Criza produselor petroliere din Moldova explicată de proprietarul unei rețele de benzinării!

De Pavel   |  10 Martie, 2022

Distribuie :

Criza produselor petroliere apărută la noi în țară a luat prin suprindere șoferii moldoveni, care nu s-au așteptat la astfel de scumpiri nemaipomenite. 

În urma creșterii prețurilor ANRE a venit cu un comunicat în care declară că de vine se face prețul majorat pe bursa internațională, pe fondul războiului din Ucraina. Dar ce spun petroliștii? 

Bloggerul Eugen Luchianiuc, a menționat într-o postare pe pagina sa de Facebook că rețelele de benzinării Vento și Tirex în Chișinău nu au motorină, iar cei de la Avante nu vor să vândă angro la agricultori. Imediat, la cele spuse a urmat un răspuns a proprietarului companiei Avante Moldova, Vitalie Chiriac.

După 24.02.2022 în Giurgiulești prin Sulina din Marea Neagră nu a mai venit nici o corabie cu produse petroliere, au fost anulate după o serie de incidente cu 2 corăbii în această zona. Companiile de asigurări refuză să asigure și proprietarii de nave refuză cererile de transport. La moment furnizarea către Moldova se efectuează din România cu auto cisterne și livrări din România spre Giurgiulesti cu vase mici. Este logic că găsirea acestor alternative de furnizare necesită timp și la moment toate companiile petroliere au întreruperi în aprovizionări, dar totuși fac față. Mai mult că atît se atestă o cerere peste medie specifică acestei perioade, inclusiv și din cauza unei stări de panică că situația încordată din regiune poate duce la un deficit, dar și datorită unor publicații care agită consumatorii. Toate companiile intensiv caută alternative și sperăm că situația în scurt timp se va redresa. Consider că în această perioada ar fi mai constructiv să aplanăm orice situații decît să facem valuri. (aici mă refer la bloggeri și formatori de opinie)… toți trecem peste niște perioade mai complicate.

Este problema identificării unor volume de motorină care pot fi achiziționate. Planurile de achiziție se fac cu o luna înainte. Trebuie să înțelegem că circa 40% din import era produs de origine rusesc. Deși produsul în sine nu este sub sancțiuni, sub sancțiuni sînt băncile în care companiile au conturi. Am început colaborări cu vinzatori din Turcia, Italia, Bulgaria. După cum am menționat anterior ref la acces în Moldova din Marea Neagră, aceste volume la moment trebuie aduse în Constanța și transvazate în vase de rău mai mici pentru că să ajungă în Moldova. Asta avem la moment. Trebuie să cunoaștem, la fel că și în perioadele precedente, nu tot produsul primit din România este și produs în România. Sancțiunile aplicate le vom resimți toți, dar acest pas a fost asumat de lumea întreaga. Vorbim și de țiței, de îngrășăminte minerale, cauciucuri, oțel beton (armătură și metal în general), vom simți lipsa și o creștere de preț la o întreaga serie de produse, care vor trebui substituite. Asta e prețul pe care toți îl avem de plătit. Să sperăm că situația se va solda cu o pace cît mai curînd și am putea reveni în zilele de altă dată – zile de pace pe care atunci nu le apreciam noi toți la justă valoare

Guvernul sau ANRE nu au cu ce interveni la moment. Este o sarcină pe care importatorii o rezolvă zilnic. Toate țările în jur resimt o criză de produse petroliere, nemaivorbind că Ucraina consumă în continuare și căile de aprovizionare prin sudul (toate porturile), nordul (Belarus) și estul (Rusia) țării sînt blocate. Toți s-au orientat brusc spre vest.

Apelez la încrederea consumatorilor, așa cum au fost redresate și anterior situațiile de criză de produs, importatorii și acum vor soluționa și de dată asta. O săptămână de răbdare, de asta e nevoie la moment”, adeclarat Chiriac.

Recomandate:

Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile - Photo
Noutăți
Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile

După mai bine de doi ani de lucrări, podul rutier de pe strada Mihai Viteazul din Chișinău este aproape gata. Potrivit responsabililor din cadrul companiei de construcții care gestionează proiectul, f

Inna
Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului - Photo
Noutăți
Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului

După o perioadă de cinci ani în care a coordonat cu succes strategia de transformare a grupului Renault, Luca de Meo a decis să încheie capitolul său în industria auto. Conform surse

Inna
Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj - Photo
Sociale
Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj

În perioadele cu temperaturi extreme, circulația vehiculelor de mare tonaj va fi limitată temporar pe drumurile publice din Republica Moldova. Măsura este reglementată printr-un ordin comun semn

Inna
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse - Photo
Noutăți
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse

Ferrari ridică din nou standardele exclusivității cu lansarea modelului 296 Speciale Piloti, o ediție dedicată strict piloților implicați în competițiile oficiale organizate sub umbrela mărcii d

Inna
Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon - Photo
Noutăți
Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon

Noul BMW M5, deja o forță pe patru roți, a intrat pe mâna celor de la Mansory, care au dus performanțele sedanului de top la un nou nivel. Celebrul tuner german a creat un pachet exclusiv de mod

Inna
Land Rover Discovery Sport primește o actualizare importantă. Două versiuni noi: Metropolitan și Landmark - Photo
Noutăți
Land Rover Discovery Sport primește o actualizare importantă. Două versiuni noi: Metropolitan și Landmark

Land Rover își modernizează gama Discovery Sport, adăugând două niveluri de echipare noi și o serie de echipamente de ultimă generație. Noile versiuni, Metropolitan și Landmark, 

Inna