A fost scos la vânzare un prototip al modelului exclusiv Porsche 959 despre istoria căruia a fost scrisă o carte!

De Pavel   |  3 August, 2022

Distribuie :

Orice Porsche 959 în sine reprezintă din start o mașină rare cu o valoare excepțională. Potrivit datelor oficiale, în perioada 1986 - 1993, au fost asamblate doar 292 de exemplare ale modelului, dacă să nu luăm în calcul prototipurile și modelele pre-producție. 

Acum, dealerul de mașini exclusive Girardo, a scos la vânzare un prototip al așa-numiteii Serii F, care a fost folosit de constructor pentru a testa buna funcționare a modelului. 

Porsche 959 era un fel de ”911 la setări maxime”, reușind să mențină în același timp designul familiar și poziționarea motorului în partea din spate, acesta era absolut diferit și mult mai perfect decât celebrul 911!

Clasicul motor cu șase cilindri a fost modificat de inginerii Porsche, echipat cu chiulase cu câte patru supape per cilindru, sistem de răcire cu lichid și două turbosuflante. Astfel, puterea motorului ajungea la 450 CP.

Suspensia standard de pe 911, care era proiectată încă în anii '60, cu McPherson pe față și brațe oblice pe spate, a fost înlocuită cu suspensie double wishbone. Panourile caroseriei au fost realizate din Kevlar durabil și ușor. Aerodinamica a fost ajustată cu atenție în tunelul eolian, reducând în cele din urmă coeficientul de tracțiune la 0.31!

Datorită modificărilor enumerate mai sus, Porsche 959 deținea titlul de cea mai rapidă mașină rutieră din lume, reușind să accelereze până la 317 km/h. Și a rămas cel mai rapid până la apariția lui Ferrari F40 în 1987 cu viteza sa maximă de 324 km/h.

Cu toate acestea, versiunea specială 959 Sport cu motorul forțat să dezvolte 515 CP a reușit să bată recordul lui F40, accelerând până la limita de 339 km/h.

În termeni de inginerie, a fost probabil cea mai sofisticată mașină din lume îmbinând tehnologii precum: tracțiune integrală cu un sistem de distribuție a cuplului multi-mod, o suspensie hidropneumatică cu rigiditate și gardă la sol reglabilă, dar și un sistem de impuls cu două turbocompresoare de diferite dimensiuni.

x
x

 

În timpul pregătirii lui Porsche 959 pentru producția în serie, au fost fabricate trei serii de mașini: F - cele mai vechi, precum și N și V. În total, au fost asamblate douăsprezece mașini experimentale din seria F - două modele statice și zece prototipuri pentru teste rutiere. În conformitate cu ordinul designerului șef Helmut Bott, acestea au fost construite pe baza caroseriei Porsche 911 Turbo (930).

Motoarele pentru versiunea 959 Sport au fost testate anume pe această mașină cu numărul "F9". Astfel de mașini se distingeau printr-o suspensie fără reglaj, lipsa sistemului de aer condiționat și banchetei din spate, dar cu prezența motorului de 515 CP. Se cunoaște că au fost vândute doar 29 de mașini cu această modificare.

x
x
x

 

La prima vedere, prototipul arată exact ca o mașină de serie. Deși cei atenți pot observa țevile de evacuare neobișnuite îndreptate în jos, iar cei pricepuți vor menționa eleronul confecțioant manual, faruri fără spălare, și absența apărătoarelor de noroi.

Diferențele continuă la interior. În locul a două de mânere rotative de control al suspensiei pe consola centrală, vedem un singur mâner care nici nu este conectat, pentru că prototipul nu era dotat cu suspensie hidropneumatică. Același lucru se întâmplă și cu sistemul de climatizare. Scaunele aici sunt tapițate cu material textil, față de pielea dintr-un 959 standard.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

La sfârșitul testelor, astfel de mașini sunt cel mai des distruse. Însă supercarul exclusiv a scăpat de o astfel de soartă. Mașina cu numărul F9, împreună cu F7, a fost cumpărate de un american de origine cehă, Vashek (Vaclav) Polak, proprietarul unui mare dealer și al unei echipe de curse.

