ASF intervine şi cere noi metode de calcul a preţurilor pentru poliţele de asigurare RCA! Nu la noi, ci în România!
De Redactor AE | 22 Decembrie, 2015
La scurt timp după declanşarea unui protest de amploare în capitala României, Bucureşti, în care au fost implicaţi peste 7.000 de şoferi, Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Consiliul Concurenţei au venit cu un nou plan de acţiuni şi propuneri concrete pentru oprirea majorărilor preţurilor la poliţele RCA, fără însă a afecta companiile de asigurări!
ASF a venit cu o solicitare către societăţile care vând RCA prin care le-a cerut o nouă formulă de calcul precum şi o listă nouă de preţuri, pe care să le prezinte până la sfârşitul acestui an, adică 31 decembrie 2015. În calculele efectuate în prezent, ASF a remarcat că nu se ţine cont de puterea motorului sau vechimea în trafic, iar sistemul bonus-malus este aplicat greşit sau ignorat. Cei de la ASF par hotărâţi să rezolve problema şi să schimbe modul de calcul, scrie 4tuning.ro.
În aceeaşi scrisoare trimisă de către ASF companiilor de asigurări, se arată că unii clienţi de-ai lor au plătit în 2015 de pânâ la patru ori mai mult decât în anul precedent, asta chiar dacă au făcut asigurarea la aceeaşi societate. Iar Profit.ro, menţionează despre faptul că autoritatea le cere asiguratorilor să elimine unii coeficienţi de majorare a tarifelor aplicaţi prea general. Unul dintre aceşti coeficienţi este cel pe baza codului CAEN (Clasificarea activităţilor din economia naţională), care se aplică la toate firmele care deţin acest cod fără săse ia calcul natura activităţii de transport.
O altă cerinţă este de a limita costurile pentru Cartea Verde pentru transportul care nu părăseşte ţara cum ar fi troleibuezele, tramvaiele sau autobuzele care circulă doar în interiorul României, şi care respectiv nu au de ce să plătească asigurarea în eventualitatea unor accidente produse în străinătate! ASF a venit cu propunerea de a lua în considerare şi informaţiile de tip calitativ despre şoferii asiguraţi, cum ar fi vechimea în trafic, cursurile de condus preventiv, etc, dar şi a informaţiilor legate de starea tehnică a maşinii şi calitatea întreţinerii vehiculelor asigurate.
De precizat este şi faptul că ASF va contracta un consultant specializat în serviciile acturiale care să realizeze o grilă de referinţă pentru întreaga piaţă RCA! Ce alte propuneri a înaintat ASF puteţi citi în continuare pe site-ul 4tuning.ro. Cert este faptul că o instituţie a luat măsurile necesare pentru a rezolva o problemă care macină societatea civilă de ani buni de zile, chiar dacă s-a ajuns la acest lucru doar după un protest de amploare, organizat de automobiliştii români în faţa Guvernului.
Iar în Moldova, se pare că avem o situaţie similară, dar care însă, din experienţa proprie, vă pot spune că va rămâne neschimbată. Spre deosebire de ASF, Comisia Naţională a Pieţei Financiare, a decis scumpirea şi basta! Fără calcule, fără analize, fără alte "ipocrizii" şi pierdere de timp. De ce să pui capul în mişcare şi să vii cu o soluţie care să mulţumească ambele părţi, când poţi să te speli pe mâni cu o scuză ridicolă şi să aprobi scumpirile!?
sursa: 4tuning.ro