Concursul de Eleganță Sinaia 2019: un GAZ M21 Volga din Moldova, câștigătorul în categoria Postbelic Sedan!
De Pavel | 3 Iulie, 2019
La finalul săptămânii trecute, 35 de Bătrâne Doamne și-au dat întâlnire la munte cu ocazia Concursului de Eleganță Sinaia 2018. Competiția destinată vehiculelor istorice a adus în fața publicului prezent în curtea Castelului Peleș o mulțime de povești pe care orice pasionat ar trebui să le cunoască.
Concursul de Eleganță Sinaia a fost organizat pentru prima dată de Automobil Clubul Regal Român și a avut două ediții inițiale: 1934 și 1935. În era modernă, concursul a ajuns la ediția a noua, iar organizarea a fost preluată de Retromobil Club România.
Anul acesta, cele 35 de vehicule au fost împărțite în opt categorii: Antebelic Sedan, Antebelic Cabriolet, Postbelic Sedan, Postbelic Cabriolet, Postbelic Coupe, Fabricat în România, Legende de mic litraj și Automobile de competiție. Ultimele două categorii amintite anterior sunt introduse în premieră în cadrul ediției din acest an a Concursului de Eleganță Sinaia.
A noua ediție modernă a evenimentului desfășurat pe valea Prahovei a fost câștigată de un Aero 30 Roadster produs în anul 1936. Exemplarul a fost oferit de Eduard Benes, președintele Cehosolvaciei de la acea vreme, Regelui Mihai la vârsta de 16 ani, și a fost al treilea vehicul din colecția personală a Majestății Sale.
La abdicarea Regelului și ca urmare a exilului acestuia, mașina este achiziționată de unul dintre membrii Gărzii Regale. Ulterior, vehiculul a fost abandonat din cauza unor probleme tehnice, iar acesta a fost motivul pentru care nu a fost confiscat de regimul comunist al vremii. În 1950 acest Aero 30 este cumpărat de Bella Neugebauer, iar în urmă cu câțiva ani intră în colecția lui Hani Christian, actualul proprietar. Același Aero 30 Roadster se impune și în cadrul categoriei Antebelic Cabriolet.
Categoria Antebelice Sedan a fost câștigată de un exemplar Fiat 501 din 1924, în timp ce primul loc al categoriei Postbelice Cabriolet a fost ocupat de un Mercedes 190 SL din 1959.
Andrei Andronic și al său Buick Riviera din 1967 câștigă categoria Postebelice Coupe, iar conaționalul nostru Silistraru Gheorghe cu un GAZ M21 Volga din 1962 se impune în cadrul categoriei Postebelice Sedan.
În cadrul evenimentului desfășurat la Sinaia, BMW Group Classic a expus un BMW 327 Cabriolet cu "rădăcini" românești. Exemplarul a aparținut lui Eduard Ecker, născut în România în 22 iunie 1912. Conform legendei, singurul lucru de valoare pe care Ecker a reușit să-l salveze de la confiscare în timpul primilor ani de comunism a fost modelul produs de BMW. La începutul anilor '60, mașina a fost reînmatriculată (2-B-2763), iar în 1969, Ecker primește viză pentru o excursie în Iugoslavia. Eduard Ecker pleacă astfel din țară și după o serie de aventuri în Italia și Austria reușește să ajungă în Germania.