Paradoxul dezvoltării transportului public, insituțiilor de stat și afacerilor concentrate în centrul capitalei!

De Pavel   |  18 August, 2021

Distribuie :

Fostul vice-primar al capitalei Victor Chironda a publicat pe pagina sa personală de Facebook, o nouă postare care trezește reacții contradictorii, îți lasă un gust amar, stârnește nedumerire și demonstrează încă odată cât de paradoxală este dezvoltarea transportului public în Chișinău.

Să le luăm pe rând. Chironda vine cu o serie de imagini captate pe platforma transmetrika.com, prin care arată densitatea rutelor de transport public și frecvența circulației unităților de transport public, pe străzile din capitală.  

Cu roșu sunt arătate străzile unde unitățile de transport public circulă mai des decât unul o dată în 5 min. La accesarea locației cu cursorul apare info exactă, pe unele străzi centrale frecvența e mai mică de 1 min”, scrie Victor Chironda.

În continuare, specialistul în urbanistică insistă că pe arterele unde se înregistrează densitatea rutelor de transport, trebuiesc amenajate benzile dedicate pentru transport public, pentru a prioritiza circulația acestuia. Tot aici se mai vrea adăugarea pistelor de bicilete, proiectarea stațiilor de interconectare și transbordare, restricționată parcarea și redus accesul automobilelor, dar și viteza vehiculelor. 

Astfel, potrivit lui Chironda, vom avea parte de o siguranță rutieră sporită, vom opri nivelul de automobilizare, vom reduce poluarea și vom dezvolta un sistem de transport public eficient și calitiv. 

În continuare fostul funcționar al Primăriei Chișinău menționează că schimbările vor afecta agenții economici din perimetrul acestor străzi, iar aici vrem să punem o virgulă și să intervenim.

Înainte de a da vina pe afaceriștii care se presupune că au dat mită pentru a dezvolta o activitate în partea centrală a orașului, vrem să-i aducem aminte domnului Chironda, că majoritatea insituțiilor publice se află la fel în inima Chișinăului. Un exemplu perfect servește Pretura Buiucani, situată pe str. Mihai Viteazu, care în preajmă are și o stație de așteptare a transportului public.

Pretura nu are amenajat nici măcar un loc de parcare, șoferii find nevoiți să își lase mașinile pe trotuar, iar cei mai tupeiști chiar pe prima bandă de circulație. Respectiv, troleibuzele care staționează pentru a lua pasagerii sunt nevoiți să-i înconjoare.

Iar în caz că ai o afacere specifică, care presupune că clienții tăi trebuie să vină cu mașina, atunci această afacere trebuie localizată acolo unde prețul terenului îți permite amenajarea a suficiente locuri de parcare, nu în centrul orașului unde circulă sute de troleibuze și mii de pietoni”, menționează Chironda în postarea sa.

Revenind la aceleași insituții de stat, unde în mod firesc se presupune venirea cetățenilor cu mașina, de ce municipalitatea nu s-a chinuit să ofere un exemplu relevant, să le arate celor cu afaceri cum ar trebui să acționeze?

Iar atunci când sunt învinovățiți agenții economici, vrem să accentuăm faptul că de 30 de ani, acest oraș este amenajat într-un mod haotic și companiile care își au sediile de zeci de ani în aceeași locație nu vor pleca de dragul fluidizării traficului transportului public.

AutoExpert susține ideea dezvoltării transprtului public, benzilor dedicate, reorganizării traficului și creării unui oraș verde. Însă noi vrem ca în această situație să nu existe țapi ispășitori în persoana agenților economici și a automobiliștilor.

Pe această cale vrem să întrebăm cititorii noștri, despre cum ar vedea ei soluționarea acestei probleme și ce acțiuni concrete ar trebui întreprinse de autorități!

Recomandate:

Tragedie în Ungheni. Un copil de șase ani a murit după ce a fost lovit de un microbuz de rută - Photo
Accidente
Tragedie în Ungheni. Un copil de șase ani a murit după ce a fost lovit de un microbuz de rută

Un grav accident rutier soldat cu decesul unui copil de șase ani a avut loc sâmbătă, 3 august, în municipiul Ungheni. Potrivit informațiilor confirmate pentru AGORA de reprezentanta Inspec

Inna
Obținerea permisului la Orhei și Căușeni: programările la examene pot fi efectuate și în regim online - Photo
Sociale
Obținerea permisului la Orhei și Căușeni: programările la examene pot fi efectuate și în regim online

Candidații din Orhei și Căușeni, care se pregătesc să susțină examenele auto, pot acum să evite cozile și drumurile inutile, grație noului sistem de programare online lansat de Agenția Servicii Public

Inna
Schimbare majoră la vârful Jaguar Land Rover. CEO-ul Adrian Mardell se retrage după 35 de ani de activitate - Photo
Noutăți
Schimbare majoră la vârful Jaguar Land Rover. CEO-ul Adrian Mardell se retrage după 35 de ani de activitate

Jaguar Land Rover se pregătește pentru o nouă eră în conducerea executivă. Adrian Mardell, actualul director general al producătorului auto britanic, a anunțat că se va retrage din funcție la fi

Inna
Accident grav în Chișinău. Patru persoane, printre care doi copii, au ajuns la spital după ce o Dacia s-a inversat - Photo
Accidente
Accident grav în Chișinău. Patru persoane, printre care doi copii, au ajuns la spital după ce o Dacia s-a inversat

Un accident rutier soldat cu patru victime, dintre care doi minori, a avut loc duminică seara, 3 august, pe bulevardul Renașterii Naționale din capitală.Potrivit informațiilor preliminare furnizat

Inna
Surpriză pregătită pentru Munchen. Mercedes pregătește debutul viitorului GLC electric - Photo
Noutăți
Surpriză pregătită pentru Munchen. Mercedes pregătește debutul viitorului GLC electric

Mercedes-Benz pregătește o apariție de senzație la Salonul Auto de la Munchen, care va avea loc în septembrie. Producătorul german a publicat o nouă imagine teaser cu viitorul SUV GLC elect

Inna
Lovitură pentru Volkswagen! Curtea Europeană confirmă răspunderea producătorilor auto pentru manipularea emisiilor - Photo
Noutăți
Lovitură pentru Volkswagen! Curtea Europeană confirmă răspunderea producătorilor auto pentru manipularea emisiilor

Un nou verdict al Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) readuce în atenție scandalul emisiilor în care a fost implicat grupul Volkswagen. Decizia vizează responsabilitatea construct

Inna