BMW M confirmă: motoarele V8 și cele cu 6 cilindri în linie vor continua în era Euro 7, fără compromisuri la performanță

De Inna | 22 Iulie, 2025
Divizia de performanță BMW M va continua să ofere motoare V8 și cu 6 cilindri în linie, chiar și după intrarea în vigoare a noilor norme stricte de emisii Euro 7. Anunțul a fost făcut de Frank van Meel, directorul BMW M, în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood.
Potrivit oficialului german, propulsoarele clasice BMW M vor fi revizuite pentru a respecta cerințele reglementării Euro 7, care impune standarde mult mai dure decât cele actuale. Printre altele, motoarele trebuie să mențină valorile de emisii în limite legale pentru o perioadă de până la 10 ani sau 199.560 de kilometri, de două ori mai mult decât în prezent.
Motoare conforme cu Euro 7, dar fără pierderi de putere
Frank van Meel a subliniat că adaptarea la Euro 7 nu va afecta performanțele modelelor M. Din contra, provocarea a fost tocmai menținerea nivelului de putere și răspunsul motorului în condițiile noilor restricții.
„Obiectivul nostru a fost clar: să respectăm normele fără să sacrificăm dinamica de condus. Nu a fost suficient să facem un motor curat – am vrut unul performant și eficient”, a explicat van Meel.
Răcirea motorului – una dintre provocările majore
Printre cele mai importante dificultăți tehnice se numără gestionarea temperaturii în timpul utilizării intense. Dacă în trecut răcirea în regim de performanță era realizată parțial prin combustibil, noul cadru legislativ nu mai permite acest lucru. Astfel, BMW M a fost nevoit să dezvolte soluții alternative pentru a preveni supraîncălzirea și pentru a optimiza procesul de ardere în noile condiții.
„Esența provocării este îmbunătățirea arderii și a sistemului de răcire. Sigur, am fi putut reduce performanța ca să evităm problemele termice, dar asta ar contrazice filosofia noastră”, a declarat șeful diviziei M.
BMW M rămâne fidel motoarelor mari
Van Meel a respins categoric ideea înlocuirii propulsoarelor V8 sau L6 cu motoare mai mici, cum ar fi cele cu 4 cilindri. El a menționat că astfel de soluții nu ar oferi experiența specifică BMW M, în ceea ce privește livrarea cuplului, turația motorului și echilibrul general al mașinii.
„Un motor cu 4 cilindri într-un BMW M5? Imposibil de imaginat. Nu vom urma exemplul altor branduri care au redus cilindreea în detrimentul caracterului sportiv”, a punctat van Meel, făcând referire la abordarea Mercedes-AMG pentru modelul C-Class.