Află care opţiuni ale sistemului multimedia distrag atenţia şoferului în timpul conducerii automobilului
De Pavel | 9 Octombrie, 2017
Specialiştii fondului "AAA Foundation for Traffic Safety", au efectuat un studiu în care au încercat să afle cât de mult pot distrage şoferul sistemele multimedia instalate în automobilele moderne.
În cadrul acestui studiu au fost selectate pentru analiză 30 de automobile din diferite clase, printre care se numără Audi Q7, Cadillac XT5, Ford F-250, Infiniti Q50, Mazda 3, Honda Civic şi altele. Vehiculele au fost conduse de către de 24 şoferi instructaţi, care utilizau funcţiile multimedia ale maşinilor în timp ce şofau cu viteza de 40 km/h.
În urma testelor, experţii au ajuns la concluzia că cea mai inocentă opţiune a sistemului de entertainment este ajustarea setărilor audio, reglarea volumului şi alegerea frecvenţei radio. Acestea au nevoie de cel mai puţin timp şi atenţie din motiv că deja au intrat în obişnuinţa şoferilor. Pe al doilea loc se clasează apelurile telefonice şi SMS-urile.
Cel mai deranjant în timpul condusului şi care necesită maximă atenţie, este sistemul de navigare, în special procesul de introducere a denumirei locaţiei sau adreselor.
Pe lângă toate, cercetătorii au studiat interfaţa şi organele de control ale sistemelor multimedia. Cele mai comode s-au dovedit a fi sistemele situate pe mijlocul torpedoului, iar cele mai deranjante sunt sistemele care folosesc pentru control roata sau joystick-urile de pe consola centrală.
Dacă ar fi să dăm nişte nume, automobilele care cel mai tare distrag atenţia de la condus sunt Honda Ridgeline, Audi Q7, Volvo XC60, Honda Civic şi Dodge Durango.