Renumitul Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani

De AutoExpert   |  3 Aprilie, 2014

Distribuie :

De-a lungul timpului, Volkswagen Golf a reușit să treacă prin nu mai puţin de şapte generaţii şi a ajuns să fie cea mai vândută maşină din portofoliul Volkswagen, cu peste 30 de milioane de exemplare construite în total.

În 29 martie 1974, primul Golf a ieşit de pe linia de asamblare a fabricii Volkswagen din Wolfsburg, însă puţină lume şi-a imaginat atunci succesul pe care îl va avea compacta germană. Acum, la 40 de ani de la începerea producţiei, Golf este una dintre cele mai cunoscute şi apreciate modele de pe planetă. Iată o scurtă istorie a modelului.

Primul Golf propunea un motor amplasat frontal şi o tracţiune pe puntea faţă. Desenat de faimosul Giorgetto Giugiaro, prima generaţie a Golfului a fost pe placul publicului, cu formele sale pătrăţoase, astfel că după doar doi ani de producţie s-a ajuns la un milion de maşini construite. Tot în 1976 a apărut şi primul Golf GTI, care e văzut de mulţi ca fiind primul hot-hatch în percepțiile actuale.

După nouă ani, în 1983, lumea făcea cunoștință cu o nouă generaţie Golf. Cu un spaţiu interior mai generos, al doilea Golf s-a bazat pe succesul primei generaţii şi a plusat cu tehnologii precum convertorul catalitic, sistemul ABS şi servodirecţia. De asemenea, varianta GTI a reuşit să atragă suficienţi pasionaţi de viteză dispuşi să dea mai mulţi bani pentru un Golf mai puternic.

În anul 1991 germanii au prezentat a treia generaţie a Golfului, care s-a îndepărtat de designul predecesorilor săi. Construit într-o eră a siguranţei, Golf Mk. III a primit airbaguri frontale, o premieră în gama Golf la momentul respectiv. Odată cu acest Golf, varianta GTI a început să fie din ce în ce mai greoaie.

În 1997, Golf 3 a fost înlocuit cu Golf 4, care, după patru ani de producţie, a reuşit să obţină titlul de cea mai vândută maşină în Europa. La un an după lansare, Golful a primit sistemul de tracţiune integrală 4Motion cu ambreiaj Haldex. Apoi, în 2002, Volkswagen a lansat varianta R32, care putea atinge o viteză maximă de 250 km/h şi care a fost dotată în premieră cu cutia de viteze automată cu ambreiaj dublu DSG.

În 2003, a venit vremea pentru un nou Golf, cel cu numărul 5. Desenat pentru a se încadra în limbajul de design Volkswagen din acel timp, Golf 5 a marcat şi revenirea variantei GTI ca un adevărat hot-hatch. Odată cu a cincea generaţie Golf a apărut şi primul Golf Plus, ca răspuns la aglomerația din clasa monovolumelor compacte.

Golf Mk. VI a apărut în 2008 şi a ajuns să fie vândut în aproape trei milioane de exemplare în patru ani. A şasea generaţie a Golfului a marcat trecerea motoarelor diesel TDI la tehnologia common rail, ceea ce a însemnat o îmbunătăţire a performanţelor dinamice şi o scădere a consumului de carburant.

În 4 septembrie 2012, lumea a văzut pentru prima dată cea de-a şaptea generaţie a hatchbackului VW Golf. Construit pe noua platformă modulară MQB a grupului Volkswagen, acest nou Golf e mai uşor decât predecesorul său cu până la 100 kg.

Cum s-a schimbat renumitul Golf la interior și la exterior de la o generație la alta puteți vedea în galeria de imagini de mai jos.

1-volkswagen-golf-3-door-4

1-volkswagen-golf-3-door-3

1-volkswagen-golf-gti-3-door-7

Golf GTI (1976)/Cockpit

2-volkswagen-golf-5-door-64

2-volkswagen-golf-5-door-66

3-volkswagen-golf-5-door-41

3-volkswagen-golf-5-door-75

4-volkswagen-golf-5-door-77

4-volkswagen-golf-5-door-80

5-volkswagen-golf-5-door-59

5-volkswagen-golf-variant-4

Der neue Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

7-volkswagen-golf-3-door-32

7-volkswagen-golf-tsi-bluemotion-3-door-1

Recomandate:

Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna