Mazda i-ELOOP - nou sistem de recuperare a energiei la frânare

De AutoExpert   |  28 Noiembrie, 2011

Distribuie :

Mazda i-ELOOP - nou sistem de recuperare a energiei la frânare

Probabil toată lumea este nerăbdătoare să vadă viitoarea generaţie Mazda6, prefigurată de exuberantulconcept Mazda Takeri, dar şi de conceptul de acum un an, Mazda Shinari. Însă, până atunci, inginerii japonezi ne mai suscită interesul cu o noutate tehnologică, pe lângă SKYACTIV: noul sistem de recuperare a energiei la frânare Mazda i-ELOOP.

Până acum, maşinile care foloseau astfel de sisteme (în general cele care sunt dotate cu sisteme automate de oprire/pornire a motorului, la oprirea maşinii pe loc, la semafor sau în aglomeraţia din traficul urban) utilizaupentru înmagazinarea energiei electrice rezultate din decelerarea maşinii o pachet de baterii.

Acestea, însă, au dezavantajul spaţiului mai mare pe care îl ocupă, precum şi a unei mase relativ ridicate. În plus, inginerii Mazda consideră că durata de viaţă a acestora se scurtează drastic în utilizare intensă. Prin urmare, au venit cu o nouă propunere: un capacitor special, parte a sistemului i-ELOOP ("Intelligent Energy Loop").

Sistemul i-ELOOP cuprinde un alternator cu voltaj variabil, între 12V şi 25 V, un capacitor dublu-layer cu rezistenţă electrică redusă şi un convertor DC/DC. În momentul în care maşina decelerează, energia care ar fi disipată sub formă de căldură este transferată capacitorului prin intermediul alternatorului.

Viteza de stocare a energiei în capacitor este mai mare decât în cazul bateriilor, capacitorul având şi avantajul durabilităţii mai mari în timp şi în condiţii de cicluri foarte frecvente de încărcare/descărcare. Convertorul DC/DC transformă tensiunea curentului din 25V în 12V şi o foloseşte pentru alimentarea sistemelor de climatizare, multimedia sau a altor consumatori, dar poate şi să încarce bateria maşinii.

Noul sistem Mazda i-ELOOP va fi oferit pe modelele de serie în combinaţie cu sistemele i-stop şi stop-start, iar inginerii afirmă că astfel se va înregistra o scădere a consumului cu circa 10%. Primul model care va beneficia de sistemul i-ELOOP se pare că va fi chiar noua generaţie Mazda6.

Recomandate:

Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină - Photo
Noutăți
Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină

Ford se pregătește să lanseze o nouă versiune pentru camioneta electrică F-150 Lightning. Aceasta va primi un motor pe benzină, care va fi utilizat drept range extender. Noua versiune o va înloc

Inna
Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie - Photo
Noutăți
Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie

Nissan anunță un nou pas important în strategia sa de electrificare, odată cu demararea producției noii generații Leaf la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Lansarea pe linia de asamblare a f

Inna
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale - Photo
Noutăți
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale

Șoferii moldoveni vor achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale, exact ca în România. Informația a fost confirmată de către vicepremierului Vladimir Bolea, ministru al Infras

Inna