Audi prezintă noul e-tron GT! Supercarul electric înfrățit cu Porsche Taycan

De Pavel   |  10 Februarie, 2021

Distribuie :

Așa cum au și promis, cei de la Audi își extind gama de modele full electrice, iar cel mai proaspăt reprezentat al familiei este noul e-tron GT. Constructorul îl numește un ”GT al viitorului”, acesta fiind și primul EV al mărcii care va fi asamblat în Germania, la uzina Neckarsulm.

La capitolul design, menționăm un caracter sport al caroseriei coupe cu patru uși, care se impune printr-o serie de elemente specifice precum: farurile LED ( Matrix LED sau Laser fiind opționale), grila Singleframe finisată în culoarea caroseriei, dar și jantele cu diametrul de 21 inch. La posterior observăm stopurile unite cu o bandă LED, un eleron activ și un difuzor mare de aer.

Dacă sunteți curioși de gabaritele noului model de la Audi, aflați că acesta oferă o lungime de 4.990 mm, lățime de 1.960 mm, înălțime de 1.410 mm și un ampatament egal cu 2.900 mm.

Sportivitatea modelului poate fi observată și la interior, acolo unde Audi a pregătit scaune față sport cu o poziționare foarte joasă, iar bancheta din spate este neaștetat de spațioasă și potrivit constructorului poate găzdui chiar și pasageri adulți. Acest lucru se menționează din motiv că toate sedanurile coupe au mari corigențe la acest capitol.

Lista standard de dotări de la interior include sistemul Audi Virtual Cockpit Plus, cu display de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și un ecran de 10.1 inch pentru sistemul multimedia. Tot aici menționăm prezența comenzilor vocale, hotspot Wi-Fi, un sistem de navigație cu funcții specifice modelelor electrice precum locația stațiilor de alimentare.

Noul Audi e-tron GT este oferit clienților în două variante: e-tron GT quattro și RS e-tron GT. În primul caz, sistemul de propulsie dezvoltă un total 476 CP și 630 Nm cuplu, iar cu funcția Launch Control activată, șoferul are la dispoziție 530 CP pentru un timp de 2.5 secunde. În aceste condiții, e-tron accelerează de la 0-100 de km/h în 4.1 secunde, iar viteza maximă este de 245 km/h.

Audi RS e-tron GT are de oferit 598 CP și 830 Nm. Puterea crește la 646 CP cu funcția Launch Control activată, caz în care prima sută de kilometri pe oră este atinsă în doar 3.3 secunde. Viteza de top este limitată la 250 km/h.

Ambele variante primesc tractiune integrală electrică quattro și o transmisie cu două trepte. Șoferul are la dispozitie patru moduri de rulare: Comfort, Efficiency, Dynamic și Individual.

Sistemul de propulsie electric este alimentat de o baterie Litiu-ion cu capacitatea netă de 85 kWh, poziționată între cele două punți. Astfel centrul de greutate este mai coborât iar distribuirea masei este aproape perfectă, fapt ce sporește manevrabilitatea.

Bateria poate fi alimentată la stații rapide cu până la 270 kW, caz în care Audi promite că pentru încărcarea bateriei de la 5% la 80% sunt necesare 23 de minute. Producătorul declară o autonomie de 488 kilometri, valoare calculată cpnform ciclului WLTP. 

Suspensia adaptivă este opțională pe versiunea e-tron GT quattro, dar clienții care optează pentru un RS e-tron GT o primesc standard. Direcția integrală, care virează și roțile spate, sau frânele cu discuri carbon-ceramic sunt opționale pentru ambele variante.

Noul Audi e-tron GT vine și cu o listă generoasă de sisteme de asistență unde Audi Pre Sense Front și Pre Sense Basic sunt standard, iar Night Vission Assist, Surround View Cameras, Adaptive Cruise Control și Park Assist Plus pot fi bifate pe lista de opționale.

Debutul comercial este programat pentru primăvara acestui an. Noul Audi e-tron GT quattro pornește în Germania de la 99.800 de euro, iar versiunea RS e-tron GT pleacă de la 138.200 de euro. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

Audi planifică să construiască o fabrică de 4 miliarde de euro în SUA pentru a evita taxele vamale impuse de Trump - Photo
Noutăți
Audi planifică să construiască o fabrică de 4 miliarde de euro în SUA pentru a evita taxele vamale impuse de Trump

Audi ia în calcul o investiție majoră pe piața americană, cu scopul de a ocoli taxele vamale impuse de administrația Trump. Surse apropiate companiei germane au dezvăluit că planurile includ rid

Inna
Toyota GR Corolla ar putea ajunge oficial în Europa, în 2026 - Photo
Noutăți
Toyota GR Corolla ar putea ajunge oficial în Europa, în 2026

Fanii modelelor sport compacte au motive serioase de bucurie: Toyota planifică să aducă GR Corolla și pe piața europeană, la patru ani de la debutul său mondial. Lansat inițial în 2022, hot

Inna
(FOTO) Lexus IS500 Climax Edition: ediție limitată exclusivă cu motor V8 pentru piața japoneză - Photo
Noutăți
(FOTO) Lexus IS500 Climax Edition: ediție limitată exclusivă cu motor V8 pentru piața japoneză

Lexus marchează finalul carierei lui IS500 cu o serie specială, destinată exclusiv Japoniei. Noul IS500 Climax Edition, limitat la numai 500 de unități, este un omagiu adus ultimului sedan Lexus

Inna
Stellantis lansează un ordin Stop-Drive pentru Citroen C3 și DS3, echipate cu airbag-uri Takata - Photo
Noutăți
Stellantis lansează un ordin Stop-Drive pentru Citroen C3 și DS3, echipate cu airbag-uri Takata

Stellantis a emis o alertă urgentă care vizează proprietarii modelelor Citroen C3 și DS3 fabricate între 2009 și 2019, echipate cu airbag-uri Takata. Campania de tip Stop-Drive, inițiată de grup

Inna
Primăria Chișinău: o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă - Photo
Sociale
Primăria Chișinău: o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă

Primăria Chișinău a anunțat că o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă. Măsura este valabilă în intervalele 23 iunie (de la ora 20:00) - 24 iunie

Inna