Northvolt, gigantul european al bateriilor, a solicitat falimentul în Suedia

De Inna   |  14 Martie, 2025

Distribuie :

Northvolt, principalul producător european de baterii pentru vehicule electrice, a solicitat intrarea în faliment în Suedia. Compania suedeză, considerată mult timp un pilon esențial în strategia Europei de a rivaliza cu producătorii asiatici de baterii, nu a reușit să-și asigure resursele financiare necesare pentru a-și continua activitatea în actuala sa structură.

După această solicitare, un administrator judiciar va gestiona procesul de vânzare a activelor Northvolt și va supraveghea soluționarea datoriilor acumulate. Cei aproximativ 5.000 de angajați ai companiei se confruntă cu incertitudini majore, iar conducerea a anunțat că va colabora cu autoritățile și sindicatele pentru a le oferi sprijin în această perioadă dificilă.

Dificultățile financiare ale Northvolt s-au accentuat în ultimele luni, pe măsură ce compania s-a confruntat cu epuizarea capitalului. În noiembrie, aceasta a apelat și la protecția împotriva falimentului conform capitolului 11 în SUA, iar la scurt timp după această decizie, directorul executiv Peter Carlsson a părăsit funcția.

Citește și: Industria bateriilor electrice zguduită: Northvolt, la un pas de desființare

Northvolt era văzută ca un jucător-cheie în planurile europene de a dezvolta o industrie a bateriilor capabilă să concureze cu giganții chinezi, precum CATL și BYD. Compania a investit într-o fabrică situată în nordul Suediei, unde intenționa să producă anual sute de mii de baterii, utilizând energie regenerabilă. Cu toate acestea, punerea în funcțiune a facilității a întâmpinat obstacole majore, ceea ce a dus anul trecut la suspendarea planurilor de extindere a fabricii – prima gigafabrică europeană de baterii pentru vehicule electrice.

Vezi și: Criza Northvolt lovește Porsche! Lansarea noului 718 electric rămâne incertă

În încercarea de a-și redresa situația financiară, Northvolt a implementat măsuri de reducere a costurilor, inclusiv concedierea a 1.600 de angajați, și planifica să finalizeze procesul de restructurare până la finalul lunii martie. În prezent, Europa contribuie doar cu 3% la producția globală de baterii, iar obiectivul stabilit este atingerea unei cote de 25% până la sfârșitul deceniului.

Recomandate:

A fost prezentat topul celor mai fiabile mărci din 2025. BMW ajunge în top 10 - Photo
Noutăți
A fost prezentat topul celor mai fiabile mărci din 2025. BMW ajunge în top 10

Un raport proaspăt publicat de Consumer Reports arată topul celor mai fiabile mărci auto din 2025, pe baza datelor colectate din piața americană. Studiul confirmă dominația producătorilor japonezi, da

Inna
Nissan pregătește un concept de performanță care va debuta în 2026 - Photo
Noutăți
Nissan pregătește un concept de performanță care va debuta în 2026

Nissan a stârnit curiozitatea pasionaților de mașini sport prin publicarea unei prime imagini teaser cu un viitor concept de performanță semnat Nismo. Deși denumirea modelului rămâne, pent

Inna
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche - Photo
Sociale
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche

Un transport aparent obișnuit s-a transformat într-un incident costisitor pentru un șofer ucrainean, după ce autoritățile vamale din Germania au oprit un Porsche Panamera e-Hybrid aflat pe o pla

Inna
Mercedes pregătește o nouă eră pentru utilitare și anunță data lansării lui VLE electric - Photo
Noutăți
Mercedes pregătește o nouă eră pentru utilitare și anunță data lansării lui VLE electric

Mercedes-Benz a anunțat în mod oficial momentul în care își va extinde gama de vehicule electrice cu un nou model dedicat segmentului utilitar. Viitorul VLE, versiunea complet electr

Inna
Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035 - Photo
Noutăți
Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035

După luni de presiuni intense din partea industriei auto și a mai multor state membre, Uniunea Europeană pare să fi schimbat direcția în privința viitorului mobilității. Planul care prevedea eli

Inna
Moldova va contracta un împrumut de 150 de milioane de euro pentru a moderniza - Photo
Sociale
Moldova va contracta un împrumut de 150 de milioane de euro pentru a moderniza

Republica Moldova se pregătește să contracteze un împrumut suplimentar în valoare de 150 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), bani care vor

Inna