Află de ce vehiculele electrice câștigă în fața mașinilor pe hidrogen!

De Mariana   |  25 August, 2021

Distribuie :

Producătorii automobilelor demult au înțeles că motoarele tradiționale cu ardere internă au un mare neajuns, emisiile CO2 care reprezintă un aspect de impas în dezvoltarea industriei auto. Bineînțeles, în prezent nimeni nu va sista producția de motoare pe benzină, deoarece cumpărătorii sunt obișnuiți cu astfel de mașini. Cu toate acestea, dacă încercați să priviți cu 10-20 de ani înainte, este evident că viitorul aparține surselor alternative de energie. 

Pe parcursul multor ani sistemele de propulsie cu pile de combustie pe hidrogen au fost considerate viitorul industriei auto. Asta în cuida cheltuielilor mari și complicațiilor cu infrastructura. De asemenea, un motor de alternativă este considerat și cel alimentat de baterii electrice. În opinia experiților există câteva motive pentru care mașinile pe hidrogen nu pot concura cu acele electrice.

Să pornim de la costul acestora. Mașinile pe bază de hidrogen sunt mult mai scumpe decât eletrocarele. Dezvoltarea tehnologiei de producere a bateriilor Li-Ion au demonstrat, că prețul acestora este mult mai mic, prin urmare costul de comercializare al electromobilelor este mult mai redus. 

Automobilele pe hidrogen sunt foarte complicate în construcție. Întreținerea acestora este mult mai costisitoare în comparație cu EV-urile, care practic nu are nevoie de o întreținere propriu-zisă. În caz de anumite dereglări, cheltuielile de reparație vor fi astronomice.

Eficiența motoarelor pe hidrogen este departe de a fi perfectă. Pentru ca o mașină cu pile de combustie să funcționeze, energia electrică este folosită pentru generarea hidrogenului. La rândul său, acesta este convertit în energie electrică pentru alimentarea motorului mașinii. Pierderile totale pe acest lanț pot depăși 50%. Randamentul pilelor de combustie este astfel apropiat de cel al motoarelor termice. În același timp, curentul electric, de la producție la distribuție, stocare în baterii și alimentarea motorului, nu înregistrează mai mult de 20% pierdere.

Automobilele alimentate cu hidrogen sunt dependente de infrastructura de alimentare. Marea majoritate a țărilor lumii nu deține stații de alimentare. Doar câteva state din lume au infrastructura respectivă. În schimb curentul electric este pretutindeni. Și numărul stațiilor crește pe an ce trece.

Și, cel mai important. Numai automobilul cu baterie electrică va putea fi alimentat acasă! Despre plinul cu hidrogen făcut la domiciliu nu poate fi nici vorbă!

Arderea hidrogenului în motoare termice este considerată astăzi o soluție de tranziție, pentru aplicațiile grele în care propulsia electrică nu este viabilă. Mai exact, vorbim de nave, utilaje grele, generatoare electrice și altele de acest fel.

 

Recomandate:

Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna