Ce se întâmplă dacă rulezi mașina cu prea puțină benzină în rezervor?

De Redactor AE   |  21 Septembrie, 2019

Distribuie :

Obișnuiești des să conduci mașina pe ultima picătură de benzină? Află și ce riști să se strice în mașina ta, dacă îți faci din asta o rutină.

Pentru a funcționa și a produce kw putere, motorul are nevoie de două elemente, aer și benzină. Aerul îl luăm din atmosferă, benzina însă, este în rezervor. Iar din rezervor, pentru a ajunge în motor, benzina este pompată de...pompa de benzină!

Acest dispozitiv/agregat/mecanism are o construcție simplă. De obicei este încorporat într-un corp de plastic, în partea de jos, iar la capătul de absorbție este atașat un filtru, care are rolul de a ține la distanță impuritățile. Pompa de benzină se unge și se răcește tot cu benzină, iată de ce este important ca rezervorul să nu stea chiar uscat. În lipsa carburantului, pompa va absorbi aer în loc de benzină, ceea ce duce la încălzirea pompei, iar dacă practicați des astfel de situații, într-un final pompa va ceda.

La mașinile mai vechi, rezervorul de carburant poate avea foarte multe impurități. În momentul în care benzina este tot mai puțină, mișcarea lichidului din rezervor determină și mișcarea impurităților, deplasându-le către filtrul pompei de benzină. Astfel se blochează absorbția de benzină și sporește riscul ca pompa ”să se sufoce”. Particulele de murdărie pot bloca accesul lichidului prin filtru și ajungeți astfel din nou la situația descrisă mai sus - pompa de benzină va ceda.

Desigur că asta nu se va întâmpla instant și din prima. Totul depinde de vârsta automobilului și calitatea componentelor (în caz că a fost schimbată pomp) și de cât de frecvent supuneți componentele mașinii la astfel de sarcini.

https://www.youtube.com/watch?v=WWDFAPXsk9s&feature=push-sd&attr_tag=vWtZceRFXiCV1gO2%3A6

Însă cum rămâne cu motorul? Are de suferit doar pompa de benzină sau se poate defecta și motorul?

Ei bine, lipsa benzinei în rezervor va face ca lichidul carburant să ajungă prin injectoare doar la câțiva cilindri. Prin urmare motorul vă va semnala instant că ceva e în neregulă și într-un final se va opri, neavând suficient amestec carburant în camera de ardere. Nu veți mai porni motorul până nu aveți suficientă benzină în rezervor.

Nimic grav, la prima vedere.

Dar, există și riscuri mai mari. De exemplu, dacă motorul rulează la turații mari, Blocul Electronic de Comandă, setează amestecul carburant în proporție de 11:1 - 12:1 (raport kg aer: kg benzină), pentru a proteja unele componente interne și pentru a controla temperatura în camera de ardere. În acest caz, insuficiența de carburant ar putea avea consecințe mai grave, favorizând detonația.

Detonația este principalul inamic al motorului cu ardere internă și vă poate duce în reparații costisitoare. Din nou, riscul de a produce detonații este atunci când forțați motorul la turații înalte iar cantitatea de benzină injectată nu este suficientă pentru a ține sub control aprinderea (un raport de 16:1 sau chiar mai mare).

Ar fi mai fi de adăugat că nici un producător de automobile nu recomandă să folosiți mașina cu nivelul carburantului la minim. Riscul de a arde pompa de benzină este cel mai înalt, urmat apoi de alte consecințe care pot surveni în diferite situații și împrejurimi.

În concluzie, dacă se întâmplă vreodată să vă scape acest aspect de sub control, e ok. Însă dacă veți practica frecvent acest lucru, s-ar putea să vă ușureze buzunarele!

Recomandate:

Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna