Lamborghini Marzal

De AutoExpert   |  24 Decembrie, 2011

Distribuie :

Lamborghini Marzal

La exact un an după ce au uimit întregul mapamond cu Miura, Bertone și Lamborghini s-au întors la Geneva în 1967 cu un show-car cel puțin la fel de impresionant : Marzal. Desenat de același Marcello Gandini, năucitorul concept era practic o versiune alungită a modelului cu motor central Miura, ce oferea patru locuri, dar aducea noi linii de design, mai dramatice și un motor unicat, produs special pentru acest studiu.

Marzal împarțea cu Miura șasiul din oțel, cu secțiune rectangulară, care a fost expus pentru prima data la Salonul Auto de la Turin din 1965. Sigura diferență notabilă era o ușoară creștere a ampatamentului. Suspensia adoptase o soluție cu brațe duble, arcuri elicoidale și amortizoare telescopice iar frânarea era asigurată de patru Discuri Girling de origine britanică. Cutie de viteze cu cinci rapoarte, orientată transversal era împrumutată direct de la supercarul momentului, Miura.

Pentru a face loc pentru al doilea rând de scaune, Marzal nu putea folosi același V12 de pe Miura. În schimb, inginerii Lamborgini au dotat acest prototip cu un propulsor unic, cu șase cilindi în linie. – practic, jumătate de bloc de V12. Respirând prin trei carburatoare Weber cu cameră dublă, compacta unitate dezvolta o putere foarte impresionantă de 175 CP. Motorul a fost montat în spatele axei posterioare, dar înclinat cu 30 grade spre față pentru o mai bună distribuție a maselor.

Denumit după o linie de tauri de luptă, Marzal i-a oferit lui Marcello Gandini, noul designer sef de la Bertone, oportunitatea de a păși din umbra lui Giorgietto Giugiaro, care încă avusese influențe în proiectele precedente ale acesuia, printre care și Miura. Rezultatul final a reflectat clar această filozofie; Marzal era mult mai angular și mai futuristic comparat cu eleganța clasică a lui Miura.

Mulțumită amplasării motorului și a configurației acestuia, proporțiile mașinii erau echilibrate în ciuda rândului suplimentar de scaune. Cea mai frapantă trăsătură era cockpitul aerisit, cu o suprafață vitrată imensă și portiere gullwing. Feruccio Lamborghini nu era tocmai un fan al excesului de sticlă pentru că ”nu oferă intimitate: picioarele unei doamne ar fi în văzul tuturor”. Din motive lesne de înțeles, Bertone a dezvoltat o instalație de aer condiționat special pentru acest model.

Liniile ascuțite ale mașinii sunt complementare de la un capăt la celălalt cu formele angulare ale designlui. Spre exemplu, secțiunea frontală dezvăluia șase faruri rectangulare, în timp ce platforma din zona lunetei era compusă din șase rânduri de dale nituite. Luxosul interior era dominat de o plansă de bord masivă, cu o consolă centrală dominată de secțiuni hexagonale. Aceeași temă se regăsește în tot habitaclul, de la forma volanului până la textura și cusăturile scaunelor.

După debutul de la Geneva, Marzal a fost făcut o demonstrație faimoasă în timpul Marelui Premiu de la Monaco din 1967, avându-l la volan pe prințul Rainier. Conceptul a primit numeroase aprecieri din partea publicului, așa că designul acestuia a fost folosit pentru modelul Espada 2+2 GT, prezentat un an mai târziu. Acesta folosea o soluție convențională, cu motor amplasat frontal, iar propulsorul cu șase cilindri nu a mai fost folosit.

Bertone a păstrat spectaculosul concept și l-a afișat doar la ocazii speciale. Din păcate, recentele probleme financiare ale companiei au făcut ca multe dintre modele iconice ale carosierului italian să fie scoase la vânzare. Prezent pe lista casei de licitații Villa d’Este din mai 2011, alături de celelate modele Bertone înstrăinate, Marzal s-a dovedit a fi printre stelele licitatației, găsindu-și un nou proprietar în schimbul unei sume ce a depășit 1,5 milioane de Euro.

Recomandate:

Accident mortal la Ialoveni: Bărbat de 67 de ani, lovit de un BMW condus de un tânăr de 18 ani - Photo
Accidente
Accident mortal la Ialoveni: Bărbat de 67 de ani, lovit de un BMW condus de un tânăr de 18 ani

Poliția din Ialoveni investighează un grav accident rutier produs în seara zilei de ieri, în orașul Ialoveni. Potrivit datelor preliminare, un BMW, condus de un tânăr în v&acir

Inna
Ford Mustang GTD urcă în topul celor mai rapide mașini de serie pe Nurburgring, cu un nou record - Photo
Noutăți
Ford Mustang GTD urcă în topul celor mai rapide mașini de serie pe Nurburgring, cu un nou record

Ford a reușit din nou să impresioneze lumea auto, după ce Mustang GTD a stabilit un nou timp de referință pe legendarul circuit Nurburgring. După ce anterior a devenit primul producător american

Inna
Compania care deține Hot Wheels lansează Brick Shop: rival pentru LEGO - Photo
Life Style
Compania care deține Hot Wheels lansează Brick Shop: rival pentru LEGO

Mattel, compania cunoscută în special pentru brandul Hot Wheels, a anunțat lansarea Brick Shop, o nouă linie de seturi de construcție gândită ca alternativă directă la LEGO. Noua gamă

Inna
Noul Jeep Compass: primele imagini neoficiale și detalii despre producție și design - Photo
Noutăți
Noul Jeep Compass: primele imagini neoficiale și detalii despre producție și design

Primele imagini cu noua generație Jeep Compass au fost deja difuzate online, iar sursa pare a fi o publicație auto din Brazilia. Deși producătorul american nu a publicat încă imagini oficiale co

Inna
Mercedes pregătește lansarea noului GLC electric: prezentare oficială în septembrie - Photo
Noutăți
Mercedes pregătește lansarea noului GLC electric: prezentare oficială în septembrie

Mercedes-Benz a confirmat lansarea oficială a viitorului SUV electric GLC, care va avea loc în luna septembrie curent, în cadrul Salonului Auto de la Munchen. Anunțul a fost făcut de CEO-u

Inna
Ford renunță la dezvoltarea unei noi platforme pentru mașinile electrice: decizie strategică din cauza costurilor - Photo
Noutăți
Ford renunță la dezvoltarea unei noi platforme pentru mașinile electrice: decizie strategică din cauza costurilor

 Ford a anunțat că renunță definitiv la planurile de dezvoltare a unei noi arhitecturi dedicate vehiculelor electrice, decizie motivată de costurile foarte mari ale infrastructurii electrice

Inna