Jurnaliștii germani declară că Mercedesul diesel este mult mai eficient decât PHEV sau cel pur electric

De Pavel   |  25 August, 2022

Distribuie :

În timp ce majoritatea șoferilor din Moldova rămân fideli motoarelor cu ardere internă, în Europa, după ce au cam scăpat de euforia EV-urilor, oamenii își pun întrebări despre eficiența modelelor cu motor electric față de cele diesel.

Recent, jurnaliștii germani ai publicației Auto Motor und Sport, au publicat un material în care compară un Mercedes-Benz C300e PHEV, un C300d și modelul pur electric EQE350+, în materie de eficiență pe o distanță de 2.000 km!

În timpul testului, s-a ținut cont de faptul că în 2022, peste 60% din energia electrică în Germania este produsă prin arderea cărbunelui, proces extrem de poluant!

Așadar, Mercedes EQE350+ este echipat cu un motor electric care dezvoltă 292 CP și 565 Nm, alimentat de o baterie de 90.6 kWh. Constructorul anunță o autonomie de peste 600 km, însă în realitate pe austrada germană, EV-ul este capabil de până la 450 km. Jurnaliștii au avut nevoie de 5 alimentări pe parcursul traseului, pentru care au pierdut circa 4 ore.

În alt colț al ringului se află C300e. Modelul plug-in hybrid care folosește un sistem de propulsie alcătuit dintr-un benzinar turbo de 2.0 litri volum de 204 CP și un motor electric de 127 CP, ultimul alimentat de o baterie de 25.4 kWh.

În total, Mercedes C300e dezvoltă 313 CP și 550 Nm, însă nu reușește să fie mai rapid decât un simplu diesel tradițional.

Modelul care merită lauda și aplauzele este Mercedes-Benz C300d! Propulsat de noul diesel de 2.0 litri volum de 265 CP, care lucrează în tandem cu un motor electric MHEV de 20 CP, care împreună dezvoltă 290 CP și 750 Nm.

Pe șosea, un C300d se poate lăuda că este mult mai rapid decât un PHEV, iar consului său mediu de numai 4.5 litri de motorină la 100 km, îi permite să asigure o autonomie de tocmai 1.500 km cu rezervorul standard de 66 de litri!

La capitolul costuri în mod evident câștigă EV-ul, însă nu cu mult! În cei 2.000 de km, jurnaliștii au cheltuit pentru alimentare lui EQE350+ un total de 156 de euro, în contextul în care prețul pentru 1 kw la stațiile DC în Germania costă 0.52 euro. Dar surpriză! Modelul diesel a cheltuit pentru același drum 160 de euro, adică cu 4 euro mai mult, consumând 83.4 litri de motorină la preț de 1.92 euro litrul. În același timp economisind timp, unde mai adaugi că EV-ul are un preț de achiziție cu 20 mii de euro mai mare.

Totuși cel mai costisitor rămâne a fi PHEV-ul. Jurnașiștii au oprit de 6 ori în stațiile de alimentare pentru a încărca acumulatorul dar și a alimenta cu benzină, astfel că au cheltuit în total 228.8 euro!

Din cele trei modele voi pe care l-ați alege? Spuneți-ne în comentarii!

Recomandate:

Mercedes-Benz va produce SUV-ul GLC în SUA până în 2027, ca răspuns la noile tarife comerciale - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz va produce SUV-ul GLC în SUA până în 2027, ca răspuns la noile tarife comerciale

Mercedes-Benz a confirmat extinderea activităților sale de producție în SUA, anunțând că modelul său de top, SUV-ul GLC, va fi asamblat în fabrica din Alabama până în anu

Inna
Audi lansează o versiune de bază pentru e-tron GT: autonomie de 622 km și preț de la 108.900 euro - Photo
Noutăți
Audi lansează o versiune de bază pentru e-tron GT: autonomie de 622 km și preț de la 108.900 euro

Audi a extins gama modelului său electric de performanță e-tron GT prin introducerea unei noi versiuni de bază, ce promite performanțe impresionante și un preț mai competitiv. Varianta recent lansată

Inna
Fiat 500 Ibrida: primele imagini oficiale și detalii despre viitorul model hibrid produs la Torino - Photo
Noutăți
Fiat 500 Ibrida: primele imagini oficiale și detalii despre viitorul model hibrid produs la Torino

Fiat prezintă primele imagini cu noul 500 Ibrida, model hibrid bazat pe versiunea electrică. Producția începe în T4 2025, la uzina Mirafiori din Torino.Fiat a dezvăluit primele imagini

Inna
Renault lansează motorizarea full-hybrid E-Tech 160 pe Captur și Symbioz, cu prețuri de la 24.690 euro - Photo
Noutăți
Renault lansează motorizarea full-hybrid E-Tech 160 pe Captur și Symbioz, cu prețuri de la 24.690 euro

Renault își actualizează gama de propulsoare hibride prin lansarea noii motorizări E-Tech 160, care va fi disponibilă pe modelele Captur și Symbioz, începând cu luna iulie. Această v

Inna
Trafic suspendat, timp de o lună, în centrul capitalei. Șoferii sunt îndemnați să manifeste prudență la volan - Photo
Sociale
Trafic suspendat, timp de o lună, în centrul capitalei. Șoferii sunt îndemnați să manifeste prudență la volan

Circulația rutieră pe strada George Coșbuc va fi totalmente suspendată. Potrivit Poliției Naționale, măsura va fi valabilă în perioada 13 mai - 11 iunie. Circulația rutieră va fi suspen

Inna
Nissan anunță concedieri masive și închiderea a 7 uzine la nivel global pentru a reduce pierderile - Photo
Noutăți
Nissan anunță concedieri masive și închiderea a 7 uzine la nivel global pentru a reduce pierderile

Nissan traversează o perioadă critică și a anunțat un plan de restructurare amplu, care presupune concedierea a aproape 19.000 de angajați la nivel global și închiderea a 7 unități de producție

Inna