Nu-ți place X5-ul blindat? Vezi Audi A8 L Security!

De Redactor AE | 14 Mai, 2020
Pentru fiecare gust și buzunar. Audi la fel are o soluție pentru cei aflați în căutarea cele mai sigure mașini de pe planetă. Recent și-au prezentat noul A8 L Security, despre care puteți afla mai multe în cele ce urmează.
Surprinzător sau nu, dar informațiile vin de la divizia Audi din Rusia, țara în care unele persoane, dispar misterios, cad de pe la balcon, sau își află sfârșitul zilelor în vreun atentat armat. Probabil că e un bun punct de plecare pentru promovarea unui astfel de model.
Audi A8 L Security este tocmai limuzina perfectă pentru cei aflați în grupul de risc și care nu prietenesc cu producătorii americani de blindate, dar nici cu BMW sau Mercedes-Benz.
Mai mult de atât, dacă X5-ul despre care am scris anterior putea asigura o protecție de nivel VR6 (7.62x39mm), iată că limuzina din Ingolstadt se laudă cu certificarea VR9, ceea ce înseamnă că poate rezista unor atacuri cu muniție de calibru 7.62 de 51 de milimetri.
Audi A8 L Security este versiunea blindată a vârfului de gamă din portofoliul producătorului german. Modelul a fost blindat conform certificării VR9 și poate rezista unor atacuri cu muniție de calibru 7.62 de 51 de milimetri.
Reprezentanții Audi spun că zonele vitrate au fost certificate chiar și VR10, iar caroseria poate proteja pasagerii până și în cazul unui atac cu o grenadă HG85.
În cazul în care ușile rămân blocate, A8 L Security dispune de un sistem special pentru detonarea balamalelor, astfel încât pasagerii să nu rămână blocați. Nu lipsește nici sistemul central pentru stingerea incendiilor, dar și cu un sistem special de climatizare.
Cel puțin 400 de ore suplimentare au nevoie specialiștii germani pentru a transforma un A8 L, din varianta civilă într-unul blindat la asemenea nivel. Cu toate modificările respective, A8 L Security ajunge să cântărească 3.9 tone, ceea ce își va lăsa amprenta pe motorul V8 de 4.0 litri. Câți cai putere are? În jur de 571 PS și vreo 800 Nm de cuplu motor.
Transmisia automată și sistemul de tracțiune integrală quattro vin în ajutor și contribuie la un sprint de la zero la prima sută în 6.3 secunde, însă viteza maximă rămâne limitată la 210 km/h.