Îți sunt colegi de trafic, dar nu știi practic nimic despre ei, șoferii de Ambulanțe!

De Redactor AE   |  13 Septembrie, 2019

Distribuie :

Îi vedem deseori în oraș, poate chiar mai des decât ne-am fi dorit, iar prezența acestor mașini mereu în alertă, nu are un mesaj bun de transmis.

În spatele acestor sirene și lumini albastre, care mereu caută să te ferească din drum, se află tot oameni, suflete ca și noi - sunt șoferii de ambulanțe, despre care majoritatea dintre noi, nici habar nu avem. Însă și ei au dreptul să fie auziți, înțeleși, respectați și apreciași chiar dacă au acceptat să vorbească despre munca lor numai sub protecția anonimatului.

Redacția News Maker a realizat un amplu material despre șoferii de ambulanțe, pe care am plăcerea să îl împărtășesc cu voi.

Aflați că pentru a te angaja șofer de ambulanță nu ai nevoie de foarte multă școală. Criza de cadre îi obligă pe cei din sistemul medical să accepte orice voluntar practic. Însă cu toate astea, în rândul angajaților, majoritatea posedă cam toate categoriile de condus în permis.

Pentru un salariu modest, șoferul angajat are obligațiunea de a întreține mașina curată și, uneori, îi ajută și pe medici să transporte pacientul la mașină. Muncesc câte 24 de ore, începând cu ora 8 dimineața. După o zi de muncă, ar trebui să urmeze două zile de odihnă însă din cauza lipsei de șoferi, deseori sunt rechemați la o nouă tură.

Asta le aduce unora dintre ei și un bonus la salariu, însă cu un risc enorm - supraoboseală. Aici se adaugă și condițiile foarte dificile de lucru. Șoferii sunt practic lipiți de scaune, tot timpul îl petrec la volan, uneori nu apucă nici să mănânce la amiază, de mers la baie nici vorbă nu încape. Fie rabdă, fie poartă o sticlă cu ei...

Atunci când sunt la ”bază”, pot beneficia de confortul unei mici bucătării, pentru a-și prepara un ceai sau pentru a încălzi mâncarea, însă se întâmplă mai rar să profite de o pauză în parcarea unde își au sediul.

Cândva, spun șoferii, aveau pauza de masă, însă de vreun an de zile acest beneficiu a fost anulat. Odată ieșit în tură, angajații serviciului de ambulanțe se întorc abia noaptea.

Norocoși sunt cei care conduc mașini mai moderne, echipate cu sistem de aer condiționat. Însă marea majoritatea circulă pe mașini vechi, în care nici măcar apă de băut nu au tot timpul, iar cu temperaturile din această vară salonul mașinii se transformă în saună. Se plâng șoferii și pe pacienți...nu puține au fost cazurile când ambulanțele se grăbesc să ajungă la un pacient care de fapt nu are nici o situație gravă, ci doar ”nu poate adormi”...

Există desigur și chemări false, care la fel le fură timp prețios și forțe. Îi cam lasă puterile pe mulți dintre ei. Vedeți și singuri în oraș, cât de atenți sunt șoferii la mașinile cu girofar și sirena inclusă, unii nici măcar după ce le văd în oglinzi sau lângă ei tot nu înțeleg ce au de făcut și își caută liniștiți de drum.

Bărbații acuză constant probleme de sănătate, în special afectată este vederea și calitatea somnului. Iar astea le primesc în schimbul unui salariu care începe de la 2.500 lei...

Poate ajunge până la 4000 de lei, dacă șoferii acceptă să muncească mai multe zile decât au prevăzute în program, în weekend, ori de sărbători, iar pentru orele în plus de obicei se mai adaugă vreo 700 de lei...Este extrem de puțin, dar nu au de ales, nimeni nu are nevoie de bărbați de peste 50 de ani...

De ce am ales să scriu asta? Pentru că îmi pasă! Pentru că știu că mulți îi vorbesc de rău și sunt tratați fără respect.
Fac apel la șoferii de pretutindeni, să fie mai vigilenți, mai atenți și mai înțelegători cu cei care se grăbesc să salveze viața cuiva, al unui apropiat de-al nostru!

Cedează trecerea, ești obligat prin regulament întâi de toate, apoi și prin bun simț. Ai putea fi chiar tu mâine, cel spre care se grăbesc să ajungă

Recomandate:

Ford renunță la dezvoltarea unei noi platforme pentru mașinile electrice: decizie strategică din cauza costurilor - Photo
Noutăți
Ford renunță la dezvoltarea unei noi platforme pentru mașinile electrice: decizie strategică din cauza costurilor

 Ford a anunțat că renunță definitiv la planurile de dezvoltare a unei noi arhitecturi dedicate vehiculelor electrice, decizie motivată de costurile foarte mari ale infrastructurii electrice

Inna
Accident mortal la Ialoveni: Bărbat de 67 de ani, lovit de un BMW condus de un tânăr de 18 ani - Photo
Accidente
Accident mortal la Ialoveni: Bărbat de 67 de ani, lovit de un BMW condus de un tânăr de 18 ani

Poliția din Ialoveni investighează un grav accident rutier produs în seara zilei de ieri, în orașul Ialoveni. Potrivit datelor preliminare, un BMW, condus de un tânăr în v&acir

Inna
Compania care deține Hot Wheels lansează Brick Shop: rival pentru LEGO - Photo
Life Style
Compania care deține Hot Wheels lansează Brick Shop: rival pentru LEGO

Mattel, compania cunoscută în special pentru brandul Hot Wheels, a anunțat lansarea Brick Shop, o nouă linie de seturi de construcție gândită ca alternativă directă la LEGO. Noua gamă

Inna
Noul Jeep Compass: primele imagini neoficiale și detalii despre producție și design - Photo
Noutăți
Noul Jeep Compass: primele imagini neoficiale și detalii despre producție și design

Primele imagini cu noua generație Jeep Compass au fost deja difuzate online, iar sursa pare a fi o publicație auto din Brazilia. Deși producătorul american nu a publicat încă imagini oficiale co

Inna
Ford Mustang GTD urcă în topul celor mai rapide mașini de serie pe Nurburgring, cu un nou record - Photo
Noutăți
Ford Mustang GTD urcă în topul celor mai rapide mașini de serie pe Nurburgring, cu un nou record

Ford a reușit din nou să impresioneze lumea auto, după ce Mustang GTD a stabilit un nou timp de referință pe legendarul circuit Nurburgring. După ce anterior a devenit primul producător american

Inna