Porsche nu va construi fabrici în China, din principiu. Nemții nu vor să fie asociați cu asamblarea chinezească de proastă calitate

De Pavel   |  22 Februarie, 2021

Distribuie :

Deși China este în prezent cea mai mare piață de automobile din lume, Porsche nu va construi o fabrică de asamblare în China din principiu. Nemții nu vor să fie asociați cu asamblarea chinezească, care în viziunea clienților este privită ca una de calitate proastă.

În 2020, Porsche a produs 272.162 vehicule, dintre care 88.968 au fost livrate în China. Prin comparație, în aceeași perioadă, în întreaga Europă au fost vândute doar 80.892 de Porsche-uri, iar în SUA un total de 57.294 de unități. În ciuda acestui fapt, așa cum a declarat într-un interviu acordat publicației Financial Times, șeful Porsche, Oliver Blum, compania nu va construi o fabrică pentru asamblarea modelelor Porsche în China, iar motivul este destul de neobișnuit.

Fără îndoială, localizarea asamblării în China ar reduce costul mașinilor, însă pentru cei de la Porsche este mai important să se mențină producerea germană, care oferă un efect pozitiv asupra imaginii mărcii, clienții fiind siguri de o producție de calitate înaltă.

Potrivit șefului Porsche, clienții apreciază mult mai mult mașinile din Germania decât mașinile asamblate în China. Această stare de lucruri va fi relevantă încă cel puțin zece ani, astfel încât în acest moment nu poate fi vorba despre construirea unei fabrici în Republica Chineză, susține Blum.

"Nu are sens", spune CEO-ul Porsche. Care va fi situația în zece ani va depinde de volumul vânzărilor și de legislația locală, a adăugat oficialul. Cu toate acestea, până în prezent, nu toate modelele Porsche sunt fabricate în Germania, Cayenne de exemplu, se produce în Slovacia, iar Cayman și Boxster se asamblează în Finlanda.

Recomandate:

Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină - Photo
Noutăți
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină

Honda a anunțat o modificare majoră a strategiei sale privind electrificarea. Producătorul japonez va reduce semnificativ investițiile planificate în dezvoltarea de vehicule electrice (EV), scăz

Inna
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4, care marchează o schimbare semnificativă pentru piața europeană: este primul RAV4 vândut exclusiv cu propulsie hibridă. După peste 15 milioane de

Inna