Brandurile auto chineze cuceresc Europa. Vânzările au explodat cu 85% în luna mai

De Inna | 24 Iunie, 2025
În luna mai, constructorii din China au cucerit o parte semnificativă din piața europeană, cu vânzări ce au crescut spectaculos cu 85% față de aceeași lună a anului precedent. Aceste rezultate se traduc prin 60.215 unități livrate și o cotă de piață record, de 5.4%, în Europa, o creștere importantă comparativ cu cei 3% de anul trecut sau cu 4.6% în aprilie curent.
În paralel, piața auto europeană a urcat cu doar 1.3%, ajungând la 1.116.095 unități. Acest contrast arată impactul puternic al mărcilor chineze pe Bătrânul Continent.
BYD, de exemplu, a vândut 13.580 de mașini în mai, depășind cu aproape 10.000 de unități volumul înregistrat în mai 2024. Modelul Seal U a fost vârful acestui succes, cu peste 7.000 de exemplare livrate.
La rândul său, Chery a impresionat cu o creștere procentuală de 900%, ajungând la 7.963 de unități vândute, față de doar 796, în mai 2024.
MG Motor, parte a grupului SAIC, a înregistrat o creștere mai moderată, dar semnificativă, de 27%, cu 26.855 de exemplare vândute. Cel mai popular model al companiei a fost MG 3, iar după primele cinci luni ale anului, MG este marca chineză cu cele mai mari vânzări, cumulând 126.493 de unități. Pe locul doi se situează BYD, cu 54.986 unități, urmat de Chery, cu 29.539.
Din cauza taxelor aplicate de Uniunea Europeană mașinilor electrice importate din China, mărcile asiatice și-au diversificat gama. Astfel, vânzările de vehicule plug-in hybrid au explodat cu 874%, ajungând la 13.040 de unități, iar modelele full-hybrid au urcat cu 991%, la 9.560. Nici mașinile echipate cu motoare convenționale nu au fost neglijate, vânzările acestora crescând cu 20%, la 17.726 de exemplare.