Polak a vrut să păstreze mașinile în forma lor originală, astfel că Porsche l-a obligat să nu le conducă și să nu le vândă clienților. Ambele mașini se află în posesia sa din 1988 și sunt expuse în Japonia de câțiva ani.

După moartea lui Polak în 1997, prototipul F9 a schimbat trei proprietari: italianul Mauro Bompani a readus mașina la starea inițială, iar austriacul Georg Konradsheim, care a cumpărat mașina în 2020, a publicat chiar și o carte despre istoria acestui exemplar. Acum, mașina se află în Marea Britanie și este vândută de dealerul de mașini exotice Girardo & Co.

Conform diferitor estimări, există trei sau patru mașini din seria F în mâini private. Apropo, prototipul F7 a fost vândut în 2018 la licitația RM Sotheby's pentru 1 milion de dolari!

Recomandate:

Surpriză pregătită pentru Munchen. Mercedes pregătește debutul viitorului GLC electric - Photo
Noutăți
Surpriză pregătită pentru Munchen. Mercedes pregătește debutul viitorului GLC electric

Mercedes-Benz pregătește o apariție de senzație la Salonul Auto de la Munchen, care va avea loc în septembrie. Producătorul german a publicat o nouă imagine teaser cu viitorul SUV GLC elect

Inna
Schimbare majoră la vârful Jaguar Land Rover. CEO-ul Adrian Mardell se retrage după 35 de ani de activitate - Photo
Noutăți
Schimbare majoră la vârful Jaguar Land Rover. CEO-ul Adrian Mardell se retrage după 35 de ani de activitate

Jaguar Land Rover se pregătește pentru o nouă eră în conducerea executivă. Adrian Mardell, actualul director general al producătorului auto britanic, a anunțat că se va retrage din funcție la fi

Inna
Obținerea permisului la Orhei și Căușeni: programările la examene pot fi efectuate și în regim online - Photo
Sociale
Obținerea permisului la Orhei și Căușeni: programările la examene pot fi efectuate și în regim online

Candidații din Orhei și Căușeni, care se pregătesc să susțină examenele auto, pot acum să evite cozile și drumurile inutile, grație noului sistem de programare online lansat de Agenția Servicii Public

Inna
Lovitură pentru Volkswagen! Curtea Europeană confirmă răspunderea producătorilor auto pentru manipularea emisiilor - Photo
Noutăți
Lovitură pentru Volkswagen! Curtea Europeană confirmă răspunderea producătorilor auto pentru manipularea emisiilor

Un nou verdict al Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) readuce în atenție scandalul emisiilor în care a fost implicat grupul Volkswagen. Decizia vizează responsabilitatea construct

Inna
Tragedie în Ungheni. Un copil de șase ani a murit după ce a fost lovit de un microbuz de rută - Photo
Accidente
Tragedie în Ungheni. Un copil de șase ani a murit după ce a fost lovit de un microbuz de rută

Un grav accident rutier soldat cu decesul unui copil de șase ani a avut loc sâmbătă, 3 august, în municipiul Ungheni. Potrivit informațiilor confirmate pentru AGORA de reprezentanta Inspec

Inna
Accident grav în Chișinău. Patru persoane, printre care doi copii, au ajuns la spital după ce o Dacia s-a inversat - Photo
Accidente
Accident grav în Chișinău. Patru persoane, printre care doi copii, au ajuns la spital după ce o Dacia s-a inversat

Un accident rutier soldat cu patru victime, dintre care doi minori, a avut loc duminică seara, 3 august, pe bulevardul Renașterii Naționale din capitală.Potrivit informațiilor preliminare furnizat

Inna