BMW M4 Convertible - a treia ipostază BMW M de segment mediu
De AutoExpert | 11 Aprilie, 2014
BMW M4 Cabriolet este cea mai nouă apariţie în gama de modele de performanţă a constructorului german şi este gata pentru debutul de la Salonul Auto de la New York. Modelul este succesorul lui M3 Cabriolet E93 şi îşi trage rădăcinile de la prima generaţie a lui BMW M3, numită E30, care a avut o versiune decapotabilă lansată în 1988.
M4 Cabriolet este și versiunea de performanţă a lui BMW Seria 4 Cabriolet, model prezentat la finalul anului trecut. La fel ca M3 şi M4 (Coupe), motorizarea asigură 431 CP de la 5.500 la 7.300 rpm şi furnizează un cuplu maxim impresionant, de 550 Nm, pe o plajă de turaţii generoasă, de la 1.850 rpm la 5.500 rpm.
Plafonul metalic din trei bucăţi al lui M4 Cabriolet poate să treacă de la închis la deschis în mai puţin de 20 de secunde, chiar şi din mers, comutarea fiind posibilă la orice viteză de până la 18 km/h.
Elementele de aluminiu şi fibră de carbon integrate în construcţia lui M4 Cabriolet au dus la o reducere de 60 kilograme a masei totale în raport cu predecesorul său, totalizând 1.750 kilograme. Printre elementele speciale care formează modelul M4 Cabriolet se numără cardanul dintr-o bucată realizat din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), dar şi capota şi aripile frontale din aluminiu, şasiul cu elemente de aluminiu şi fibră de carbon. Remarcăm şi bara în formă de "V" din jurul motorului, care leagă amortizoarele şi măreşte rigiditatea caroseriei (ea cântăreşte doar 1.5 kilograme).
Habitaclul lui BMW M4 Cabriolet nu se îndepărtează de ceea ce găsim la interiorul lui BMW M4, singurele elemente suplimentare fiind comenzile sistemului de decapotare, la fel cum le găsim la BMW Seria 4 Cabriolet.
Așa cum M4 Cabriolet este cea mai grea versiune dintre M-urile 3 și 4 de la BMW construite pe platforma de segment mediu, fiind la 178 de kilograme diferenţă de M4 Coupe, acest lucru se restrânge şi asupra performanţelor, noul M4 Cabriolet necesitând 4.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, cu 0.3 secunde mai mult decât necesită un M4 Coupe, ambele în echiparea transmisiei opţionale M DCT cu şapte trepte. Viteza maximă a modelului este limitată electronic la 250 km/h, la fel ca la fraţii săi de platformă.
Suspensia Adaptivă M este opţională şi pentru M4 Cabriolet, la fel ca la fraţii săi de platformă. Nu lipsesc nici funcţiile Smokey Burnout şi Launch Control ale transmisiei M DCT, lansate pe M3 Sedan și M4 Coupe.
Ca la orice BMW modern, gama de accesorii şi echipamente BMW Individual oferă o paletă largă de opţiuni pentru personalizare, asigurând zeci de combinaţii de culori şi materiale, totul pentru satisfacţia proprietarului. Printre alte modele BMW M care urmează să debuteze în viitorul apropiat ne putem aștepta la M4 Gran Coupe, M2 și un posibil X4 M care s-ar inpune în fața concurenței.