McLaren a dezvăluit noul supercar PHEV Artura: 680 CP, promite un consum mediu de 5.6 litri/100 km

De Sergiu   |  17 Februarie, 2021

Distribuie :

Noul supercar hybrid Artura iese în lumina reflectoarelor după o perioadă îndelungată de teste în care publicul a trebuit să se mulțumească cu informații strecurate în treacăt și câteva imagini camuflate. Acum însă Mclaren prezintă bestia plug-in hybrid gata să dea tonul în materie de performanțe, și nu numai!

Și pentru că vorbim de un model electrificat, vom începe natural cu unitatea de propulsie! Ei bine, modelul hybrid al britanicilor este echipat cu un motor V6 de 3.0 litri volum, care dezvoltă 586 CP și un cuplu de 584 Nm. Zona roșie a turometrului se oprește la 8.500 rpm! La această echipare potentă se mai adaugă și un agregat electric de 94 CP pentru ca în tandem, cele două agregate oferă un total de 680 CP și 804 Nm, o performanță deloc neglijabilă! Lucru interesant, transmisia automată în opt rapoarte nu are marșarier, de mersul cu spatele răspunde motorul electric.

Bateria litiu-ion ce alimentează propulsorul electric are 7.4 kWh, ce-i permite o autonomie electrică de aproximativ 100 km, iar încărcarea 0-80% necesită 2.5 ore de la o priză de 240 V, dar care poate fi încărcată și în timpul deplasării, de către motorul cu combustie. 

Conducătorului îi sunt puse pe tavă patru moduri de rulare: E-mode, Comfort, Sport și Track. Fiecare în parte oferă o configurație proprie amortizoarelor. Un feedback bun cu drumul este asigurat de sistemul de servodirecție electro-hidraulic.

Problema principală întâmpinată de orice constructor auto la proiectarea unui hybrid sau electrice este masa adițională destul de însemnată reprezentată de baterie. N-a fost însă cazul și aici! Motorul electric și bateria cântăresc împreună doar 130 kg!

Artura are la bază noua platformă MCLA, ce vine de la McLaren Carbon Lightweight Architecture, fiind dedicată din start modelelor electrificate. În construcția acesteia se folosește o cantitate însemnată de fibră de carbon și aluminiu, materiale vitale pentru reducerea masei totale a supercarului. Per total,  Artura cântărește doar 1.498 kg, masa ”uscată” e de 1395 kg. 

Substratul tehnic îi permite modelului un timp 0-100 km/h în doar 3 secunde, o repriză 0-200 km/h în 8.3 secunde, iar sprintul 0-300 km/h îl dă gata în 21.5 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 330 km/h, cu toate că McLaren-ul e cu siguranță capabil de mai mult!

Pentru a se și opri la fel de bine precum accelerează, supercarul dispune de frâne carbo-ceramice cu etriere din aluminiu - productive și ultra-ușoare!

Artura nu impresionează însă doar prin timpii oferiți, fiind și cel mai eficient model din istoria companiei! Consumul mediu, potrivit McLaren este de doar 5.6 litri/100 km.

Interiorul este realizat simplist, cu comenzi suplimentare poziționate pe partea laterală a grupului de instrumente digitale, un sistem de infotainment cu ecran tactil de 8.0 inci compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto și scaune încălzite cu memorie și reglaje lombare. Actualizările over-the-air pot fi realizate prin conectarea la Wi-Fi, nefiind necesară vizitarea unui dealer pentru această procedură.

Sunt disponibile patru niveluri de echipare - Standard, Performance, TechLux și Vision, iar prețul de pornire este de 186.000 de lire sterline. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

 

 

 

 

 

Recomandate:

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret - Photo
Noutăți
Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Oficialii celor două mărci ar fi purtat discuții în secret

Toyota ar putea fuziona cu Nissan. Cel puțin, acest subiect a fost discutat dintre oficialii Toyota și rivalii de la Nissan. Amintim că, anterior, Nissan negocia cu Honda, în privința unei fuziu

Inna
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice - Photo
Noutăți
Volkswagen nu va mai utiliza prefixul „ID” în denumirile pentru mașinile electrice

Volkswagen va renunța la prefixul "ID" din numele modelelor electrice. Se pare că modelele cu zero emisii vor obține nume "normale", nu doar o combinație de lidere și cifre. 

Inna
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP - Photo
Noutăți
Noul Toyota RAV4 vine în Europa doar în configurație hibridă! Autonomie electrică de 100 km și versiune GR Sport cu 304 CP

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4, care marchează o schimbare semnificativă pentru piața europeană: este primul RAV4 vândut exclusiv cu propulsie hibridă. După peste 15 milioane de

Inna
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km! - Photo
Noutăți
Nissan Micra revine în Europa ca model 100% electric și autonomie de până la 408 km!

Nissan aduce înapoi, în Europa, un nume cunoscut din gama sa compactă, Micra. De data aceasta, modelul vine cu o transformare completă: este 100% electric și construit pe aceeași plat

Inna
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină - Photo
Noutăți
Honda schimbă direcția: taie miliarde din planurile pentru electrice și mizează pe hibride pe benzină

Honda a anunțat o modificare majoră a strategiei sale privind electrificarea. Producătorul japonez va reduce semnificativ investițiile planificate în dezvoltarea de vehicule electrice (EV), scăz

Inna