BMW M confirmă: motoarele V8 și cele cu 6 cilindri în linie vor continua în era Euro 7, fără compromisuri la performanță

De Inna   |  22 Iulie, 2025

Distribuie :

Divizia de performanță BMW M va continua să ofere motoare V8 și cu 6 cilindri în linie, chiar și după intrarea în vigoare a noilor norme stricte de emisii Euro 7. Anunțul a fost făcut de Frank van Meel, directorul BMW M, în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood.

Potrivit oficialului german, propulsoarele clasice BMW M vor fi revizuite pentru a respecta cerințele reglementării Euro 7, care impune standarde mult mai dure decât cele actuale. Printre altele, motoarele trebuie să mențină valorile de emisii în limite legale pentru o perioadă de până la 10 ani sau 199.560 de kilometri, de două ori mai mult decât în prezent.

Motoare conforme cu Euro 7, dar fără pierderi de putere

Frank van Meel a subliniat că adaptarea la Euro 7 nu va afecta performanțele modelelor M. Din contra, provocarea a fost tocmai menținerea nivelului de putere și răspunsul motorului în condițiile noilor restricții.

„Obiectivul nostru a fost clar: să respectăm normele fără să sacrificăm dinamica de condus. Nu a fost suficient să facem un motor curat – am vrut unul performant și eficient”, a explicat van Meel.

Răcirea motorului – una dintre provocările majore

Printre cele mai importante dificultăți tehnice se numără gestionarea temperaturii în timpul utilizării intense. Dacă în trecut răcirea în regim de performanță era realizată parțial prin combustibil, noul cadru legislativ nu mai permite acest lucru. Astfel, BMW M a fost nevoit să dezvolte soluții alternative pentru a preveni supraîncălzirea și pentru a optimiza procesul de ardere în noile condiții.

„Esența provocării este îmbunătățirea arderii și a sistemului de răcire. Sigur, am fi putut reduce performanța ca să evităm problemele termice, dar asta ar contrazice filosofia noastră”, a declarat șeful diviziei M.

BMW M rămâne fidel motoarelor mari

Van Meel a respins categoric ideea înlocuirii propulsoarelor V8 sau L6 cu motoare mai mici, cum ar fi cele cu 4 cilindri. El a menționat că astfel de soluții nu ar oferi experiența specifică BMW M, în ceea ce privește livrarea cuplului, turația motorului și echilibrul general al mașinii.

„Un motor cu 4 cilindri într-un BMW M5? Imposibil de imaginat. Nu vom urma exemplul altor branduri care au redus cilindreea în detrimentul caracterului sportiv”, a punctat van Meel, făcând referire la abordarea Mercedes-AMG pentru modelul C-Class.

Recomandate:

Moldovenii au preferat SUV-urile în 202. Dacia Duster domină clasamentul vânzărilor de autoturisme noi - Photo
Sociale
Moldovenii au preferat SUV-urile în 202. Dacia Duster domină clasamentul vânzărilor de autoturisme noi

Anul 2024 a confirmat preferința moldovenilor pentru autoturisme înalte, robuste și adaptate la drumurile variate din țară. Conform datelor publicate de Agenția Servicii Publice (ASP), 7 dintre

Inna
Șoferiță fără permis și în stare avansată de ebrietate, depistată la volan în raionul Ialoveni - Photo
Noutăți
Șoferiță fără permis și în stare avansată de ebrietate, depistată la volan în raionul Ialoveni

O femeie de 30 de ani a fost depistată de polițiștii din raionul Ialoveni în timp ce conducea un automobil sub influența avansată a alcoolului și fără a deține permis de conducere.Incidentul

Inna
Stellantis anunță pierderi de 2.3 miliarde euro în prima jumătate a anului, pe fondul tarifelor SUA și al cheltuielilor strategice - Photo
Noutăți
Stellantis anunță pierderi de 2.3 miliarde euro în prima jumătate a anului, pe fondul tarifelor SUA și al cheltuielilor strategice

Grupul auto Stellantis, care reunește branduri globale precum Peugeot, Fiat, Jeep, Dodge și Chrysler, estimează o pierdere netă de 2.3 miliarde de euro pentru prima jumătate a anului curent. Anunțul v

Inna
UE ar putea interzice închirierea mașinilor cu motoare termice, începând cu 2030 - Photo
Noutăți
UE ar putea interzice închirierea mașinilor cu motoare termice, începând cu 2030

Potrivit unor surse citate de presa germană, Uniunea Europeană analizează posibilitatea de a introduce noi reglementări care ar putea transforma complet industria închirierilor auto. Conform ace

Inna