Renault a prezentat modul de funcționare al noului ”mecanism de propulsie” pentru sezonul F1 2014.

De AutoExpert   |  23 Ianuarie, 2014

Distribuie :

Precum știți bine deja, sfârșitul sezonului 2013 a însemnat retragerea la pensie a motoarelor V8 aspirate normal din F1. În 2014 regulele se schimbă radical, altfel spus, din acest an vom avea parte de o unitate de putere formată dintr-un motor cu ardere internă (MAI) și un sistem de recuperare a energiei mai complicat ca niciodată.

Renault Energy F1-20141

MAI este un V6 turbo cu o cilindree de 1,6 litri limitat la 15.000 rotații pe minut. Acesta dezvoltă o putere de aproximativ 600 CP. În 2014, FIA a impus o limită de combustibil de 100 kg pe cursă și o limită de debit de 100 kg/oră. Astfel, dacă un pilot va folosi motorul la capacitate maximă timp de o oră nu va avea suficient combustibil pentru a termina cursa. În această situație intră în scenă sistemul de recuperare a energiei. Acesta este format din MGU-K, MGU-H și din baterii. MGU-H este legat direct de arborele turbocompresorului și poate transforma energia gazelor de evacuare în energie electrică pe care o poate trimite în baterii sau poate fi folosită imediat pentru propulsia monopostului. Pentru a se evita turbo-lag-ul, MGU-H poate transforma energia electrică stocată în baterii în energie cinetică și o trimită către turbocompresor, mărindu-i turația.

Renault Energy F1-20143

Renault Energy F1-20142

MGU-K este cuplat direct pe arborele cotit al MAI și are rolul de a recupera o parte din energia cinetică la frânare pentru a o transforma în energie electrică, aceasta fiind stocată în baterii. În timpul accelerărilor puternice sau la depășiri, MGU-K primește energie de la baterii și/sau de la MGU-H aducând un plus de 160 CP pentru perioade scurte de timp.

Luînd în calcule rolul energiei electrice în noile unități de putere, o defecțiune a sistemului ERS va face ca monopostul să devină necompetitiv. În comparație, o defecțiune a sistemului KERS din 2013 încetinea pilotul cu doar 0,3 secunde pe tur.

Motoarele electrice, bateriile, dar și turbocompresorul care poate atinge turații de 100.000 rpm degajă o cantitate colosală de căldură. Astfel, proiectarea sistemului de răcire a fost una dintre cele mai problematice faze ale dezvoltării noului motor.

Rămâne să mai avem puțină răbdare și să vedem dacă aceste "unități de putere" vor readuce pe scenă rivalitatea impresionantă din F1.

Renault Energy F1-20144

Renault Energy F1-20145

Recomandate:

Moldova va contracta un împrumut de 150 de milioane de euro pentru a moderniza - Photo
Sociale
Moldova va contracta un împrumut de 150 de milioane de euro pentru a moderniza

Republica Moldova se pregătește să contracteze un împrumut suplimentar în valoare de 150 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), bani care vor

Inna
Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035 - Photo
Noutăți
Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035

După luni de presiuni intense din partea industriei auto și a mai multor state membre, Uniunea Europeană pare să fi schimbat direcția în privința viitorului mobilității. Planul care prevedea eli

Inna
A fost prezentat topul celor mai fiabile mărci din 2025. BMW ajunge în top 10 - Photo
Noutăți
A fost prezentat topul celor mai fiabile mărci din 2025. BMW ajunge în top 10

Un raport proaspăt publicat de Consumer Reports arată topul celor mai fiabile mărci auto din 2025, pe baza datelor colectate din piața americană. Studiul confirmă dominația producătorilor japonezi, da

Inna
Mercedes pregătește o nouă eră pentru utilitare și anunță data lansării lui VLE electric - Photo
Noutăți
Mercedes pregătește o nouă eră pentru utilitare și anunță data lansării lui VLE electric

Mercedes-Benz a anunțat în mod oficial momentul în care își va extinde gama de vehicule electrice cu un nou model dedicat segmentului utilitar. Viitorul VLE, versiunea complet electr

Inna
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche - Photo
Sociale
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche

Un transport aparent obișnuit s-a transformat într-un incident costisitor pentru un șofer ucrainean, după ce autoritățile vamale din Germania au oprit un Porsche Panamera e-Hybrid aflat pe o pla

Inna