Marele premiu al Australiei - prima cursă F1 din 2014

De AutoExpert   |  17 Martie, 2014

Distribuie :

Noul sezon al Formulei 1 a început duminică cu un Mare Premiu al Australiei plin de elemente necunoscute după introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.

Mercedes şi-a adeverit statutul de favorită şi a obținut prima victorie din acest an, însă autorul succesului nu a fost Lewis Hamilton, cel care a plecat din pole position, ci coechipierul său Nico Rosberg. Germanul a fost al treilea pe grila de start, însă i-a depăşit cu uşurinţa pe Hamilton şi Daniel Ricciardo chiar în primele clipe ale cursei şi a preluat conducerea, pe care nu a mai cedat-o până la final. Rosberg şi-a construit un avantaj liniştitor atât în prima parte a cursei, cât şi după intrarea Safety Car-ului pe circuit în urma unei pene suferite de Valtteri Bottas, şi a trecut astfel primul linia de sosire cu un avans de peste 20 de secunde.

Lewis Hamilton nici măcar nu a reuşit să rămână în luptă. Britanicul a fost invitat la boxe de inginerul său de curse din cauza unei defecţiuni la unitatea de propulsie, element confirmat ulterior şi de fostul campion mondial. Astfel, retragerea lui Hamilton i-a deschis oportunitatea lui Ricciardo să obţină o performanţă majoră în faţa propriilor suporteri la debutul său pentru Red Bull Racing. Australianul l-a depăşit de asemenea pe Hamilton la start, iar ulterior a reuşit să-şi păstreze poziţia a doua inclusiv după intrarea Safety Car-ului, chiar dacă nu a ţinut pasul cu Rosberg.

Spre finalul cursei, pilotul echipei Red Bull a slăbit ritmul şi a fost ajuns din urmă de Kevin Magnussen, care nu a avut însă oportunitatea să iniţieze un atac decisiv. Chiar şi în acest context, ambii piloţi se află la cea mai bună performanţă a carierei: Ricciardo a terminat pe locul doi la debutul pentru Red Bull (însă a fost exclus din clasamentul cursei deoarece bolidul său consuma mai mult combustibil decât prevede regulamentul: 100 de kilograme timp de o oră), iar Magnussen a debutat în Formula 1 cu un podium.

Performanţa danezului a fost completată de coechipierul său de la McLaren, Jenson Button. Plecat doar de pe locul al 10-lea, britanicul a profitat de intrarea maşinii de siguranţă şi a ajuns pe locul şase, iar ulterior a mai câştigat două poziţii după ultima intrare la boxe şi a terminat pe locul patru, în faţa lui Fernando Alonso care a terminat pe acelaşi loc cinci pentru Ferrari de pe care a luat şi startul în cursă.

Valtteri Bottas şi-a demonstrat din plin calităţile la volanul unui monopost Williams competitiv. Finlandezul a fost doar al 10-lea în calificări din cauza prestaţiei modeste a monopostului pe ploaie, a plecat de pe 15 după înlocuirea cutiei de viteze şi a progresat până pe locul al şaselea până în turul 14. Fiind într-atât de rapid încât nu a reușit să-și mențină bolidul, el a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit după o lovitură cu un perete protector care a cauzat o pană la pneul dreapta-spate, însă după revenirea pe traseu pe locul 16 a asigurat spectacolul în ultimele două treimi ale cursei şi a trecut succesiv de piloţii din faţa sa şi a terminat pe un impresionat loc şase.

Ultima sa țintă a fost Nico Hulkenberg (Force India), iar pe Kimi Raikkonen (locul 8) l-a depăşit pentru a doua dată în aceeași cursă după ce conaţionalul său a ieşit uşor în decor.

Coechipierul său, Felipe Massa, avea obiective mari înaintea cursei de debut, însă rezultatul modest din calificări a jucat un rol important în evoluţia sa. Pilotul echipei Williams a ajuns doar până în primul viraj al primului tur, într-un moment în care a fost lovit puternic din spate de Kamui Kobayashi. Cei doi au fost nevoiţi să abandoneze, iar pilotul echipei Caterham şi-a admis eroarea într-un mesaj publicat câteva minute mai târziu pe reţeaua de socializare Twitter.

Sebastian Vettel, cvadruplul campion mondial, în tentativa de a recupera teren după plasarea doar pe locul 12 al grilei de start, a abandonat în turul şapte după ce pierduse câteva poziţii în pluton. Cel mai probabil, cauza abandonului a fost o defecţiune la motor, însă germanul este impulsionat de locul doi obţinut de coechipierul său Ricciardo.

Toro Rosso a terminat cursa în puncte cu ambii piloţi, Jean-Eric Vergne obţinând locul nouă în fata debutantului Daniil Kvyat, care punctează astfel la debutul sau în Marele Circ, devenind astfel cel mai tânăr pilot care obține puncte într-o cursă de Formula 1.

Sergio Perez (Force India) a terminat pe 11 în faţa celor de la Sauber reprezentaţi de Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez, în timp ce Max Chilton şi Jules Bianchi au terminat de asemenea cursa pentru Marussia, însă ultimul nu a fost considerat clasat, fiind la şase tururi în spatele lui Rosberg.

Pe lângă cele patru abandonuri menţionate mai sus, alţi trei piloţi nu au ajuns la finalul cursei: Marcus Ericsson de la Caterham, și ambii piloți de la Lotus (din motive tehnice pentru Pastor Maldonado şi Romain Grosjean).

Sezonul 2014 al Formulei 1 continua în week-end-ul 28-30 martie cu Marele Premiu al Malaysiei de pe circuitul de la Sepang.

[gallery ids="40051,40052,40053,40054,40055,40056,40057,40058"]

Recomandate:

Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai - Photo
Noutăți
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai

 Toyota anunță o investiție de 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de vehicule electrice în Shanghai, un pas strategic menit să consolideze poziția companiei pe cea mai

Inna
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing - Photo
Noutăți
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing

BMW lansează oficial noul M2 Racing, o versiune dedicată circuitului, care își va face debutul în sezonul competițional din 2026. Inspirat din modelul de serie M2, noul BMW M2

Inna
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring - Photo
Noutăți
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring

 BMW se pregătește să extindă familia sa de modele electrice cu noul i3 Neue Klasse, programat pentru lansare oficială în 2026. Pe lângă versiunea standard de tip berlină, modelul

Inna
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna