Află AICI: De ce unele mașini au ”gura rezervorului” pe dreapta iar altele pe stânga?

De Redactor AE   |  16 Octombrie, 2019

Distribuie :

Probabil că te-ai întrebat și tu vreodată, de ce unele automobile au gura de alimentare cu carburant pe partea dreaptă, iar altele pe stânga? Iată că AutoExpert vine cu un răspuns.

Deși mai toate mașinile au o construcție foarte similară, există totuși unele diferențieri care pot trezi semne de întrebare. Cum este spre exemplu cea de mai sus. Cum se face că un Opel poate avea gura rezervorului pe partea dreaptă (pasager) în timp ce un Hyundai sau Toyota pe stânga?

Răspunsul este în piața de desfacere. Automobilele, proiectate pentru a fi comercilizate preponderent pe piața europeană, în majoritatea cazurilor, 90% au capacul rezervorului pe partea dreaptă. Asta deoarece în Europa se conduce pe partea dreaptă a carosabilului. Simplu nu?

Europenii au ales deschiderea pentru alimentare pe dreapta pentru un confort sporit. Accesul în și din mașină, lângă o stație de alimentare, este mult mai ușor. Nu ai cum să lovești portiera mașinii și nici nu te stânjenește vreun obstacol atunci când parchezi aproape de pistolul de alimentare cu carburant. Nici vaporii de carburant nu vor invada prea ușor habitaclul prin portiera deschisă a șoferului.

În ce privește unele mașini coreene sau japoneze, ei bine principala piață de desfacere pentru acestea sunt și țările unde sunt produse sau pentru care sunt produse. Dacă sensul de mers este inversat, mai bine zis benzile pe șosea, cum sunt în Japonia, Marea Britanie, Australia, Cipru, Hong Kong, India, Irlanda, Malaysia și multe altele, mașinile vor avea gura rezervorului pe partea stângă.

Respectiv, chiar dacă autoturismele ajung și pe piața din Europa, schimbările se aplică deja doar pe interior și la nivel de direcție, fără să fie modificată toată caroseria și tot ce ține de alimentarea cu combustibili.

Un exemplu poate fi și Ford Fiesta, care deși se vinde preponderent în Europa, a fost construit pe platformă comună cu Mazda 2! De aici și gura de alimentare pe stânga.

Pentru a ușura viața șoferilor, producătorii de automobile de obicei folosesc și un indiciu special, aplicat pe indicatorul nivelului de carburant al mașinii. Fie e o săgeată care să indice pe ce parte este gura de alimentare, fie un pistol de la benzinărie, la fel pe partea pe care aveți și capacul

Recomandate:

Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii - Photo
Noutăți
Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii

Într-o evoluție îngrijorătoare pentru sectorul auto britanic, producția de automobile din Regatul Unit a înregistrat în luna aprilie cea mai mică valoare din ultimele șapte dec

Inna
BMW revine cu tehnologia range extender. Primul model vizat ar putea fi noul X5 electric din 2026 - Photo
Noutăți
BMW revine cu tehnologia range extender. Primul model vizat ar putea fi noul X5 electric din 2026

BMW pregătește o revenire surpriză pe piața europeană a vehiculelor electrice. Tehnologia range extender ar putea fi reintrodusă în gamă, începând cu următoarea generație a SUV-

Inna
Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări - Photo
Sociale
Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări

Începând cu 9 iunie, circulația rutieră pe strada Mesager din municipiul Chișinău va fi parțial restricționată, în contextul desfășurării unor lucrări de modernizare a rețelei termic

Inna
Trafic blocat pe șoseaua Hâncești, în noaptea de 9 spre 10 iunie. Sunt planificate lucrări de reparație - Photo
Sociale
Trafic blocat pe șoseaua Hâncești, în noaptea de 9 spre 10 iunie. Sunt planificate lucrări de reparație

Primăria municipiului Chișinău anunță că, începând cu ora 23:00, 9 iunie și până pe 10 iunie, la ora 05:45, circulația rutieră va fi temporar suspendată pe un segment al Șoselei

Inna
Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză - Photo
Noutăți
Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză

Suzuki Motor Corporation a fost nevoită să oprească temporar producția popularului model Swift, devenind astfel primul constructor auto din Japonia afectat direct de restricțiile impuse de China asupr

Inna
Stellantis are un nou CEO: Antonio Filosa, care va câștiga până la 23 milioane dolari anual din 2028 - Photo
Noutăți
Stellantis are un nou CEO: Antonio Filosa, care va câștiga până la 23 milioane dolari anual din 2028

Grupul auto Stellantis intră într-o nouă eră de conducere, odată cu numirea lui Antonio Filosa în funcția de director general, la sfârșitul acestei luni. Filosa, care anterior a cond

Inna