Versiunea de serie a hypercar-ului Hennessey Venom F5 a fost prezentată: 1.817 CP și viteză maximă de peste 500 km/h

De Sergiu   |  16 Decembrie, 2020

Distribuie :

Vedeta celor de la Hennessey, Venom F5, prima creație a companiei contruit de la zero, fără a împrumuta arhitectura altor modele a fost în sfârșit prezentată în versiunea de serie, la 3 ani de la dezvăluirea prototipului. Mașina, ce pretinde la numele de cea mai rapidă mașină din lume, este deci aproape gata să încerce cucerirea titlului, după controversatul test al celor de la SSC, cu modelul Tuatara.

Noua mașină reprezentativă a fost numit în cinstea uraganelor din clasa F5 pe scara Fujita, unul din cele mai dezlănțuite fenomene naturale de pe glob, unde viteza curenților de aer poate atinge chiar și 512 km/h, performanțe similare cu cele oferite de Venom. Cinci regimuri de rulare sunt disponibile: Sport, Track, Drag, Wet și cel mai extrem, sus-menționatul F5, în care hypercar-ul atinge viteza maximă.

Pe parcursul dezvoltării modelului, unele elemente nu s-au materializat în versiunea de serie. Este și cazul motorului, cea mai importantă componentă al întregului ansamblu. În locul motorului V8 de 7.4 litri volum ce dezvolta 1.600 CP și 1.762 Nm, în versiunea de serie și-a făcut loc un propulsor asamblat manual, unul de 6.6 litri volum, V8, mai performant decât precedentul ce oferă 1.842 CP și 1.617 Nm. Blocul motor este turnat din fontă, fiind echipat cu două turbocompresoare realizate din titan. Agregatul e conectat cu o cutie de viteze robotizată cu șapte rapoarte, un singur ambreiaj și acționare prin padele.

Cuplul este transmis către puntea spate prin intermediul unui diferențial cu alunecare limitată. Suspensia e dotată cu amortizoare Penske ce se adaptează la condițiile de drum. Frâne carbo-ceramice Brembo cu etriere prevăzute cu 6 pistonașe pe față și 4 pe spate, vor asigura frânarea fără compromisuri a modelului.

Hennessey Venom F5 parcurge repriza 0-100 km/h în doar 2.6 secunde, iar etapa 0-200 km/h necesită 4.7 secunde! Doar 8.4 secunde sunt necesare pentru atingerea cifrei de 300 km/h și 15.5 secunde pentru ca hypercar-ul să se deplaseze cu 400 km/h. Nu se știe cât se cere pentru depășirea pragului de 500 km/h, deoarece acestea trebuie încă demonstrate în practică. Testele de validare vor începe în februarie 2021.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

Automobilul are o masă de doar 1.360 kg, dintre care motorul cântărește 280 kg, iar caroseria ultra-ușoară din fibră de carbon doar 86 kg. Jantele reduc și ele masa mașinii, fiind realizate din aluminiu și ”încălțate” în anvelope Michelin Pilor Cup Sport 2, dimensionate la 265/35 ZR19 pe față, și 345/30 ZR20 pe spate.

Este disponibil și un kit special ce oferă un splitter frontal special și un eleron redimensionat pe spate, toate dedicate creșterii forței de apăsare la viteze ridicate, care împreună cu alte adiții costă un total de 100.000 $. Coeficientul aerodinamic standard constituie doar 0.39. Portiere cu mecanism ”scissors” sunt integrate în caroserie.

Interiorul modelului oferă un aspect futurist. Cel mai evident element este volanul de curse al mașinii, realizat din fibră de carbon, fiind printre altele și multifuncțional, iar butoanele acestuia răspund de o serie de comenzi, inclusiv pentru acționarea ștergătoarelor și indicatoarelor de direcție. Forma acestuia e condiționată de practicabilitate, partea superioară a fost eliminată pentru a îmbunătăți vizibilitatea.

Parametrii generali mașinii sunt proiectați pe panoul de bord de 7 inci, complementar fiind disponibil și un altul, de 9 inci, ce răspunde de sistemul audio Alpine, cu GPS, compatibil cu Android Auto și AppleCar Play. Tapițeria e realizată din piele Muirhead provenită din Scoția.

