Află istoria lui Intercoast GTP, unul dintre cele mai misterioase concepte din anii '90

De Pavel   |  29 Septembrie, 2021

Distribuie :

În 1992, designerul auto din California, Mel Francis, și-a propus să construiască ceva numit "crucișător transcontinental pentru autostradă". Mel a vrut să combine capacitățile dinamice ale unui supercar și caracterul practic al unui sedan în noul său vehicul, acordând o atenție deosebită economiei.

Intercoast a fost construit pe baza lui Ford Taurus SHO, însă implica un cadru tubular din oțel. Însă punctul forte al crucișătorului rutier era interiorul, unde șoferul ca și în cazul lui McLaren F1, era situat pe mijloc. În spatele acestuia se puteau așeza încă doi pasageri. Mașina trebuia să reprezinte o soluție ideală pentru călătoriile pe distanțe lungi, astfel încât portbagajul avea un volum impresionant.

Nu se știe cu certitudine, dar cel mai probabil Intercoast era echipat cu un motor de 3.0 litri volum capabil de 220 de cai putere, împrumutat de la Taurus SHO de a doua generație.

Mașina misterioasă naște o mulțime de întrebări, pe când avem foarte puține răspunsuri. Printre altele, pe plăcuța de înmatriculare observăm inscripția ”blueovl”, care cel mai probabil face referință la "blueowl", care se traduce drept ”bufnița albastră” sau "blueoval", așa cum sunt numite mașinile Ford din cauza logo-ului caracteristic.

Însă cel mai mare mister rămâne motivul pentru care dezvoltarea ulterioară a lui GTP Intercoast T2 a fost sistată. Mel Francis declară că proiectul nu și-a găsit investitorii, pe motiv că mașina era ruptă din viitor, demonstrând o forță de apăsare (downforce) și o economie fără precedent.

Singurul Intercoast a supraviețuit până în 1997, moment în care a fost dezasamblat pentru piese de schimb.

Recomandate:

Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată - Photo
Noutăți
Tesla va lipsi de la Salonul Auto de la Munchen. Absența producătorului american a fost deja confirmată

Cu mai puțin de o lună înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen 2025, Federația Constructorilor Germani de Automobile (VDA), organizatorul evenimentului, a confirmat absența

Inna
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană - Photo
Noutăți
Ola Källenius avertizează că interdicția motoarelor termice din 2035 ar putea destabiliza industria auto europeană

Planul Uniunii Europene de a opri vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând cu 2035 continuă să stârnească dezbateri aprinse în rân

Inna
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60 - Photo
Evenimente
Volvo revine după 12 ani la IAA Munchen și anunță în premieră noul SUV electric EX60

După o absență de peste un deceniu, Volvo confirmă participarea la cel mai important salon auto din Germania - IAA Munchen 2025. Constructorul suedez nu doar că va expune cele mai recente modele

Inna
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute - Photo
Noutăți
Ford schimbă strategia. Lansarea noilor camionete și utilitare electrice, amânată din cauza cererii scăzute

Ford își ajustează planurile privind viitoarele modele electrice din segmentul pick-up și utilitare, după ce cererea pe piață s-a dovedit sub așteptări. Producătorul american își va concen

Inna
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației - Photo
Noutăți
Audi RS6 Avant atinge cel mai mare volum de comenzi din istorie, chiar înainte de schimbarea generației

În timp ce majoritatea modelelor auto pierd din popularitate pe final de ciclu de producție, Audi RS6 Avant sfidează orice regulă a pieței. Divizia Audi Sport, responsabilă exclusiv de mode

Inna