Specialiștii au aflat care este autonomia reală a celor mai populare EV-uri. Modelele Tesla nu au putut asigura valoarea declarată

De Pavel   |  11 Februarie, 2021

Distribuie :

 

Specialiștii companiei Edmunds.com au efectuat o serie de teste pentru a afla valoarea reală a autonomiei pe care o pot asigura modelele electrice comercializate pe piața din SUA. Majoritatea EV-urilor au parcurs cu un plin de baterie chiar și mai mult decât anunța constructorul. Totodată au trezit discuții rezultatele obșinute de Tesla Model S, Model 3, Model X și Model Y.

Spre deosebire de testele standard efectuate pe stand, precum EPA în SUA, WLTP la nivel global și NEDC în China, cei de la Edmunds au esfectuat măsurările în condiții reale. Astfel, fiecare vehicul electric a primit câte un șofer care a condus mașina pe drumurile publice în condiții de trafic obișnuit. Traseul a fost trasat atât prin localități (60% din drum), cât și pe autostrăzi (restul de 40%). Testul se încheia în momentul în care sistemul afișa avertizarea că autonomia rămasă este de 16 kilometri (10 mile). 

Cel mai bun rezultat a fost obținut de Porsche Taycan 4S, care a fost condus pe o distanță de 520 km, sau cu 59.3% mai mult decât este declarat de producător, 327 km conform ciclului EPA. Un alt rezultat surprinzător a fost obținut de Mini Cooper SE, care a parcurs 241 km față de cei 177 km indicați în actele oficiale. Tot aici menționăm Hyundai Kona Electric cu 507 km în loc de 415km, dar și Kia Niro EV cu 459 kilometri în loc de 385 km declarați de producător. 

La sfârșitul listei s-au pomenit modelele Tesla! Model 3 Performance a reușit să aigure o autonomie de 412 km față de cei 499 km oficiali, Model X Long Range a arătat un rezultat de 473 km comparativ cu cei 528 promiși de constructor, iar Model Y Performance a fost condus pe o distanță de 512 km, pe când trebuia să ofere cel puțin 525 km.

Cu toate acestea, datele pentru Tesla ar putea fi subevaluate din cauza faptului că sistemul avertizează despre autonomia rămasă mai devreme decât în cazul celorlalte EV-uri testate. Cu alte cuvinte, chiar dacă indicatorul indică faptul că rezerva de baterie este suficientă doar pentru 10 mile, de fapt, mașina se poate conduce mult mai mult.

Recomandate:

Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km! - Photo
Noutăți
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km!

Nissan aduce înapoi, în Europa, un nume cunoscut din gama sa compactă, Micra. De data aceasta, modelul vine cu o transformare completă: este 100% electric și construit pe aceeași plat

Inna
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină - Photo
Noutăți
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină

Honda a anunțat o modificare majoră a strategiei sale privind electrificarea. Producătorul japonez va reduce semnificativ investițiile planificate în dezvoltarea de vehicule electrice (EV), scăz

Inna
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4, care marchează o schimbare semnificativă pentru piața europeană: este primul RAV4 vândut exclusiv cu propulsie hibridă. După peste 15 milioane de

Inna
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna