Cât costă să întreții un BMW 520d F10? Comparație de prețuri ORIGINAL versus Aftermarket
De Redactor AE | 31 Martie, 2020
Suntem în carantină, timp bănuiesc că aveți suficient, deci pregătiți-vă să citiți și să răsfoiți multe cuvinte. Mai multe decât de obicei. Știm că acest lucru îi sperie pe mulți, dar nici subiectul nu este pentru toți sau fiecare.
Aș vrea să spun că am schimbat formatul pentru rubrica ”Cât costă să întreții”, dar ar fi o mare minciună. Este o evoluție cu siguranță, de la cel mai simplu cu care am pornit pentru Toyota Prius 20 și 30 sau Renault Kadjar, însă nu vă pot promite că vom menține rețeta și pentru alte mașini/modele. Și asta pentru că necesită un efort, timp și resurse, pe care din păcate, nu le găsim disponibile în raport cu feedback-ul primit.
Acum, a fost posibilă grație Piese Bavaria, care s-au oferit să ne ajute cu ceva mai mult decât o categorie de prețuri ci și cu o comparație. Circulă zvonuri că BMW-ul ar fi scump în întreținere, însă nu se vorbește despre calitatea pieselor alese sau de unde alegi să le cumperi.
În linii generale, există două categorii de proprietari de BMW. Cei mai mulți, pentru a-și reduce riscurile, aleg doar piese originale BMW, mai ales că își pot permite acest ”lux”. De cealaltă parte există cei care bagă doar piese ieftine, că nu vrea să se cheltuie, ghidându-se de mitul că mașina e veșnică și că trebuie să slujească fără reparații or schimb de piese. Alegând piese ieftine pierde din calitate, respectiv crește frecvența vizitelor în service și procură noi și noi piese.
Din cele două mari, inevitabil se naște a treia categorie de proprietari. Ei vor alege întotdeauna compromisul între original BMW (OE) și aftermarket OEM.
Calitatea OE - presupune piesele împachetate în cutiile de brand și simbolistica aplicată pe ele. OEM - sunt practic aceleași piese, doar că ambalajul diferă și lipsește simbolul de brand aplicat pe piesă. Calitatea OEM, de cele mai multe ori, este foarte apropiată de cea a pieselor originale (OE).
Și iată că o asemenea abordare ne-o oferă Piese Bavaria. O comparație de prețuri între OE și OEM, pentru un BMW F10, care totodată ne aduce și răspunsul la întrebarea principală, ”Cât costă să întreții?”. Drept exemplu a fost luat un Seria 5, în caroseria F10, versiunea 520d și motorizare N47.
Vom începe ca de obicei, cu filtrele și uleiul. Primul tabel este pentru BMW, următorul pentru aftermarket, OEM și în listă găsiți și producătorul respectiv.
De ce Mahle? Pentru că inginerii Mahle sunt și cei care proiectează sistemele de alimentare cu carburanți/ungere/admisie/etc pentru mulți producători de automobile. Iată de ce Mahle ar fi o alegere potrivită în acest caz.
Ștergătoarele, pentru cine iubește parbrizul curat și clar, sunt o consumabilă destul de scumpă, în original. Însă nu și dacă optați pentru BOSCH, care este producătorul de fapt.
Se recomandă ca după schimbul de bujii, să fie efectuată și o diagnostică auto, pentru a verifica dacă nu necesită înlocuire și releul.
Fulia arborelui cotit necesită inspecție periodică pentru a fi depistată uzura la timp. Iar dacă necesită înlocuire, nu tărăgănați prea mult. În cel mai bun caz riscați să defectați pompa de apă și accesoriile, iar în cel mai rău caz puteți ajunge și la reparații motor.
Se schimbă obligatoriu împreună cu șuruburile aferente, ceea ce din nou, puțini o fac iar în scurt timp vibrațiile apar din nou, Cureaua și rolele sunt opționale, dar durata de viață este cam aceeași, iată de ce, odată ce ați decis înlocuirea fuliei, ar fi bine să chelutiți ceva leuți pentru curea și întinzător.
Tampoane motor? Sau numite în popor și perne, sunt suporții motorlui care atunci când sunt pe ducă îți dau de știre prin vibrații accentuate.
Frânele. Frânele cele neglijate de mulți și care de fapt sunt foarte importante pentru siguranța ta și a pasagerilor tăi! Până și pietonii au tangență cu frânele mașinii tale!
Despre sistemul de frânare am mai scris anterior, subiecte destul de interesante pentru cititori. Le puteți accesa mai jos. Iar asta înseamnă că în continuare vor fi afișate și costurile pieselor de schimb, din sistemul de frânare al unui BMW Seria 5 F10 520d.
Să vorbim un pic și despre suspensie. Mai întâi puntea din față și ceea ce nu veți găsi în tabel este stabilizatorul punții față împreună cu bucșe, care costă 4588 de lei, doar pe Original BMW.
De ce atât de mult? Pentru că în trecut, pe unele modele BMW, condusul agresiv și dinamic punea sarcini mari pe bucșe, care necesitau schimb foarte frecvent. Construcția eronată a dus la un fel de ”evoluție” astfel că mai mulți producători, inclusiv VW au decis ca bara stabilizatoare și bucșele să fie vândute în set. Schimbul de bucșe nu schimba situația, așa cum și metalul suferă uzură, iar problema persistă.
De menționat că, brațele suspensiei față BMW nu permit înlocuirea bucșelor separat, însă nu și pe Lemforder, unde acest lucru este posibil.
Cât despre suspensia spate, se spune că ar fi destul de fiabilă, iar până la un parcurs de 200.000 kilometri. Singurele piese care ar putea necesita schimbul, le găsiți mai jos.
Și ultimile, amortizoarele, unde la diferența de prețuri dintre BMW Original (OE) și OEM îți poți asigura o parte din vacanța la mare.
Iată-ne ajunși la final de articol. Vreau să aduc mulțumiri specialiștilor Piese Bavaria, pentru timpul acordat, pentru explicații și pentru efortul depus în analiza și comparația pieselor!
Din păcate, nu putem cuprinde absolut toată mașina, cum ni se cere deseori prin comentarii, cu privire la reparații cutie sau reparații motor, etc. Vreau să cred că este clar și de ce.
Fiecare reparație are un specific, în funcție de problemă, întreținere, uzură, parcurs total de kilometri, în funcție de când a fost depistată problema respectivă, care a fost cauza, toate acestea influențează costurile și nu pot fi sume fixe, niciodată.