Află ce modele conduc și cât costă mentenanța mașinilor foștilor președinți ai Republicii Moldova!
De Pavel | 30 Iulie, 2019
În timp ce fostul președinte Nicolae Timofi s-a folosit de privilegiile de a avea un birou, mașină și consilier din banii statului, predecesorii săi nu au vrut să beneficieze de un oficiu. În schimb, atât primul președinte al R. Moldova, Mircea Snegur, cât și succesorul său, Petru Lucinschi, beneficiază de mașini de serviciu, deja de doi ani. Ambele sunt automobile Skoda Octavia fabricate în 2003. Datele se conțin într-un răspuns pentru portalul AGORA, oferit de Cancelaria de Stat.
Potrivit Cancelariei de Stat, foștii șefi ai statului beneficiază de automobile de serviciu din gestiunea bazei auto a aceleeași instituții, cu un parcurs limită de 12.000 de km anual.
În răspunsul oferit pentru AGORA se arată că Snegur se bucură, din martie 2018, de o Skoda Octavia fabricată în anul 2003. De aceeași mașină beneficiază și Petru Lucinschi, începând cu luna august 2017. Ex-președintele Vladimir Voronin nu a solicitat mașină de serviciu.
Pentru munca lor, șoferii care-i conduc pe foștii șefi ai statului au ridicat în jur de 7.500 - 8.000 de lei lunar.
De când beneficiază de automobilul în cauză, Snegur a consumat peste 1.550 de litri de benzină, iar Lucinschi - aproape 3.000. Mentenanța automobilelor ambilor ex-președinți a costat în jur de 20.000 de lei.
Potrivit legii, un fost președinte al RM beneficiază de unele garanții sociale în caz de expirare a mandatului, de demisie sau imposibilitate definitive de exercitare a atribuțiilor precum: pensie, asistență medicală gratuită, tratament balneo-sanatorial gratuit, automobile la comandă, imunitate diplomatică și asigurare a securtății.