Chiar dacă e numit convențional un model de serie, tirajul va constitui doar 24 exemplare. Le va lua trei ani să asambleze toate unitățile, pentru 2021 sunt prevăzute opt mașini produse. Fiecare unitate va putea fi utilizat în consecință și pe drumurile publice.

Dacă inițial era prevăzut un preț de 1.6 milioane $, acum pentru fiecare mașinăse vor cere 2.4 milioane $. Primele livrări vor începe în 2021. Fiecare client va trebui să parcurgă un curs de siguranță ce va dura o zi pentru a putea conduce mașina în regimul F5. Asamblarea va avea loc în localitatea Sealy, Texas.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
 
Americanii vor să doboare recordul lui Bugatti Chiron! Supercarul Venom F5 va atinge pragul de 500 km/h!
Hennessey Performance, au fost primii care și-au felicitat colegii de la Bugatti cu performanța obținută. Însă mesajul lor a avut o conotație mai specială. Tocmai și-au dezvăluit propriile intenții d
AutoExpert
Hypercarul Hennessey Venom F5 de 1600 cai putere, a devenit cel mai rapid automobil de pe planetă
Constructorul american Hennessey, a prezentat în cadrul SEMA Show, hypercarul Venom F5, care se laudă cu 1600 de cai putere sub capotă! Acesta a fost construit spre deosebire de predecesorul său, de l
AutoExpert
GENEVA: Hennessey Venom F5 spaima lui Koenigsegg Agera RS, traversează oceanul pentru a se prezenta europenilor
Americanii de la Hennessey anunță despre prezența celui mai nou model al său Venom F5, la Salonul Auto de la Geneva. Astfel supercarul va debuta pe piața europeană, fiind anunțat de producător drept c
AutoExpert

 

Recomandate:

Noutate pentru aventurieri: Opel Frontera poate fi echipat cu un cort pentru escapade în natură - Photo
Noutăți
Noutate pentru aventurieri: Opel Frontera poate fi echipat cu un cort pentru escapade în natură

Opel extinde gama de accesorii disponibile pentru SUV-ul Frontera cu o opțiune destinată iubitorilor de aventură: un cort exterior montabil pe plafon, realizat în colaborare cu specialiștii de l

Inna
Xiaomi YU7: primul SUV electric al gigantului chinez, provocare directă pentru Tesla Model Y - Photo
Noutăți
Xiaomi YU7: primul SUV electric al gigantului chinez, provocare directă pentru Tesla Model Y

Cu ocazia celei de-a 15-a aniversări, Xiaomi a dezvăluit primul său SUV electric, denumit YU7, într-o prezentare transmisă în direct din Beijing. Noul model marchează extinderea strategică

Inna
Planul Californiei de eliminare a motoarelor termice, anulat de Senatul SUA. Urmează o dispută legală majoră - Photo
Noutăți
Planul Californiei de eliminare a motoarelor termice, anulat de Senatul SUA. Urmează o dispută legală majoră

Senatul Statelor Unite a votat împotriva planului de electrificare propus de statul California, blocând astfel interdicția privind vânzarea de vehicule cu motoare termice care urma s

Inna
Porsche se desparte de motoarele termice pentru 718 Cayman și Boxster. Ultimele unități vor fi produse în toamnă - Photo
Noutăți
Porsche se desparte de motoarele termice pentru 718 Cayman și Boxster. Ultimele unități vor fi produse în toamnă

Porsche a anunțat oficial încetarea producției pentru modelele 718 Cayman și 718 Boxster echipate cu motoare termice. Producția ultimelor unități ale actualei generații este programată pentru oc

Inna
SEAT începe producția de baterii pentru viitoarele modele electrice Cupra și Volkswagen - Photo
Noutăți
SEAT începe producția de baterii pentru viitoarele modele electrice Cupra și Volkswagen

SEAT a făcut un pas important în tranziția sa către electromobilitate prin inițierea producției pre-serie a bateriilor destinate viitoarelor modele electrice. Noua facilitate de producție, situa

Inna