5.4 milioane de lire sterline amendă pentru Volkswagen: ce greșeli au comis față de clienți
De Inna | 22 Octombrie, 2024
Volkswagen se confruntă cu o amendă considerabilă în Marea Britanie, după ce divizia sa financiară a fost sancționată pentru modul în care a gestionat clienții aflați în dificultate financiară. Autoritatea de Conduită Financiară a impus o amendă de 5.4 milioane de lire sterline companiei germane, pentru nerespectarea standardelor de tratament față de consumatorii vulnerabili, între 2017 și 2023.
Această amendă nu este singura consecință pentru Volkswagen Finance. Grupul trebuie, de asemenea, să acorde despăgubiri de 21.5 milioane de lire sterline unui număr de aproximativ 110.000 de clienți afectați de practicile lor.
Conform raportului autorităților, Volkswagen Finance a recuperat mașinile de la clienți care se aflau în dificultăți financiare, fără a lua în considerare soluții alternative. Autoritatea a subliniat că astfel de acțiuni i-au adus pe mulți dintre acești oameni într-o situație și mai grea, mai ales dacă aceștia depindeau de vehiculul lor pentru a merge la muncă.
În plus, Autoritatea de Conduită Financiară a criticat Volkswagen pentru lipsa unei comunicări adecvate cu clienții și pentru refuzul unor propuneri rezonabile venite din partea acestora, menite să achite restanțele.
Un caz particular a atras atenția anchetatorilor, în care un client vulnerabil, care tocmai declarase că a avut o tentativă de sinucidere, a primit un mesaj „amenințător” din partea creditorilor la doar două săptămâni după această confesiune. Un agent al Volkswagen Finance a răspuns clientului cu remarci sarcastice și fără empatie, iar semnalarea situației sale a avut loc abia după 11 luni.
În urma investigațiilor, Volkswagen Finance a recunoscut problemele și a anunțat că a implementat „îmbunătățiri semnificative” pentru a-și corecta serviciile. Într-un comunicat, compania a precizat că procesul de remediere este aproape finalizat și că despăgubirile sunt în curs de acordare. Totodată, și-au cerut scuze oficial pentru prejudiciul cauzat clienților afectați.