Află ce sunt de fapt aditivii pentru combustibil și cât de bine este să-i folosim!

De Pavel   |  21 Iulie, 2020

Distribuie :

Aditivii pentru combustibili nu sunt o noutate în zilele noastre, găsinduse pe rafturile oricărui magazin de piese auto sau chiar și la benzinării. Unii șoferi spun că aceștia sporesc longivitatea motorului și a sistemului de injecție, alții le percep drept un placebo, însă ce fac, de fapt, aditivii pentru combustibil?

Primul lucru care îl auzim e că reduc consumul de combustibil, în al doilea rând cresc performanțele motorului, iar unii producători indică ambele beneficii ajustate la un singur produs. Prețul lor accesibil mereu te tentează să îi încerci cu speranța că într-adevăr își vor face efectul, plus că pentru a-i folosi, trebuie doar să-ți faci plinul și să adaugi elixirul magic în rezervor.

Aditivii de combustibil sunt dezvoltați câ pentru motoarele pe benzină, atât și pentru cele pe motorină. Acestea promit numeroase beneficii, de la curățarea injectoarelor și a supapelor, până la îndepărtarea apei din circuitul de combustibil. Iar pe unii din ei scrie că ar putea acționa chiar și asupra catalizatorului și galeriei de evacuare.

Ei bine, chiar dacă unii dintre aditivi ar putea să aibă efecte benefice asupra motorului, aă nu vă așteptați la minuni. Este greu de crezut că se va observa vreo schimbare radicală în cazul unei mașini moderne și bine întreținute. Un lucru cert este că trebuie să ne ferim de aditivii care promit doar reducerea consumului de combustibil! De ce? Pentru că e doar un truc de marketing, chiar și dacă ar influența cât de puțin consumul de combustibil, după ce facem câteva calcule simple, vedem că economia de combustibil este anulată de costul suplimentar al aditivului.

Multiple teste independente au arătat, de asemenea, că nici creșterea performanțelor motorului nu este palpabilă, însă costul unui rezervor de combustibil poate să te coste cu până la 50% mai scump! Cât despre cele care insistă că se mărește cifra octanică a combustibilului, e mult mai logic și simplu să alimentăm din start cu un combustibil cu cifră octanică mai mare.

În realitate, dacă automobilul tău are mai puțin de 10 ani și a fost mereu întreținut corect, la timp și cu piese calitative, nu ai nevoie de niciun fel de aditiv! Ca regulă, constructorii țin să optimizeze sistemul de injecție și cel electronic, pentru a oferi cele mai optime performanțe raportate la un consum econom. 

Însă, dacă tot ești insistent și curios să încerci aditivii pentru propria mașină, ai putea să începi cu alimentarea unui combustibil premium în locul celui regular. Acest tip de combustibil are deja aditivi incluși în formula sa, astfel că nu vei fi nevoit să suporți cheltuieli suplimentare.

Recomandate:

3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna