A venit iarna, cedează acumulatorul?! Iată cum alimentezi corect de la altă mașină, fără daune!

De Redactor AE   |  25 Noiembrie, 2019

Distribuie :

În manualul utilizatorului, de obicei, găsești și acest proces descris, pe pași, dar aparent nu foarte complet. Și care, iată că poate fi considerat greșit, de către specialiștii în electronică auto.

Și iată care sunt diferențele. O să vin cu un exemplu viu, pe una din mașinile redacției, un BMW, nu zic modelul exact pentru că asta mai puțin contează. Procedura ”oficială” arată în felul următor.

Cu motorul oprit, se conectează cleștii auto, între bornele mașinilor, cea care dă și cea care primește curent. Roșu la borna plus, Negru la borna minus. Apoi porniți motorul mașinii ”donatoare” și în continuare...se lasă a fi înțeles de la sine. Scurt nu?

Nu am luat materiale copy-paste din internet, cum fac unii ”jurnaliști”. Am contactat un inginer-proiectant în electronică, Sergiu Candraman, participant la construcția centrului național de tehnologii spațiale din Moldova (și singurul specialist licențiat în Arduino din țara noastră, recunoscut de USA), pentru a ne consulta în ce privește procedura de jump-start.

A reparat multe blocuri electronice auto în urma unor astfel de ”acte de eroism”. Iată de ce Sergiu insistă ca șoferii, ajunși în astfel de situații în care bateria nu mai pornește motorul, să urmeze acești pași:

Donatorul de curent, adică mașina, trebuie să fie cu motorul oprit, la conectarea cablurilor. Scânteia care se produce la conectarea cablurilor crează o tensiune înaltă, nefastă pentru modulele electronice. Din acest motiv, motorul trebuie să fie oprit.

Mare grijă ca bateria veche, cea care nu pornește, să nu prezinte scurgeri sau crăpături. Verificați și bornele să fie curățate, fără depuneri ce ar putea împiedica curgerea curentului eletric către baterie.

Conectați pe rând cablurile. Mai întâi Negru (-), la ambele mașini, apoi și Roșu (+).

După conectarea cleștilor, porniți motorul mașinii salvatoare. Lăsați să se alimenteze bateria din automobilul alăturat. După vreo 10-15 minute, opriți motorul și întrerupeți circuitul, prin deconectarea unui terminal (+ sau -) sau ambele. Aveți grijă să nu atingeți cele două cabluri între ele, sau să faceți contact cu caroseria, evitați scurtcircuitul!
Încercați să porniți mașina.

Dacă nu v-a reușit din prima, repetați procedura. O cauză pentru reîncărcarea dificilă, sunt întâi de toate cablurile cu care alimentați bateria. Cu cât acestea sunt mai subțiri, cu atât scade tensiunea și curentul la ieșire.

Pentru că avem deja experiențe similare o mulțime (din fericire sau nu), AutoExpert a decis să facă propriul test al cablurilor de alimentare auto, pentru a vă ajuta să faceți o alegere corectă.

Rămâneți aproape!

Recomandate:

Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna