Stellantis a obținut cel mai mare profit în lume, pe parcursul anului trecut

De Inna   |  8 Aprilie, 2024

Distribuie :

Potrivit rapoartelor financiare definitive pentru anul 2023, Stellantis a devenit liderul suprem în industria auto, clasându-se ca cea mai profitabilă marcă auto din lume, depășind Volkswagen și Mercedes-Benz.

Stellantis a confirmat oficial statutul său ca fiind marca auto cu cel mai mare profit în lume în 2023. Conform rapoartelor financiare definitive pentru acest an, conglomeratul a înregistrat un profit operațional de 24.3 miliarde de euro, depășind astfel toate celelalte mărci auto prezente pe piață. Acest lucru înseamnă că Stellantis a înregistrat un profit operațional mai mare cu 340 de milioane de euro în comparație cu anul precedent.

În plus, profitul net al grupului a atins 18.63 miliarde de euro în 2023, în creștere față de 16.78 miliarde de euro înregistrate în 2022.

Pe locul al doilea în clasamentul profitabilității se află Grupul Volkswagen, cu un profit operațional de 22.6 miliarde de euro și un profit net de 17.9 miliarde de euro. Pe poziția a treia se situează Grupul Mercedes-Benz, cu un profit operațional de 19.66 miliarde de euro și un profit net de 14.5 miliarde de euro în 2023.

Este important să menționăm că aceste cifre nu sunt definitive, din motiv că niciun producător auto japonez nu a publicat încă rapoartele financiare finale pentru anul 2023. Se așteaptă ca Toyota să ocupe un loc fruntaș în clasament, având în vedere că în 2022 grupul japonez a raportat un profit operațional și net mai mare decât Stellantis.

În ceea ce privește profitul operațional, topul primelor zece mărci auto este completat de BMW (18.48 miliarde de euro), General Motors (11.47 miliarde de euro), Hyundai (10.7 miliarde de euro), Ford (9.63 miliarde de euro), Kia (8.22 miliarde de euro), Tesla (8.22 miliarde de euro), Renault (4.12 miliarde de euro) și Ferrari (1.62 miliarde de euro).

În clasamentul profitului net, ordinea este următoarea: Tesla (13.87 miliarde de euro), BMW (12.17 miliarde de euro), General Motors (9.34 miliarde de euro), Hyundai (8.69 miliarde de euro), Kia (6.22 miliarde de euro), Ford (4.02 miliarde de euro), Renault (2.32 miliarde de euro) și Ferrari (1.26 miliarde de euro).

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna