Șeful Dacia declară că notele mici a modelelor românești la testele Euro NCAP nu sunt relevante!

De Pavel   |  11 Octombrie, 2022

Distribuie :

Șeful Dacia, Denis Le Vot, declară că nu-i pasă mult de testele de impact pe care le-au eșuat modelele constructorului român. Noile Sandero și Logan au primit doar 2 stele la testele europene de siguranță pasivă, iar noul Jogger și eclectricul Spring au fost evaluate doar cu o stea.

Cu toate acestea, managerul de top consideră că nu există motive de îngrijorare, deoarece rezultatele finale nesatisfăcătoare se explică prin lipsa sistemelor moderne de securitate active pe modelele Dacia.

Denis Le Vot a subliniat că marca românească ia în serios siguranța pasivă și îi pasă de pasageri și șoferi. Cu toate acestea, producătorul de mașini accesibile abordează diferit sistemele de securitate active. Dacia consideră că e posibil să fie economisți bani pe dezvoltarea și implementarea sistemelor electronice auxiliare.

"Este vorba despre alegere. Mulți deconectează asistentul de menținere a benzii și, dacă șoferii dezactivează acest sistem, atunci de ce ar trebui să-l vindem", explică Le Vot.

Potrivit șefului Dacia, tehnologiile active de siguranță ar trebui să fie opționale, iar EuroNCAP cere ca aceste sisteme să fie incluse în echipamentul de bază.

În sprijinul cuvintelor sale, Le Vot amintește despre testul lui Sandero Stepway și Logan. Ambele au primit doar câte 2 stele, în timp ce pentru protecția împotriva coliziunilor acestea ar fi obținut 4 stele cu siguranță, dacă experții ar fi dat o evaluare finală, fără a ține cont de prezența sistemelor active.

Recomandate:

Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului - Photo
Sociale
Peste 360 de șoferi sancționați în doar 90 de minute. Poliția folosește drone pentru monitorizarea traficului

În mai puțin de două ore, polițiștii au identificat sute de încălcări ale legislației rutiere pe drumurile din Republica Moldova. În total, peste 360 de conducători auto au fost docu

Inna
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră - Photo
Noutăți
Republica Moldova, printre țările cu cele mai periculoase drumuri din Europa. Ce soluții propun experții pentru siguranța rutieră

Republica Moldova continuă să se afle în topul țărilor europene cu infrastructură rutieră periculoasă, chiar dacă în ultimii ani au fost înregistrate unele îmbunătățiri. Potriv

Inna
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia - Photo
Noutăți
Kia EV4 intră în producție în Europa: primul model electric asamblat în Slovacia

Kia marchează o nouă etapă în strategia sa de electrificare prin lansarea în producție a modelului EV4, un hatchback cu zero emisii destinat pieței europene. Prezentat oficial la sf&a

Inna
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități - Photo
Sociale
Restricții de circulație și acces în Chișinău între 23–31 august 2025. Zonele vizate și măsurile luate de autorități

 Primăria Municipiului Chișinău anunță aplicarea unor restricții temporare de circulație și acces public în perioada 23 - 31 august, ca urmare a vizitei oficiale în Republica

Inna
Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării - Photo
Noutăți
Examenele auto disponibile și la Soroca: ASP lansează un proiect-pilot pentru nordul țării

Începând cu 26 august curent, locuitorii din nordul țării vor avea o nouă opțiune pentru a susține examenele auto. Agenția Servicii Publice (ASP) a anunțat lansarea unui proiect-pilot la C

Inna
Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro - Photo
Noutăți
Kia EV2 va fi produsă în Slovacia din februarie 2026. Noul SUV electric promite un preț sub 30.000 de euro

Kia se pregătește să adauge un nou model electric în gama sa europeană. Kia EV2, un SUV compact de segment B, va intra oficial în producție la uzina din Žilina, Slovacia, începâ

Inna