scurgerilor, trebuie să inspectăm mașina după ce aceasta a stat parcată o perioadă. Dacă s-a observat fie o baltă, fie câteva picături care nu au miros de apă sau un alt miros specific, din start trebuie să analizăm nivelul antigelului în rezervor. Astfel, trebuie să verificăm: rezervorul, furtunurile și componentele radiatorului. Nu trebuie să exludem și verificarea altor piese ale mașinii întru prezența scurgerilor pe ele.
Dacă după trecerea tuturor etapelor nu au fost depistate scurgeri, atunci trebuie să ne gândim că există o problemă la garnitura rezervorului. Apropo, să nu uităm să verificăm și capacul radiatorului, din motiv că acolo se face controlul presiunii și o parte din lichid este eliminat dintr-un recipient preaplin. Dacă capacul va fi defect, atunci acesta va elibera mai mult lichid într-un timp scurt și lichidul va ajunge în preaplin.
Prin urmare, putem admite mai multe semne care ar indica scăderea nivelului al lichidului de răcire:
- supraîncălzirea motorului
- ulei cu aspect alb
- fulm alb eliminat pe evacuare
- scurgeri de apă pe evacuare
- dungi albe pe radiator (sunt cauzate de scurgerea lichidului)
- furtun deteriorat sau căzut
Prin această ordine de idei, trebuie mereu să fim la curent cu ceea ce ține de funcționarea sistemului de răcire. În caz contrar, pot apărea probleme și daune mult mai grave.