Mercedes A-Class

De AutoExpert   |  28 Iunie, 2012

Distribuie :

Mercedes A-Class

Până acum, A-Class chiar nu avea ce căuta între hatch-urile premium. Era urâțel, arăta ca o dubiță și nu se ridica la nivelul concurenței nici măcar la calitatea interiorului. Ei bine, cu noul model, Mercedes-Benz a schimbat foaia...

.... și a venit cu un concept care a lăsat publicul de la Salonul Auto de la Shangai din 2011 cu gura căscată.

Pentru noua Clasă A, Mercedes a venit cu o gamă noua de motorizări. Evident, dacă vei opta pentru un A180 BlueEFFICIENCY sau pentru un A180 CDI, nu se va întâmpla mai nimic când vei pune accelerația la podea. În schimb, vârfurile de gamă A220 CDI și A250 Sport oferă performanțe serioase, benzinarul putând fi considerat un hot-hatch autentic. Culmea, puterea de 211 CP ai motorizării de vârf, are aceeași valoare cu a unuia dintre cele mai bune hot-hatch-uri din istorie: VW Golf GTI.

Cutia cu dublu ambreiaj care se remarcă prin schimbările line în modul "E" , își schimbă total comportamentul în modul "S", ținând motorul suficient de sus în ture când simte un ritm de conducere mai alert.

Noul A-Class nu se conduce bine doar prin prisma unui Mercedes, ci se conduce mult mai bine decât oricare alt hatch premium (evident, cu tracțiune față). Chiar și fără suspensia fermă de pe echiprea Sport, mașina se simte agilă, ușoară și transmite informații clare despre ce se întamplă sub roțile din față. Ba mai mult, o suspensie mai elastică permite păstrarea unui ritm mai alert și pe drumurile de proastă calitate, mașina lăsând senzația că se multează perfect pe șosea în orice situație.

Evident, echiparea Sport criticată anterior pentru fermitatea suspensiei este în acest caz un deliciu, mașina agațându-se ca un scaiete pe viraje și rămânând perfect controlabila și dincolo de limitele aderentei.

Dacă în trecut toți se plângeau de interiorul lui A-Class, la noul model s-a lucrat atât de mult încât a trecut cu câteva clase mai sus decât oricare alți concurenți. Arată bine, se simte bine, miroase bine și pare să reziste 1000 de ani. Evident, totul este asamblat cu foarte multă grijă, iar micile detalii par lucrate de o echipă de bijutieri.

Dacă optezi pentru echiparea Sport, ce implică o suspensie mai dură și niște jante de minim 18”, ai să-ți blestemi zilele când vei da peste drumuri altfel de cât perfect asfatate. În schimb, dacă alegi să-ți cumperi un Mercedes adevărat și bifezi echiparea confort, mașină se va comportă întocmai cum te-ai aștepta de la un produs al constructorului din Stuttgart.

Până și motorul de 211 CP pare mult mai manierat în această echipare, iar dacă lași transmisia 7G-DCT în modul "E", nici nu vei simți când va trece prin cele șapte trepte. Indiferent de variantă de echipare, scunele sunt aproape perfecte, cu o duritate moderată și un sprijin lateral suficient pentru orice drum public, iar reglajul lombar reglabil electric își va face simțit efectul la fiecare drum mai lung.

Evident, fiind un Mercedes, insonorizarea este la cel mai înalt nivel, zgomotul de vânt sau de rulare fiind imperceptibil dacă alegi să rămâi în limitele legale de viteză.

Dacă e musai să-ți iei un hatch premium, asta e mașină cu care vei ieși cel mai bine la acest capitol, evitând situații gen "uite un fraier care și-a luat noul A3, deși mașina arată aproape identic cu vechiul model" sau "degeaba se conduce mișto noul Seria 1 dacă arată atât de penibil".

Poate că silueta mai joasă a mai redus din spațiul interior, dar creșterea pe celalalte două dimensiuni compensează acest detaliu. Spațiile de depozitare sunt nenumărate, iar în cazul variantelor cu transmisie automată, dotate cu selector pe coloană de direcție, tunelul oferă încă două compartimente suplimenare. Torpedoul este adânc și poate acomoda până și un apărat foto DSLR cu tot cu obiectiv, fapt care transformă noul A-Class în mașină perfectă pentru fotografi. Sau... nu.

Este un Mercedes- Benz, deci o să te rupă la fiecare revizie. Măcar bucură-te că-și va păstra foarte bine valoarea în timp, deprecierea redusă fiind una dintre principalele calități ale mărcii germane.

Există și părți bune la acest capitol, și ele țin de consumul de combustibil. Toate motoarele au fost intens optimizate, sistemul start & stop este disponibil în echiparea de bază iar cele mai mici motoare emit sub 100 g CO2/km.

Dacă tot faci un efort și îți cumperi un hatch premium de la Mercedes, mai caută-te prin buzunare și alege o echipare AMG Exclusive, cu grilă aia specială care a câștigat nenumărate aprecieri încă de când a apărut pe conceptul în 2011.

Recomandate:

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 împlinește 50 de ani. Limuzina de lux care a scris istorie în anii '70 - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 împlinește 50 de ani. Limuzina de lux care a scris istorie în anii '70

În 2025, Mercedes-Benz celebrează o jumătate de secol de la lansarea uneia dintre cele mai emblematice limuzine din istoria sa, 450 SEL 6.9, versiunea de vârf a Clasei S din 1975. Ace

Inna
Mercedes-AMG dezvăluie noi imagini cu o viitoare berlină, capabilă să dezvolte 1.000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG dezvăluie noi imagini cu o viitoare berlină, capabilă să dezvolte 1.000 CP

Mercedes-AMG dezvăluie câteva imagini sugestive în care ar apărea succesorul variantei cu patru uși a lui AMG GT. Viitoarea berlină de performanță va fi lansată în vara anu

Inna
Jeep Grand Cherokee facelift: primele imagini și ce știm despre versiunea actualizată - Photo
Noutăți
Jeep Grand Cherokee facelift: primele imagini și ce știm despre versiunea actualizată

Jeep se pregătește să lanseze o versiune restilizată a modelului său Grand Cherokee, unul dintre cele mai populare SUV-uri din gama sa. Până la prezentarea completă, producătorul american a

Inna
Emmanuel Macron va folosi prima limuzină electrică prezidențială din istoria Franței - DS N°8 conceput special - Photo
Noutăți
Emmanuel Macron va folosi prima limuzină electrică prezidențială din istoria Franței - DS N°8 conceput special

Pentru prima dată în istoria Republicii Franceze, un președinte va circula într-un automobil complet electric. Emmanuel Macron va beneficia de un model DS N°8 special configurat pentru

Inna
Volvo anunță rechemarea a peste 450.000 de vehicule din cauza unei defecțiuni software la camera marșarier - Photo
Noutăți
Volvo anunță rechemarea a peste 450.000 de vehicule din cauza unei defecțiuni software la camera marșarier

Volvo a inițiat una dintre cele mai ample campanii de rechemare din 2025, care vizează 413.151 de mașini în SUA și alte 40.673 în Canada. Vehiculele afectate sunt produse, î

Inna
Un loc de parcare în capitală te poate costa cât o chirie de apartament! O companie cere 450 euro/lună pentru un loc - Photo
Sociale
Un loc de parcare în capitală te poate costa cât o chirie de apartament! O companie cere 450 euro/lună pentru un loc

Prețurile pentru parcare, în capitală, devin tot mai costisitoare. Iar să găsești un loc de parcare liber, după o zi de muncă, este un adevărat quest. Partea bună e că noile blocuri locative, el

Inna