Ce zici de asta? Mașinile electrice produc mai mult CO2 decât cele cu motor cu ardere internă!

De Redactor AE   |  27 Aprilie, 2019

Distribuie :

Se pare că nu este totul chiar atât de roz și frumos cum obișnuiesc să ne spună producătorii de EV-uri din toată lumea. Cu accentul pus pe ecologie, se pare că vehiculele electrice nu sunt până la urmă foarte ECO.

Un nou studiu realizat de nemți relevă faptul că un EV, poate fi responsabil pentru emisii mai mari de CO2 în atmosferă, decât un automobil convențional, cu motor cu ardere internă. Cercetătorii au reușit să ajungă la o asemenea concluzie după ce au calculat cât CO2 este aruncat în aer, pentru producția bateriilor acestor EV, dar și pentru producția de energie (curent) pe care acestea le consumă la reîncărcare.

Think tank, au declarat pentru presă că luate în sumă, nivelul de noxe al unei Tesla Model 3, condusă pe drumurile din Germania, ar fi de circa 156-181 de grame de CO2 per kilometru. Considerabil mai mult decât ne-am fi gândit fiecare și chiar mai mult decât un Mercedes-Benz C220d de ultima generație, care aruncă doar 141 de grame.

Autorii acestui studiu insistă de altfel ca mașinile de tip EV să nu mai fie considerate cu ZERO EMISII, mai ales că, energia livrată pentru alimentarea bateriilor este un mix din mai multe surse și nu doar una singură, cea eoliană ori solară. Mai ales că, în marea majoritate a țărilor, curentul electric este în continuare rezultatul arderii materialelor combustibile (fosile) și deci nu provin din alte surse.

După părerea nemților, mașini cu adevărat ecologice, sunt cele care se alimentează cu hidrogen și au sub capotă motoare cu ardere internă.

Recomandate:

Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software - Photo
Noutăți
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software

Germania pune bazele unei revoluții digitale în industria auto: Volkswagen, BMW și Mercedes colaborează pentru dezvoltarea unei noi generații de software.Trei dintre cei mai mari constructor

Inna
Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze - Photo
Noutăți
Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze

Deși industria auto se îndreaptă rapid spre electrificare, Lamborghini rămâne fidel motoarelor cu ardere internă. Marca italiană de supercaruri vede în combustibilii sintetici o

Inna
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026 - Photo
Noutăți
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026

Renumitul constructor italian Ferrari, sinonim cu performanța pe patru roți, pășește în premieră în domeniul curselor maritime prin dezvăluirea unui proiect ambițios: Hypersail, un iaht de

Inna
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite - Photo
Noutăți
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite

Lotus traversează o perioadă critică, cu rezultate financiare slabe și incertitudini legate de viitorul unităților sale de producție din Regatul Unit. În primele trei luni ale anului, compania a

Inna